Hipp, hipp hurra for skattepengene!!

Jeg kom meg inn på skatteetatens sider og selvangivelsen min. Etter å ha forsøkt i hele går. Med hjertet i halsen igrunnen, for jeg har fått restskatt helt siden jeg gifta meg på nytt. Ikke lukrativt i det hele tatt dette med å anskaffe seg en ny mann. Først forsvinner skatteklasse 2, deretter den ekstra barnetrygda jeg hadde for ungen. En skulle jo iallefall ikke ha vært så teit at en finner en mann som betaler bidrag, spesielt ikke når en ikke mottar sånt selv. Så over til noe ganske annet!

Skatten nemlig. Og jeg skal ikke klage heller. Jeg trodde jo nesten ikke mine egne øyne der inne på nettsia. Kikka igjen og igjen og igjen .. men nei, det står faktisk ikke noe minustegn der på slutten! Foran beløpet. Kikker enda en gang, bare sånn for å være helt sikker. Sjekker brillene, joda, det er de jeg se best gjennom. Herregud!! Yesssss!! Vet har jeg betalt inn 500 ekstra på hver lønning siden juni i fjor, og anskaffa meg et aldri så lite billån i begynnelsen av fjoråret. Så jeg hadde jo i det miste håpet at det skulle vise 0 der i den siste kolonnen. Men det ble så mye, mye bedre. Rett i underkant av 20.000!!! Hadde det ikke vært for ørene så ville gliset mitt gått helt rundt her jeg sitter. (Bildet er lånt fra google.no)

Nå mangler det jo bare at de har gjort en liten glipp der inne. Men jeg kan ikke finne den nå iallefall, og tro meg jeg har forsøkt! Dermed var det plutselig ikke så farlig at jeg allerede har brukt opp nesten halvparten av feriepengene likevel. For nå kommer jo gaven fra oven i juni forhåpentligvis. Om jeg er riktig heldig! Egentlig tror jeg at jeg må vurdere å betale litt ekstra i år også. Det er jo uansett en fin måte å spare på. Og om de kommer i den tidligste utbetalinga til statteetaten så passer det jo utmerket som ekstra feriepenger. Eller oppussingspenger, vedlikeholdspenger, penger til eiendomsskatten, båtplassen eller bomringen. Jada, det er masse hull og putte dem inn i. Dessverre. Men det er jo iallefall mye bedre å få utbetalt noe, enn å få 17.000 i restskatt!!

Sove litt har jeg også gjort. To, tre timer til. Så dette ble jo en bra andrestart på onsdagen. For meg. Bortsett fra at akkuat nå hagler det som fy her. Hhhmfr!!! Det var jo ikke dette jeg hadde bestilt! Så her må det definitivt ha skjedd en stor glipp!

Ønsker dere en floters dag.  :o)

12 kommentarer
    1. mannsomelskerlivet: Jøss, er du her også? ;o) Joda, mannen slapp det der minustegnet foran, så vi har en grei juni i møte. Det fordoblet ikke akkurat beløpet, men det var ikke langt ifra heller. Yess!! Kan se frem til ferien uten å tenke på at jeg brukte halvparten av feriepengene allerede i februar, som jeg pleier .. :o))

    2. Stor glede i heimen, tenker jeg 🙂
      Jeg skal være ærlig å si at jeg ikke tørr gå inn for å se… Det får komme når det kommer. Kan jo hende jeg er heldig.
      Når det er sagt, så kan jeg ikke annet enn å glede meg på dine vegne. Håper husholdets andre halvdel også slipper minusen foran et flersifferet tall. Da tenker jeg jubelen stiger enda høyere 🙂
      Hilsen Mann som elsker livet 🙂

    3. Grattis !! Ett år fikk jeg 8 ,men da skylte gubben 15 !!! Men vi får ikke vite det før til høsten pga at han er selvstendig næringsdrivende :p

    4. Sitter litt her i spenning og lurer på hvordan det går med mannen. Det hadde jo vært litt kjipt om han nå får den smellen! Han har jo faktisk ikke helt styringa på dette her. Men også han betalte litt ekstra inn etter fjorårets oppgjør. For da ble det en kjempesmell siden han plutselig hadde tjent en del mer enn forventet.
      Jo, Cuba sto på reiselista sammen med Sør-Afrika. Men det er masse andre ting jeg også har lyst til, og dessverre mange hull som kan tettes også. Alltid noe å gjøre når en har hus og hytte. Noen ganger hadde det muligens vært ok og bodd i en leilighet heller ..

    5. Gratulerer med pengene! Penger tilbake på skatten er alltid en fryd, selv om det jo er ens egne penger. 😛 Selv kommer jeg fremdeles ikke inn og får sjekka, men jeg blir skuffa om det ikke ligger noen kroner og venter på meg også… 🙂

    6. synes du skal bruke pengene til en reise på sensommeren eller høsten. Du ønsket deg jo til Cuba eller Afrika hvis jeg ikke husker feil nå da?

    7. Vet jo det Georgine .. men likevel føles det som en gave når de kommer .. for det er jo ikke noe jeg har savnet i fjoråret. Det er på en måte penger jeg ikke har hatt. Før fikk jeg alltid mellom 15.000 og 25.000 igjen på skatten. Siden jeg og x’en ikke betalte bidrag til hverandre kunne vi ikke få registrert at jeg skulle i skatteklasse 2. Dermed måtte dette rettes når selvangivelsen kom, år etter år. Og da føltes det virkelig som en lottogevinst.
      Tror jeg skal fortsette og spare på denne måten. Er tydeligvis den eneste måten som funker for meg! Bortsett fra reisekassa da, der vi setter inn 2000 i mnd. Men den blir jo tømt rett over nyåret. Hvert eneste år.

    8. Gratulerer med sparinga 🙂 mange gode forslag på tetting av hull så jeg, men noe kan du vel unne deg bare til deg sjøl også ? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg