Veldig tidlig start på fredagen

Hei på deg der ute. Det er fredag og jeg våkna grytidlig. Før i tia kunne en jo få skikkelig mye ut av dagen på den måten, stå opp før hanen galte og i seng lenge etter midnatt … fikk gjort en heil haug både før og etter jobb. Men sånn er det jo ikke lengre. Jeg blir jo så sykt trøtt og sliten utpå ettermiddagen og kvelden nå. Skulle ønske jeg jaffal klarte å sove til 9, for da fungerte jeg litt bedre. Men jeg er ikke av den typen som bare kan ligge i senga og sløve heller, så da er det jo ikke så mye annet å gjøre enn å stå opp egentlig. Selv om klokka ikke en gang var 6.

Halv 8 var vi ute på tur. Jonas den sløve, og damemennesket hans. Det var en fantastisk flott morra, så det var ikke så dumt å få med seg den! Vi fikk gått en lang, fin tur på snaue 7 kilometer, mens vi enda hadde sola på besøk. Nå regner det.

Stille og fint rundt Hestefallstjønn, rett inni skogen i nabolaget. Når jeg skal begynne å spise litt mer normalt igjen, så tror jeg jaggu jeg skal ta med frokosten hit en gang. Bare sitte og nyte. Det er ikke alltid en trenger å dra så langt for å finne litt hverdagsglede ser du. Selv om jeg personlig ville ha foretrukket en langtur til litt mer eksotiske strøk nå. Siden ikke det går, får en heller ta til takke med det en tross alt kan gjennomføre. Som en rusletur i sneglefart, med verdens mest bedagelige hund. Som lukter på alt og har all verdens tid.

Om jeg irriterer meg litt på han for tia? Jepp! Fatter ikke at det er mulig å være så treig!

Påfyll på tanken. Slik at han kan opprettholde skvettinga og markeringa hele veien hjem. For det er nemlig veldig viktig. Skulle jeg valgt hund i dag, så kunne jeg veldig gjerne tatt samme rase. For mer kjærlig og snill hund skal du lete lenge etter. Jeg har aldri hatt en hund med så mye personlighet, men aldri har de vært så sta og egne heller. Kommer jeg ikke i dag så kommer jeg i morra. Det er typisk leonbergere. Men jeg hadde aldri valgt en hannhund. Regner med at tispene, som er mye mindre, er litt mer spretne og kjappe. Og kanskje de ikke peser og puster sånn når de er ute på tur, slik at de vi møter lurer på om bikkja er eldgammel, eller rett og slett feiler noe. Det siste der lurer jeg også på rett som det er, men i følge veterinæren er alt helt topp.

Mulig jeg skulle hatt en liten spretten schæfer heller. For jeg har jo egentlig hund for å komme meg ut. Jonas liker seg nok aller best hjemme, eller på hytta. Der han kan dasse fritt rundt i sitt eget tempo og gjøre stort sett som han vil.

God helg. Her blir det fredagspizza sammen med sønnen, pluss drømmemannen, i kveld. Det blir koselig.

10 kommentarer
      1. Takk. 🙂 Ja, det var en veldig fin morra. Ikke så ofte jeg har vært ute så tidlig i det siste. Men jaggu gav det mersmak. 😉

    1. Nydelige bilder da. Jeg synes det ser flott ut å komme seg ut der på mårran. Jeg våkner kl 5 hver dag, selv om klokka er på 6. Mye stress om dagen så blir korte netter, for å si det sånn. Høye skuldre etc. Men nå er jeg ferdig med verste perioden 🙂

      1. Det er jo bare fordi jeg våkner så tidlig. Har ikke på noe klokke. Og kroppen/hodet funker best om jeg klarer å sove til 9 da. Men det er jo bedre å komme seg ut enn å bare ligge våken i senga. 😉 Håper du får ei fin helg, uten stress, bare kos. 😀

    2. Ut i fra bildene dine og mine nå om dagen ser det ikke ut som vi bor i samme land 😊
      Jeg gleder meg SÅ masse til snøen blir borte her.
      Vi var jo ute på en minitur i fag vi da. Og er helt ødelagte etterpå. Men nå et det nok! Her skal det ut og gåes uansett vær og vind fremover. Det er mange kilo som skal vekk. Og vi trenger mye bedre kondis.
      Ha en fin fredagskveld med dine kjære 😊

      1. Det er rart å bo i et land som er så ulikt fra plass til plass. 🙂 Jeg er ganske stolt av meg selv ja, fordi jeg har fått arbeidet inn denne gode vanen med å gå ut, uansett. Fredagen var kjempekoselig.

    3. For en fin morgentur! Godt å komme seg opp og ut når været er sånn. Vi var også ute tidlig i dag. Klokka var vel rundt 8 da vi gikk ut. Ble en lang og god tur. 🙂
      Koselig hund du har da. Har hatt jakthunder jeg, og de er ikke så trege akkurat. Føler mer at man henger som et slips etter om det skulle komme et rådyr 😉 Ellers var den grei og fin å gå tur med. 🙂 God fredag! Kos dere med pizza og godt selskap. <3

      1. Takk, takk. 🙂 Jonas må være verdens treigeste bikkje! Men han er jo veldig sjarmerende da. 😀 Ble en veldig koselig kveld i går, med sønn og mann. 💗 Og et lite besøk av eldstedattera som var på vei til noen andre. Så godt å ha de så nærme at det bare er å stikke innom innimellom.

    4. for en deilig morgen da,ja den skulle jeg gjerne hatt jeg også :=) her blåser det ,så gress og annet danser forbi vindua,taxien som kjørte meg til fysio måtte holde hardt i rattet for vinden var sterk,og vel hjemme måtte jeg hive meg etter bildøra så ikke vinden skulle rykke den ut av hengslene :=) nå skal jeg bare kose meg inne for i morgen blir vinden ennå kraftigere,ha en fin helg da og kos deg med sønn og drømmemann

      1. Var heldig å finn utnytta den fine starten på dagen til fulle. Regnet skulle kommet på kvelden, men det kom mye tidligere. Flaks å våkne så tidlig rett og slett akkurat i går. Blåser ganske godt her i dag. Iallefall her på toppen hos oss.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg