The Monster is Back … eller hvor ble den egentlig av?

Nå lurer du kanskje på om jeg har sett på en skrekkfilm eller noe ... Men det har jeg ikke. Selv om dette, som skulle ha vært så enkelt, utvikla seg til et skikkelig irriterende skrekksenario.

Skjønner du ingenting? Ok, da skal jeg forklare deg litt her.

Vi har lenge hatt lyst til å kjøpe føner til bikkja. Ja, du vet, denne lille søte krabaten vår på 80 kilo, og pels nok til liggeunderlag i en hel iglo. Plutselig kom vi over en på ei av leonbergersidene på facebook. The Monster is Back annonserte selger med. Kjempetilbud og kort levering. De som har peiling (altså de som har hatt leonbergere hele livet, og kjørt fra utstilling til utstilling med de flotte, velstelte hundene) mente denne hundeblåseren var helt topp. Utrolig bra, til en veldig rimelig pris. Det er da vi skjønner at vi ikke er helt like entusiastiske når det gjelder hundeholdet. For vi synes 1800 kroner er veldig dyrt for en duppedings som skal blåse hundepelsen fin og tørr og fri for både pinner og kvister som måtte ha festet seg inni der etter skogsturene. Det er kjempedyrt! Men vi valgte å bruke julegavepengene fra svigers, pluss litt til, for å anskaffe oss denne. I håp om at børsting og pelsstell skal bli en smule lettere.

Vi bestilte og betalte og pakka dukka opp på postens app omtrent omgående. Alt greit så langt, bortsett fra en liten ekkel bismak i kjeften fordi det var så mye penger å bruke, på noe vi vet Jonas ikke kommer til å sette så skrekkelig stor pris på. Han liker jo ikke en gang å bli børsta. Og dette monsteret her er nok ikke noe han ønsker seg.

Dagen etter var pakka klar til henting. Det var bare et aldri så lite avvik … den lå i Stavanger! Så den første av mange mail gikk til selger. Joda, han hadde feiladressert den. Derfor havnet den i feil by. Så det var jo bare for meg å få den videresendt. Ned på posten. Få de til å ringe til Stavanger, og få bekreftelse på at de skulle videresende. Selger var ikke spesielt interessert i å ta tak i elendigheta. Akkurat som om dette bare var vårt problem.

Dette er ni dager siden. Enda står pakka som “sortert og videresendt” på postens app. Jeg har fått posten her i byen til å etterlyse den, og svaret var at den sikkert kom en av de første dagene. Det er tre dager siden.

Jeg blir litt sånn eitrende forbanna på slike ting. Slurv og sløvhet. Så i går fikk jeg drømmemannen til å ringe. Først posten sentralt. Det var ingenting de kunne gjøre uten at selger tok kontakt. Vi kunne ikke søke erstatning. Det måtte han gjøre. Dessuten måtte de ha beskrivelse av pakka, slik at de visste hva de skulle lete etter. Hallo! Det er jo som å lete etter nåla i den berømte høystakken! Hvor mange pakker fins det ikke som ligger rundt på de forskjellige postutleveringsstedene her i landet.

Pakka er altså forsvunnet. Ingen vet hvor den har tatt veien.

Ny telefon til selger. Egentlig seks oppringinger, hvor han ikke tok noen av dem. Ny mail. Og plutselig ringte han opp likevel. Vi videreformidlet hva de hadde sagt på posten, og forlangte egentlig at han sendte en ny Monsterblåser til oss, for vi har jo regelrett betalt for en vare vi ikke har fått. Men det var han ikke villig til. Den kunne jo dukke opp …

Jeg lurer litt, hvor lenge tenker han vi skal vente? Vi har ikke råd til å kjøpe en til, uten at han refunderer det vi allerede har betalt. Har han tenkt at vi skal vente til han eventuelt har fått erstatning av posten. Det kan jo ta vinter og vår sikkert.

For en elendig kundeservice! Hadde jeg vært han, så hadde jeg sporenstreks sendt en ny blåser, og så hadde jeg tatt opp kampen med posten selv. Uten at kunden skulle belemres med noe av det.

Så et lite tips om du har hund: Hold deg langt vekk fra hundihuset.no.

Sånn, der fikk jeg av meg litt frustrasjon. Nå er det tid for lørdagskos. Og forresten, bildene har jeg regelrett stjålet fra nettsiden til selger, og ikke har jeg dårlig samvittighet for det heller. Kanskje er de det eneste vi får igjen for de 1800 kronene?

🙂 OPPDATERING:
🙂 Vi fikk omsider hundeføneren vår.
🙂 Det kan du lese om HER.

 marit

12 kommentarer
    1. Ubrukelig kundeservice!
      Det er bare å henge dem ut. Ikke annet enn fortjent. Det er tross alt snakk om masse penger. Og de må regne med dårlig reklame etter noe sånt.
      Håper det ordner seg.

      1. Håper jeg også. Tror det er et enmannsfirma dette. Vet ikke noe om dem, bortsett fra at andre med samme hunderase anbefalte blåseren så veldig.

    2. Så surt da. Jeg har kjøpt en klippemaskin derfra for mange år siden, da jeg kjøpte med cocker. Kan ikke huske at jeg var missfornøyd … men selger skal sette kunden i fokus og ikke lage problemer. Har du handlet med kredittkort så har du vel krav på å få igjen pengene fra kortselskapet når du har blitt lurt av selger?

      1. Så det er et firma som har holdt på en stund også? Jeg har ikke betalt med kredittkort, men min vanlige visa. Jeg vet jo ikke om jeg er lurt akkurat, men når det gikk galt, og da fordi han hadde adressert feil, så burde jo han ha tatt tak i det selv når vi skjønte pakka var på feil plass. Synes jeg. Og så burde han ha sendt oss en ny, og heller venta på returen selv.

      1. Håper det ikke er typisk for han. Men når alt gikk feil her, burde han ha sendt oss en annen blåser for flere dager siden. Og venta på returen, eller søkt erstatning for seg selv.

    3. kjedelig,dette skjedde med en fotobok jeg bestilte også,det tok lang tid men jeg fikk den videresendt fra Sandnes,med 3 dobla porto ,men jeg fikk boka som var så liten att jeg kan putte den i lomma,blir ikke å bestille derfra flere ganger,håper dere får føneren deres da

      1. Fryktelig kjedelig. Og ja, fikk beskjed da posten videresendte, at jeg måtte betale ekstra porto. Siden det i utgangspunktet var selger som hadde adressert feil. Da jeg sa det til han var det klart han skulle betale den, men ikke før jeg hadde lagt ut når jeg henta pakka.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg