Hjelp – jeg har fått grått hår!

Ikke bare et her og tre der. Heller ikke sånn en liten kant innerst mot hodebunnen. I etterveksten. Neida, jeg har fått en hel liten koloni med grått hår i tinningen. Foran øret!

Så der fikkk du nyheten du har ventet på så lenge lille venn. Mamma har fått grått hår! Endelig?? Pyttsan, jeg har jo alltid sagt at grått hår ikke er verdens undergang. Men det var da … akkuat i dag trengte jeg ikke den nyheten igrunnen.

Jeg har alltid hatt masse hår. Tykt, krøllete og uregjerlig. Har aldri helt klart å se velstelt og fjong ut på toppen. Sånn damete liksom. Men det er ikke helt sånn heller lengre. Hvem tenker vel over at damer også får tynnere hår med årene? Ikke jeg jaffal. Men det er det som har skjedd her. Kan ikke kalle det tynt og pistrete akkurat, men det er iallefall blitt tynnere foran på toppen, i skillen liksom, den ser innimellom litt for brei ut. Mulig det ikke er helt normalt heller, men jeg og min eldste kusine har iallefall fått det sånn, godt uti 40-årene. Kanskje vi bare har vært litt uheldig med genene?

Iallefall fikk jeg klippet meg i dag. Hadde igrunnen tenkt å ta det fra skulderlangt til helt kort. For jeg hadde en skikkelig “bad hair day” da jeg sto opp i dag. Men så ble det ikke sånn. Frisøren, som er min yngste kusine, synes jeg måtte ha litt hår. Selv om det altså viste seg å innta en lys grå farge i tinningen.

Det lyser ikke akkurat mot deg når du ser meg. Den grå fargen altså. Men den er der. Godt synlig om du kikker litt etter. Fikk beskjed om at det foreløpig blir skjult av det håret ytterst. Så da så. Kan vel begynne å se frem til en slags feminin hentesveis etterhvert da … legg det over og spray fast!

Tror jeg må gå til innkjøp av et par kasser Clynol. Verdens beste hårspray. Den er fin ser du. Det er sånn: Stell håret og legg det i passende sveis. Spray på et par liter og det var det! Da er det en liten mulighet for at også mitt bustehuet tar seg fint ut de kommende to timene. Om det ikke blåser så fælt da, regner eller er veldig fuktig i lufta. Da hjelper ingenting! 

Jeg har prøvd masse hårprodukter i årenes løp. De aller fleste kjøper jeg på nett. Fordi det er så mye billigere der enn hos frisøren. Men Clynol har vært med meg siden tidlig ungdomsår tror jeg. Etter at jeg fant ut at det faktisk var andre hårsprayer enn Elnett, som mamma brukte. Den har jo også overlevd alle disse årene. Litt rart å finne igjen sånne gamle travere i butikken enda. Innimellom alle de andre nymoderne, kule preparatene som en ikke skjønner hvordan en skal uttale navnet på engang. Enda mindre hva de egentlig skal brukes for.

Før kunne jeg jo i det minste lese meg til det. På baksiden av varen. Innholdsfortegnelsen og bruksområdet og hele pakka var jo ramsa opp der. Ja, mulig det er der enda. Problemet er bare det at jeg ikke kan se det lengre. Ikke engang med brillene, om jeg hadde de med til butikken. Og det har jeg faktisk hatt en gang eller to. Men hjalp det? Neida. Eneste det hjalp for var at jeg kunne se prisen!

Å ha med bestemors gamle forstørrelsesglass i veska, nei der er jeg ikke enda. Men med dette raske forfallet så er det sikkert ikke så lenge til det blir et must på handleturene.

Enn så lenge funker hjernecellene sånn tålig. Jeg skjønner enda hvordan jeg skal slå på pc’n og finne frem på internett. Dermed behersker jeg alt det som kan ordnes via nettet helt utrolig bra. For med ctrl + kan en forstørre selv de aller minste bokstavene, sånn at selv oss med midtlivskriser og sansene i fullt forfall kan få det med seg.

Takk og lov at ikke internett ble den døgnfluen noen spådde da det dukket opp!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg