Fem en fredag # 6: Spel

Ny spørsmålsrunde fra Elisa. Denne her var litt kinkig for meg gitt. Spill er ikke min sterkeste side, og heller ikke noe jeg gjør om jeg ikke er helt nødt. Som når det er barnebarn hos oss for eksempel … Jeg kan ikke fordra å spille noe som helst faktisk. Og slik har det alltid vært. Det interesserer meg rett og slett ikke.

Spill istedenfor tv. For noen år siden fant drømmemannen og jeg ut at vi skulle kjøpe et nytt spill, og ha en kveld i uka hvor vi ikke skulle se på tv. Hvor den idiotiske ideen kom fra aner ikke jeg, men der og da virka det veldig lurt. Vi gikk til anskaffelse av et kjempedyrt spill, som jeg ikke husker hva heter en gang. For selvsagt var det jo ikke noe salg akkurat der og da når vi skulle ha det … vel, vi har enda ikke åpna eska!

I høst var vi og kasta noe på søppelplassen. Her har de fått en gjenbruksbutikk og der måtte vi jo innom selvsagt. Der fant vi både Geni og Word fight til kun 20 kroner stykket. De ble selvsagt med hjem. Resultat: De ligger fortsatt uåpnet her. Men faktisk tror jeg at jeg kunne ha likt dette ordspillet, selv om jeg aldri har forsøkt det tidligere.

 

Vel, over til spørsmålene:

  1. Vilken typ av spel gillar du mest?
    Som du sikkert har skjønt av introen her, jeg hater å spille …
  2. Vilken kategori kan du bäst i frågesporter?
    Aner ikke, holder meg langt borte fra slikt.
  3. Monopol eller Risk?
    Risk har jeg aldri hørt om, så da må det vel bli Monopol. Har ikke mindre enn tre forskjellige typer av det spillet her. De ligger godt på toppen av skapet!
  4. Spelar du något spel i mobilen?
    Nope. Så lenge jeg har hatt mobil, og det er lenge, aner jeg ikke hvilke spill jeg har hatt på de forskjellige mobilene en gang.
  5. Är du en dålig förlorare?
    De få gangene jeg spiller så taper jeg for det meste. Men nei, såpass må en tåle. Det er jo bare et spill …

 

Det er snart helg. Veldig merkelig så fort disse ukedagene går. Denne uka har vi hatt et dagsbesøk av Herr VInter, og like etterpå kom jaggu Frøken Vår og banket på. Ho hadde ikke fullt så hastverk som forgjengeren, så ho er her fortsatt. Det er skikkelig deilig! Veldig varierende vær her på Sørlandet for tia altså. Men bare det ikke regner så er jeg fornøyd.

God helg alle sammen. 

13 kommentarer
    1. Ingen gillar allt. Jag gillar spel för det var så jag och mina farföräldrar umgicks när jag var barn. Jag kom dit på eftermiddagen varje dag efter skolan och så spelade vi olika spel till mamma slutade. Eller så läste vi. Det var trevligt.

    2. Tänk att det finns de som inte gillar spel, inte av någon som helst sort! Det finns många spel jag inte finner nöje i men minst lika många som är roliga! Trevlig helg

      1. Ja, det er jo et hav av spill der ute. Kanskje det fins et for meg også. Men jeg vet ikke helt om jeg har lyst til å finne ut det en gang. 🙂

      1. Godt å høre. 🙂 Men hva gjør en ikke for ungene/barnebarna? For jeg spiller jo, innimellom … selv om jeg som sagt ikke kan fordra det.

      1. Jepp! Jeg gjør jo også det. Det er faktisk mye jeg gjør med barnebarna som jeg ikke synes er spesielt gøy! Men det er jo slik det er å være bestemor eller mor. 🙂

    3. Jag är ingen spelare heller! Men det har skett mycket med barn och barnbarn. Nu som vuxen och ensam spelar jag gärna WordFeud (bygger ord) med en väninna, det är kul i lagom takt.
      Trevlig fredag!

      1. Ja, noen ganger må en jo bare gjøre noe en ikke har lyst til. Som å spille med barnebarna (eller ens egne barn som det var før i tia). 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg