Så fikk vi litt snø …

… og enda en dag med sol fra skyfri himmel. Har benyttet dagen fullt ut, Jonas og jeg var ute fra 9.30 til 14.00. Inkludert et lite stopp hos eldste dattera mi på hjemveien. Dermed fikk hybelkaninene kost seg i fred og ro hjemme i stua, mens sola lyste opp i hver eneste krok. Men en kan jaggu ikke kaste vekk en slik dag på kaninjakt. Der går grensa altså! For tenkt om jeg først hadde gjort reint, og kanskje gått glipp av hele finværet. Den kunne jo ha forsvunnet i mellomtia, og da hadde det omtrent vært krise altså.

Men disse kaninene fikk kjørt seg da vi kom hjem igjen. Jeg rakk akkurat ei runde med lånestøvsugeren fra OBS før jeg skulle avgårde for å hente to barnebarn på hver sin skole. Støvsugeren vår, som bare er halvannet år, tok plutselig kvelden i forrige uke. Den har bråkt noe sinnsykt de siste gangene, men forrige onsdag daua den bare helt uten forvarsel. Midt i sugejobben!

Lånestøvsuger, har du hørt noe så teit? Hadde vi kjøpt den på Power, eller en av disse andre kjedene, hadde vi sikkert bare fått ny der og da. Men sånn funka det ikke på OBS altså. Det kunne ta noen uker dette. Den måtte sendes til verkstedet og så fikk de se om det var noe de kunne gjøre. Koster jo mer enn hele støvsugeren til sammen dette her. Men de om det. Jeg vet iallefall at jeg aldri skal kjøpe støvsuger, eller andre små elektriske apparater, på den butikken flere ganger.

En lærer så lenge en lever. Forhåpentligvis …

8 kommentarer
    1. Vilken underbar dag du haft, så vackert och jag gissar att Jonas njöt 🙂 Ja dammsugare är en historia för sig men visst var det väl konstigt att ni fick en lånedammsugare???? Det har jag aldrig hört förut!

      1. Ja, det var en fantastisk vinterdag. 🙂 En hel dag faktisk. Og i dag har det vært rene våren med 11 plussgrader og den vakreste solnedgang du kan tenke deg. Merkelig og kjapt skiftende vær her i Sør-Norge. Men får si som Ole Brum; Ja takk, begge deler! Men kan godt unnvære alt regnet innimellom. 🙂

    2. Jeg har gitt opp støvsugere jeg, de bare tetter seg med alt hundehåret og noen kvister i ny og ne. Jeg tar fram vaskebøtta og subber det sammen isteden. Da lukter det reint også og ikke bare ser sånn nogen lunde ut. Ikke at jeg er så iherdig med bøtta heller, hårene samler seg jo stort sett i krokene.

      1. Vi har noen tepper også, kan jo ikke vaske dem med filla! 🙂 Men jeg støvsuger først, og vasker etterpå. Masse jobb, og det er rent og pent helt til Jonas har gått over gulvet et par ganger! Innimellom lurer jeg på hvorfor jeg gidder! Haha. Det er jo en ting med hårene, men det blir jo så sykt mange potemerker på parketten!

        Fikk telefon nå fra OBS, vi kunne bare komme ut og hente ny støvsuger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg