Fine vinteren

Follow my blog with Bloglovin 

Det er så flott ute! Dette bildet er riktignok fra i går, men det er minst like fint i dag. Bare mye kaldere. Minus 11 er ikke hverdagskost for oss her på palmekysten. Men slenger du på en blekblå himmel og litt sol mellom skyene, så er det jo helt fantastisk. Synes jeg da. Jeg som har en mann som rydder gårdsplassen … hehe. Hadde nok ikke vært fullt så lykkelig om jeg måtte stå for det der selv!

Her fra morraturen. Det var så kaldt at til og med jeg måtte ha på lue! Det hører med til sjeldenhetene. Jeg er jo vant til så mye hår på hodet, så når jeg trøkker ned ei lue oppå der så synes jeg at jeg ser megateit ut! Og alle luer er jo kjempetrange! Det blir liksom bare ei eneste gedigen nese du legger merke til når lua er på plass. Dermed er det bedre å fryse på ørene! Så forfengelig går det altså an å være, selv om en er 55! Det skulle jo ikke vært mulig! Men i dag lånte jeg ei lue som jeg faktisk har stikka til drømmemannen for et par år siden, og den ble ikke sånn typisk klistra inntil skallen. Mulig jeg må strikke ei til meg selv også … Hvis jeg starter nå er den sikkert ferdig til neste vinter. 😀 For her går det ikke akkurat kjapt i svingene med noe som helst for tia.

Medaljens bakside. Eller solside? Siden jeg har belemret dere med denne utsikten på toppen så mange ganger, viser jeg heller toppen av blokka som ligger der. De med utsikt rett ut i hærligheta. De som ligger bak Skammens hus, som jeg fortalte om i et annet innlegg. Tror faktisk jeg kunne bodd i denne toppetasjen her jeg, akkurat på hjørnet. Men inntekta vår passer lissom litt dårlig inn da. Det er sykt dyrt med leiligheter i forhold til eneboliger. Spesielt om eneboligen ligger på Tinnheia. Det er nemlig ikke den mest attraktive plassen i byen. Merkelig nok.

I kveld er det tid for syforening igjen. Hjemme hos meg. Jeg gruer meg allerede. Synes det er kjempestress hele greia. Jeg passer rett og slett ikke til å være vertinne lengre. Og det er jaggu ikke lett heller når stoa i går var sånn: ei kommer ikke, to kommer kanskje, ei kommer seinere om ikke møtet ho skulle på varer alt for lenge … Da er det jo bare meg og ei til som var helt sikre. Går for den sunne linje i kveld da, og serverer salat med hjemmebakte rundstykker. Tror jeg …

God tirsdag folkens! 

 marit

20 kommentarer
    1. Så fine bilder! 😀 Vinter gir mange nydelige motiver, det er sikkert 🙂 Av deg også, med lue og vinterfriske kinn 🙂
      Håper du hadde det koselig i går kveld, og at du får en god torsdag 😀

      1. Takk, takk. ❤ Har hatt ei slitsom uke med en lite samarbeidsvillig kropp, sykt øresus og en migrene som ligger der bak og lurer uten helt å komme ut for full kraft. Men nå er det helg, og mannen har fri. Gleder meg til det.

      1. Syforening er stort sett koselig. Men jeg føler meg helt utslitt før det starter, og da har en igrunnen ikke så lyst til å gå. Men vi har det gøy. Har jo kjent hverandre sykt lenge. Selv om kontakten er ganske sporadisk nå, og stort sett er disse dagene vi treffes for å skravle. For vi syr som sagt ikke! 😉

    2. Vakkert med vinterhvitt! Du var da kjempefin med den lua! Strikk på. Jeg strikker også litt, men er fryktelig treg i forhold til ander. Men sånn er det. Ikke lett å forberede besøk, når man ikke vet hvor mange som kommer. Da er jammen en salat fint og ikke minst velsmakende. Håper du får en fin kveld og kos dere masse 🙂

      1. Hehe .. takk. Har ikke funnet frem verken garn eller pinner enda. Men kanskje .. i helga!? Jeg er så vant til å være så kjapp og effektiv, og når alt går som i sirup nå så blir jeg så lei at jeg heller dropper å gjøre noe. Sikkert ikke lurt.

        Kvelden med syforeningsdamene ble kos den. Salaten ble god og de superenkle rundstykkene jeg smalt sammen smakte helt greit. 😉 Jeg elsker salat og kunne sikkert ha spist det annenhver dag istedenfor middag.

    3. Flotte bilder. Og det er bare å finne frem strikkepinnene. Vinteren skal nok vare mange uker enda 🙂 Håper dere ble en fin gjeng i kveld 🙂

      1. Ikke sikkert vinteren varer så lenge her. Mulig jeg bør sy meg en sydvest heller. 😀 Hadde en koselig kveld, selv om jeg var totalt utslitt da de kom inn døra. Irriterende dette. At det ikke går an å ha en “normal” kveld, selv om det er andre mennesker involvert.

      1. Tusen takk. 🙂 Nydelig vinter i går ja. I dag har det ramla ned fra trærne igjen, og er litt mer sånn sørpe-slapse-sørlandsvinter.

    4. Så flotte bilder! Og du kler nå godt den lua ihvertfall 🙂
      Jeg har holdt på sånn i alle år jeg også, men nå har jeg endelig blitt voksen og har lue på når det er så kaldt som nå. Ikke bare for å gå til bussen og jobb, for det ødelegger jo sveisen helt 😉 men skal jeg ut og gå tur lengre, da er lua på. 😃

      1. Må visst ha en sånn tykk lue ja, som ikke er klistra inntil knotten! 😀 Hater luer igrunnen. Eller hodeplagg generelt. Mye viktigere å beholde sveisen!

    5. Snø er IKKE ok, og jeg har og en mann som måker. Kos deg med syklubb. Salat må da være bra i januar når “alle” er på slankern.

      1. Hehe … snø er jo jaffal fint å se på, eller synes du ikke det heller? Var en koselig kveld med venninnene, men det tar på. Dessverre. Salat er bra, spesielt om en putter masse godt oppi! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg