Fem en fredag # 4

Dagens utfordring fra Elisa handler om revir. Og spørsmålene er som følger:

  1. Vilka skulle du säga är dina expertområden?
    Jeg er ekstremt lite flink til å skryte av meg selv, men veldig flink til å finne egne feil. Men siden du spør … så kan jeg vel si at jeg er flink til å fotografere, jeg er også veldig nøyaktig når jeg først gjør noe, og jeg er flink til å utfordre meg selv og gir heller ikke opp så lett. I vinter har jeg faktisk badet i sjøen uansett vær og temperatur. Det er jo litt kult. Dessuten er jeg en kløpper på touchmetoden og kjappere enn de aller fleste på tastaturet.
  2. När inkräktar folk på ditt territorium?
    Når noen tar båtplassen, eller parkeringsplassen, min. Da blir jeg rett og slett forbanna. Hvis folk forsyner seg av tingene mine uten å spørre, eller låner noe uten å levere tilbake, da blir jeg ganske sur. Alle bør respektere forskjellen på “mitt” og “ditt”.
  3. Vad från ditt yrkesliv kan appliceras på livet i allmänhet?
    Nøyaktighet, punktlighet, er vant til å jobbe mot deadline, så jobber best under press. Det siste der er kanskje ikke helt sant lengre, for etter at jeg ble syk så tåler jeg ikke stress så godt, selv om jeg prøver å innbille meg selv at alt er som før.
  4. Hur stor eller liten är din privata bubbla runt dig?
    Den er ganske liten. Kan godt både klemme og få en klem fra fremmede. Men gresa går ved klassing og tafsing. Nå er jeg vel blitt så gammel at jeg er forbi stadiet der det skjer så ofte da, men … 😀
  5. När behöver du vara ensam?
    Egentlig synes jeg at jeg er alt for ensom og alene mesteparten av døgnet. Og jeg trenger ikke være alene under noen omstendigheter. Hadde det ikke vært for tinnitusen, og at jeg nå blir så sliten av mange mennesker samlet på en plass, så hadde jeg nok vært veldig sosial hele tiden. Jeg trives med litt liv og røre rundt meg, før skulle det helst skje noe helt tiden, og jeg er av den oppfatning at det alltid er plass til en til rundt bordet.

Det var det. Nå skal jeg snart ta fatt på dagens ryddeoppgave som består av å få orden i skjerf og votter. For ukas siste utfordring gav meg i det minste litt å gjøre, i motsetning til i går.

Med bildet fra en sen deilig sommerkveld på hytta ønsker jeg deg en god helg.

12 kommentarer
      1. Tidsoptimist, et ord jeg aldri har hørt før. Måtte inn og google. Og ja, jeg er kanskje litt der jeg også. Men samtidig har jeg alltid hatt mer enn nok tid så det går bra til slutt. 🙂 I løpet av mine 40 år som yrkesaktiv har jeg forsovet meg en gang. Ringte å sa jeg ble litt senere, men den som kom på tide var meg!

    1. Underbar bild <3 Varför har vi så svårt för att berömma oss själva?? Det har jag tänkt mycket på…men Jantelagen är stark!!

      1. Ja, jeg tror mange av oss hadde hatt det litt bedre i hverdagen om vi bare kunne tenkt på oss selv som litt mer vellykket. Alle kan jo ikke være verdensmestere i alt, men alle kan noe de bør være stolte av. Med god samvittighet. Takk for besøket.

    2. Ha en riktig trivelig og flott helg! Jeg får vel ta tak i denne utfordringen jeg også… men ryddeutfordringen hopper jeg glatt over…

      1. Hehe … den har jeg hoppa glatt over veldig lenge. Og det går fint det også. Selv om det resulterer i litt mer leiting og noen kjøp en rett og slett kunne spart seg om en hadde orden i alle tingene.

    3. Punktlighet är en dygd. Tiden är viktig för alla.
      När många samlas och pratar i munnen på varandra, då drar jag mig ur, då hör inte jag allt.
      Trevlig fredag! /Gerd

      1. Jeg har det som deg når det blir mye lyd, men liker jo egentlig å være sammen med folk. Noen ganger går jeg faktisk på kafe aleine, tar en latte og noe spiselig, og bare sitter der aleine. Da slipper jeg å følge med på samtalene, men er likevel en del av kafelivet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg