Hva er et barnebarn?

 

Follow my blog with Bloglovin 

I dag kommer mine tre skatter og skal overnatte til i morra. Jeg gleder meg! Selv om formen ikke er helt på topp. Vet ikke helt hva jeg har gjort denne ganga for at det skulle bli så kleint, men det er vel ikke alltid det er selvforskyldt heller. Noen ganger er det bare sånn … og det er enda vanskeligere å godta enn når jeg har hatt en finger med i spillet selv.

Men det kommende døgnet får jeg noe annet å tenke på. Når tre skjønne jenter fra 2 til 10 år kommer på besøk. Vi skal ha taco, for det har de bestilt. Og her hos oss så får de det litt sånn som de har lyst til, innenfor rimelighetens grenser selvsagt. Besteforeldre er jo noe en har nettopp for å bli litt ekstra bortskjemt, eller hva?

Ellers har vi fått masse snø her. Noe jeg sikkert indirekte har bestilt selv de siste ukene. 😉

Diktet på bildet fant jeg på et kort da jeg ble mormor for første gang. Aner ikke hvem som har skrevet det, men jeg synes det er så fint … bildet er av mitt eldste barnebarn, da ho var fem år. Vi var på jentetur til Albania. Og litt fra den turen kan du se HER, HER og HER. Med bildene hulter til bulter, slik alt ble etter at vi ble flytta til en annen bloggplattform.

Håper du får ei flott helg. Det gjør helt sikkert jeg.

 marit

15 kommentarer
    1. Så god ei jente! Kos deg med barnebarna. Det trenger ikke å skje så veldig mye. Det er nok stress og action i barns liv, så det viktigste er vel å være til stede for dem – spille et spill eller kose seg med et enkelt måltid. Jeg spilte mye kort med mine besteforeldre. Gode minner…

    2. Nydelig bilde av henne, og jeg er glad for at du har de i livet ditt 🙂 Det høres koselig ut. Jeg har jo ingen egne, verken barn eller barnebarn. Men jeg “låner” på jobben, mens jeg er på jobb. Og det ser ut for å “holde” for meg. Mye glede i små barne -hender som klemmer og viser glede over å se en 🙂

      1. Takk. 🙂 Veldig glad for det jeg også. De gir mye glede når dagene ellers er litt kjipe. Et smil og en klem derfra kan en leve på en stund.

    3. Kos deg med barnebarna i helgen 💖 De er medisin for en sliten kropp 💖 Vi fikk et lass med snø i går, og nå har det begynt å snø igjen her i Oslo. Håper ikke det kommer så veldig mye, for jeg skal ut å kjøre om litt.

    4. Åhh jeg er så glad på dine vegne at du kan ha barnebarna på besøk og kose deg med det . Jeg har for tiden ikke ork til noen ting og føler så med deg på dårlige dager for sånn føler jeg meg og og det er for j””g . Jeg går også rundt å håper på bedre dager men har vel begynt å innse at livet blir sånn som det er . God bedring Marit å stå på så lenge du orker men ikke gjør for mye ut av det <3

      1. Takk. 🙂 Det er ikke alltid jeg orker, men gjør det likevel. Nettopp fordi de gir meg så mye tilbake. Så jeg ofrer nok litt av helsa og overskuddet (som jeg ikke har hatt på lenge) for å være sammen med disse ungene. Glemmer litt at jeg er syk når de er her, men får dessverre dobbelt opp når de er gått igjen … men foreløpig er det verdt det! 😉

    5. Vakkert dikt og bilde var jo helt nydelig og passet godt til ♥

      Kos deg med barnebarna, de er til for at du skal ha noen å skjemme bort så klart 😉 ♥

      1. Takk. 🙂 Føler meg veldig heldig som har alle disse som kan skjemmes bort litt innimellom. Selv om det ikke akkurat er på det materielle planet jeg gjør det. Mer med tid til dem, og koselige aktiviteter her hjemme.

      1. Takk. <3 Vet ikke hvem av oss som er heldigst, jeg eller ungene. Det går nok ganske opp i opp.

        Hvor fant du blogginnlegget mitt? De siste dagene har det tatt timevis før det blir vist på bloglovin' … og da havner det jo ikke på toppen, men laaaangt nede, sammen med de som publiserte på samme tid. Seks timer tidligere lissom ..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg