Endelig kom hårføneren til bikkja!

Da er vi blitt lykkelige eiere av et monster. Nesten en måneds ventetid ble det, og det etter at vi hadde betalt 1900 kroner til og med. Sykt irriterende Vel var det posten som rota vekk pakka, da de skulle videresende den fra Stavanger til Kristiansand, men det var leverandøren som i utgangspunktet hadde merka den med feil adresse. Siste spor er fra 4. januar. Da var de på postutleveringsstedet her i kontakt med posten på Tasta i Stavanger. Jeg sto ved siden av og hørte de bekrefta omadressering. Dermed burde jeg hatt den noen dager etter.

Men neida, slik gikk det ikke! Post-appen oppdaterte seg ikke. Og siste spor av monster-pakka er fortsatt på Tasta. 7. januar står det at den er sortert og videresendt. Gudene må vite hvor den har sendt den …

Det ble en liten kamp for å få leverandøren til å sende ny pakke. Han synes vi måtte vente for å se om den han hadde sendt dukka opp. Etter ørten telefoner og mailer, både til han og posten, skjedde det endelig noe da jeg ba om å bli medlem på Facebook-siden til Hund i Huset. Samtidig som jeg ble sluppet inn i varmen, kom det en melding på messenger: Hei. Jeg leverer i dag. Det var jo nesten for godt til å være sant, selv om vi allerede skreiv 18. januar! Men jaggu kom den i posten fem dager etter. Hurra!

Jonas har ikke akkurat ropt hurra. Dette var ikke så stas for han! Selve blåsinga går greit, det ser nesten ut som han nyter den biten. Men han liker ikke motoren. Den ser jo ut som en liten støvsuger, og støvsugeren er ikke akkurat bestisen. Det er vel min feil, for da han var liten så angrep han støvsugeren hver gang jeg tok den frem. Det var toppen av lykke, og sykt gøy å sloss med den. Men litt vanskelig for meg å få støvsugd. Så jeg snudde den en gang mot han, og da var det ikke like gøy lengre …

Denne Monsterblåseren vår er utrolig effektiv. Det er så pels, sand og skitt letter fra bikkja, og bare etter fire gangers tørking ser hunden mye finere og blankere ut i pelsen. Så dette var en fantastisk investering! Selv om vi må være to for å få det til. En må blåse, en må holde bikkja! Drømmemannen forsøkte første ganga aleine, da stakk Jonas. Han rykka til, så leiebåndet han var bundet i sleit rett av. Så der kan vi jo legge til 400 kroner på kostnaden til blåseren. Pokker, det var den lenka jeg likte aller best selvsagt. Du kan jo tenke for en kraft det er i denne hunden. Om han virkelig ikke vil, så er det veldig vanskelig for oss å få det til. Men det gjelder egentlig bare pelsstell. Ellers er han grei og medgjørlig. Bare litt treig, noe som går igjen hos denne rasen.

Men hvor skal vi stå når vi steller pelsdotten? Inne i huset er lite aktuelt, og hundegården er snødd ned. Dermed forsøkte vi utenfor inngangsdøra. Men da fikk vi pelsbelagt dør, og vegg til vegg teppe i innkjørselen. Det ble jo ikke så lekkert. Så nå ble det garasjen. Det gjør jo ikke så mye om veden blir litt hårete, tenner sikkert lettere også da. Og bilen må uansett ut når vi skal inn.

Det er søndag og sol her. Nydelig vintervær her på toppen. Vi skal gå en tur til byen etterhvert. Der er det nok mye mer slaps og sørpe, så da er det greit å ha noe å tørke hunden med når vi kommer hjem. Så i dag blir dagens trim for både oss og Jonas en liten byvandring. Blir iallefall flere skritt på FitBiten da, enn det gjør når vi bare står rett opp og ned i hundeparken og ser bikkjene løpe …

God søndag til deg. 

 marit

10 kommentarer
      1. Takk, takk. 🙂 I dag plaskregner det, så jeg har fått prøvd føneren helt aleine, og Jonas sto så fint som bare det. 😀 Så dette skal bli bra, selv om det er litt jobb så er det jo greit å slippe den blaute bikkja inne. Dessuten tørka han jo aldri om vi hadde regn flere dager på rad. Kan ikke være godt å alltid være blaut heller.

    1. Ja det der må jo være topp for dere med store pelsdotter…..Jeg husker da vi hadde sankthberner og irsk ulvehund…Når de hadde bada…så luktet det jo hund i laaaang tid…OG de ristet seg overalt..så det ble merker på vegger og tak…Mye bedre og ta en omgang med denne…og han venner seg sikkert bedre til den etterhvert…

      1. Hørtes kjent ut! 😀 Men nå har jeg lært Jonas opp til å riste seg utenfor, før vi går inn. Og det hjelper litt når det verste blir rista av utenfor. På ytterdøra! 😀 Så den ser jo flott ut innimellom, og det hjelper jo ikke at den er sort heller akkurat.

        Hundelukt har jeg alltid hatt i huset, så jeg merker ikke det så mye. I dag klarte jeg å tørke han aleine, så det går fremover, men er jo litt jobb da. Og jeg har jo egentlig bare lyst til å sette meg ned i en stol når jeg har vært på tur. Ikke ta en halvtime i garasjen lissom …

      1. Er veldig glad vi fikk den, til slutt. Begynte å bli bekymret for at det ble penger rett ut av vinduet. I dag har jeg tørka Jonas helt aleine, så dette er nok bare snakk om tilvenning. Han sto så greit å stille. Kjempedeilig å slippe å ta inn den blaute bikkja, ja, for i dag plaskregner det altså her.

    2. dere må nok ha noe som ikke lar seg slite i stykker når dere steller Jonas ja og lukke garasjedøren hi hi ,da får han heller ikke stukket av,uansett er det godt dere omsider fikk monsterpakken

      1. Trodde jo vi hadde det. 😀 Men i dag klarte jeg å tørke han helt selv, og han sto så fint som bare det. Så det er nok bare snakk om å ta tiden til hjelp. Alt nytt er jo litt skummelt. Til og med jeg synes jo det. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg