Jentetur uten en tråd

Ja, ikke det at vi skal reise nakne altså! Det hadde jo blitt litt av et syn! Men syforeninga mi heter Uten en Tråd. Resultatet av at vi aldri gjør noe som helst, annet enn å spise, skravle og spise litt mer hele kvelden til ende. Annenhver tirsdag. Kjempekoselig er det, selv uten tråder, garn og strikkepinner.

Vi var mye flinkere før. Da vi var yngre, da ungene var små .. vet ikke helt hva som ha skjedd på veien, men så veldig produktive er vi altså ikke!

Det var 25-års jubileum her i fjor, eller i år, eller noe sånn. Jeg er kommet litt ut av tellinga rett og slett. Jeg har ikke vært med så lenge. Eller jeg har vært med siden starten omtrent, da vi var unge og stramme og flotte, men hadde et 10 års opphold inni her en plass. Det er godt å være tilbake! Veldig godt!

Egentlig skulle dette være en jubileumstur. Litt langt vekk og litt mer enn ei helg. Men å finne noe sammen med en gjeng damer, som alle helst skal ha gjennom sitt, det er ikke lett. Iallefall ikke for den som skal finne/bestille turen. Jeg gav opp rett og slett. Ikke av mangel på billige turer og reisemål, men fordi alt skal diskuteres så opp og ned og i mente. Og innen den diskusjonen er ferdig så er jo billigbillettene utsolgt for lenge siden.

Så nå skal vi altså til Aalborg. Hotel Helnan Phønix midt i smørøyet sett i forhold til shopping og restauranter. Greit for meg, for om jeg ikke orker å henge med hele kvelden kan jeg i det minste finne veien hjem helt aleine. Her har jeg vært før, opptil flere ganger. Ikke fordi hotellet er så flott, det begynner faktisk å se temmelig slitent ut, men det er særdeles sentralt plassert.

Heldig med bookinga var jeg også. Via Coop hotellkupp fikk jeg tre dobbeltrom i to netter til den nette prisen av 709 pr. pers. Det er billig det!! Fergebillettene er det en annen som tar seg av. Ho trodde ho skulle skaffe de gratis, så her ser det ut til at det kan bli litt igjen i kassa til shopping.

Det kan faktisk bli ganske gøy dette. Shopping med litt promille blir somregel veldig vellykket. Helt til du kommer hjem muligens. Men det er jo helt avhengig av hvor høy den der promillen er da. Min pleier å være sånn tålig, akkurat nok til at jeg husker alt og vet hva jeg drar kortet for.

Egentlig fryktelig synd at vi ikke kom lengre avgårde. Selv om jeg gruer meg for å være uten drømmemannen. Hadde det vært opp til meg ville jeg helst vært på tur med følge. Alle, bortsett fra ei av oss, har jo skiftet ut mennene de siste årene ..

Det ble nedstemt. Egentlig bare meg som er litt for avhengig av å være i nærheten av min bedre halvdel. Føler meg litt naken og aleine uten han. Litt amputert rett og slett. Og sånn skal en jo ikke si høyt! Det er skikkelig avlegs og barnslig og teit, spesielt når en vet at en kan stå på egne bein og nærmer seg 50! I disse årene vi har vært sammen så har vi vel bare vært borte fra hverandre noen få netter, tror de kan telles på en hånd rett og slett. Og faktisk så synes jeg det er helt greit å ha det sånn. Selv om jeg blir mobba litt for akkurat det. Både av mine barn og mine venner.

Men nå skal jeg være to netter uten drømmemannen .. men det er ikke før henimot slutten av neste måned. Har litt tid å forberede meg på. Selv om det sikkert ikke hjelper en dritt!

:o)

16 kommentarer
    1. Bjørg: Kjipe greier. Her har vi jo flytta og bytta ut det ene etter det andre, men vi holder oss i det minste i samme by! Og det er veldig godt å ha kontakt med noen som en kjenner så godt. Har mange gode minner og mye å le av! :o))

    2. Skulle gjerne vært med i klubben! Hadde en klubb da vi var yngre, men så flyttet vi. Ny skole , ny ektemann og nytt hus. Ingen klubb!

    3. sigridfraenget: Så du er altså bare med som prøvedokke du? ;o) Har absolutt ingen problem med å shoppe sammen med mannen. Jeg koooser meg faktsik når han er med, uansett hvor vi er.

    4. tirb: Det er veldig gøy. Ikke noe originalt navn vi fant på, fins sikkert mange “syklubber” rundtforbi som heter akkurat det. Eller burde hett det! ;o) Men det passa jo helt utmerket da ..

    5. Hehe……før jeg flyttet hit jeg bor nå var jeg også med i en syklubb som heter “uten en tråd”…nettopp av samme grunn som deres…..ååååå, nå kjenner jeg at jeg savner denne klubben:))) kos deg på tur:)

    6. Tror nok dere får en fin tur! Jeg har funnet ut at den beste mixen av shopping-partnere er Mannen og en venninne. Hun finner fram plagg til prøving mens jeg står i prøverommet, og Mannen hjelper meg å bestemme meg. Jeg MÅ høre hva han synes… 😉

    7. Hei
      Har du vært inne å sett på bloggen min ennå? Jeg lanserer idag siste nytt fra mykemule. Det er noen utrolig kule peacearmbånd! Det er verd å ta en titt 🙂
      Ellers driver jeg fremdeles litt reklame for min egen blogg!
      Jeg er helsesøster og skriver en blogg til ungdom og unge mødre og andre interesserte. Gi meg gjerne tilbakemelding på hva du synes.
      Om du vil kan du legge meg til som venn, eller følg meg på bloglovin.com!!
      Det er hyggelig at det er fler voksne som blogger!
      Hilsen Hege

    8. koselig med en slik klubb:))no har ikke eg prøvd å reise på jentetur men føler som du att det hadde vært hyggelig å ha med drømmemannen:))godt det bare er for 2 netter da

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg