Dagens solnedgang på Hamresanden

Vi tok en lettgått ettermiddagstur på Hamresanden. Jonas, drømmemannen og jeg. Det var en merkelig overgang fra vinterværet i forgårs til rene våren i dag. Det er noe rart med dette været her på Sørlandet, i dag var det 11 plussgrader da klokka var 17!

Men jeg får bare si som Ole Brum; Ja takk, begge deler! Om jeg bare kan slippe alt regnet innimellom. Hehe.

Det ble ikke de store utskeielsene i dag heller altså. Jeg slepte meg rundt på morraturen, som vel heller må kalles en formiddagstur. Etter å ha ligget på sofaen i hele går. Helt til i 18-tiden, for da måtte jeg altså bare dusje og sminke meg for å ut og spise med syforeninga. To timer varte det, og var mer enn nok for meg. Har enda ikke blitt helt enig med meg selv om det var verdt det. Ikke fordi det var noe galt med selskapet, for det var det absolutt ikke. Faktisk skulle jeg ønske vi fant på mye mer sammen enn det vi gjør. Helst sammen med mennene også. Men i går kosta det mer enn det smakte!

Jeg har hatt et par dager som ikke har vært så greie. Sannsynligvis fordi jeg har gjort alt for mye, gått alt for langt, vært alt for sosial … ja, du vet. Sånne helt hverdagslige ting som de fleste ikke tenker på en gang. Sånne ting som tar knekken på det meste her, for en stund.

Men nå er jeg på vei tilbake igjen, heldigvis.

Jeg vet jo, innerst inne, at det kommer en smell. Så lenge jeg ikke klarer å porsjonere ut det jeg gjør. Så lenge jeg går på tur i flere timer, den ene dagen etter den andre, klatrer opp og ned og virkelig tar meg helt ut. Men jeg vil ikke være de turene og dagene foruten. De er gull verdt. Til og med den dagen jeg ligger der og ikke orker å gjøre noe som helst, ikke orker noen lyder, ikke orker verken å lese eller strikke, og synes trappa fra første til andre etasje nesten er helt uoverkommelig. Til og med da var det verdt det. For de dagene jeg føler meg nesten helt som før, de kommer jeg til å tviholde på så lenge jeg klarer. Det er jo nå jeg lever, og da vil jeg jaggu leve også. Ikke bare sitte her og synes synd på meg selv fordi jeg ikke orker noe.

I dag måtte jeg takke nei til en kjempekoselig invitasjon. Ei tidligere kollega, fra avisen, sendte melding og spurte om jeg ville være med på konsert på Blå Kors. Vi har ikke hatt noe kontakt disse årene siden jeg slutta. Faktisk har jo jeg, med viten og vilje, kutta ut alle de jeg jobba sammen med i de 18 årene der. Fordi jeg synes det er så utrolig flaut at jeg ikke jobber lengre. Men vi har møtt på hverandre i sentrum et par ganger, og det har faktisk vært veldig koselig. Det var jo typisk da, at den meldinga kom på en av disse dagene. Men kanskje neste gang …

Håper du har hatt noen fine dager. Enten det er vinter eller vår der du bor.

14 kommentarer
    1. Du må jo treffe de folkene du likte på jobben, selv om du ikke jobber der lenger 🙂 Skjønner godt at du vil leve når du KAN, heller ta smellen. I stedet for sånn halvveis hele tida. Sikkert ikke lett.

      1. Er litt vanskelig å treffe noen fra før i tia. Jeg føler meg så utrolig … lite verdt? Eller noe sånn. Som en skikkelig taper.

    2. Uff.. ser er så trist å ha det sånne dager☹
      Håper du er på beina igjen snart! Og kommer deg ut på turene dine.

      Jeg har hatt et par ålreite dager nå… heldigvis. Det trenger man virkelig innimellom😊

      1. Ja, det er godt det fortsatt går opp og ned, så en ikke blir liggende nede hele tiden! 🙂 Som sagt, jeg ofrer gjerne noen dager for å komme avgårde på slike lange turer. Men det er jo litt kjipt da, at en ikke kan gjøre som før uten å tenke på konsekvensene. Det er jo tross alt bare en tur! Så bra at du har det bedre du også. 🙂

    3. Det er noe eget med sol opp og ned ja, riktig lekkert. Jeg har vært på hundeutstilling på Hamresanden for mange år siden. Skikkelig lekkert der.

      1. Ja, det var mye hundeaktiviteter der tidligere. Vet ikke om det er slik lengre, eller om alt er flyttet til Sørlandshallen. Jeg er jo ikke noe utstillingsmenneske. Holder meg langt unna slikt. Her har vi bare kosehunder. Til selgers store fortvilelse. For ho mener Jonas hadde gjort det superbra.

    4. skulle gjerne vært en tur der du bor og opplevd en slik vakker solnedgang,for noen farger :=)
      Jeg blir bedre og bedre i foten ,det er iallefall en positiv ting i hverdagen selv om jeg ennå skal gå med ortose i 3 uker til :=) så greier jeg å gå litt uten den her inne når kvelden kommer,fortsetter det slik er jeg på beina igjen når det blir vår på skikkelig :=)

      1. Ja, vi har veldig mye fin natur rundt oss. Både her hos oss og ellers i landet. Det er godt noe går fremover. Så snart er du ute på turene dine igjen du også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg