Søndagstur til Farsunds flotte strender

I går hadde vi en koselig tur til Farsund. Labbetur på strendene der er slett ikke å forakte. Det kan til tider være ganske forblåst og surt, men i går var det akkurat passe med vind i håret. Lettgått er det også, og siden vi var der sist var det opparbeidet en del nye gangstier, men også satt opp en del flere sauegjerder. Så landskapet fremsto ikke fullt så åpent som tidligere.

Jeg elsker denne naturen. Det er knallfint, og mange plasser minner skikkelig om Danmark. Det rare er at jeg faktisk aldri har vært her på sommeren, sånn i badesesongen. Men det har vel en sammenheng med at jeg er her for å gå tur med hunden. Regner med det er en del flere folk i sommersesongen, selv om området ikke akkurat er kjent for sine deilige badetemperaturer.

Noen var litt mer opplagte enn andre. Formen min ble ikke akkurat bedre av halvannen times gange denne dagen. Men om det ikke var godt for kroppen, så var det til de grader godt for sjelen. Så da så …

Det er mange flotte fotomotiv her. Og strendene ligger som perler på ei snor, kilometer etter kilometer. På bildet under kan du så vidt skimte uthavna Loshavn. Vi var ikke der i går, men har hatt en tur tidligere. Bildene derfra finner du HER.

Bildene taler vel for seg selv. Egentlig knipsa jeg bare i vilden sky, for å teste det bittelille kameraet jeg fikk til bursdagen i sommer. Du vet, jeg liker jo ikke sånne nye duppedingser jeg, så det tar sin tid før de “godtatt”. Men denne ganga lot jeg speilrefleksen bli igjen hjemme, og mobilen ble liggende i lomma, så alle bildene er tatt med SONY Cyber-shot. Det er løgn om jeg sier at jeg ikke savna den digre speilrefleksen dinglende rundt halsen. Fikk faktisk litt abstinenser innimellom. Men bildene ble jo helt greie med dette kameraet også. Eller hva synes du?

Det var det jeg hadde derfra. I dag skinner sola her, det var rim på plenen da jeg sto opp og vinteren nærmer seg med stormskritt. Hele resten av uka er det meldt regn … så jeg burde absolutt ha vært ute i hagen i dag og gjort litt klart der ute. Men det blir det nok ikke noe av, det var så vidt jeg fikk kreka meg gjennom morraturen på toppen her. Alt i kroppen protesterte, så jeg er tydeligvis inne i en særdeles dårlig periode nå. Håper den går fort over …

Ønsker deg en fin start på uka. Og tusen takk for at du kikka innom.

8 kommentarer
    1. Hele kysten har utrolig mange flotte perler. Det blir aldri for mange bilder når en er på tur. Jeg var på strandtur med Bella i går, med speilrefleks og brått ble det 250 bilder. Det er da det er vanskelig å velge hvilke man skal legge ut på bloggen etterhvert.

      1. Hehe … ja, det er ikke alltid så lett. Men kan jo ikke pøse ut alle heller! Elsker å gå tur ved sjøkanten, både sommer og vinter. Men det er vel stort sett på denne tia vi gjør det, når det ikke er noen badeturister der.

    2. det er vakkert der ja,fikk jo være der en uke ilag med bloggvenn Grete,eller vi var jo på Lista,så besøkte vi Farsund :=) godt du fikk deg en tur,og ja det gjør godt for sjela,så får vi håpe att kroppen retter seg etterhvert også :=)

    3. Flott sted og vakre bilder.. Noen ganger har jeg bare med et kompaktkamera og det blir mer enn bra nok…men skal jeg ut FOR å ta bilder har jeg med speilrefleksen..📸 Ønsker deg ei fin ny uke 😊

      1. Speilrefleksen min begynner å dra på årene, og det har vel skjedd en utvikling med disse kompaktkameraene siden det var nytt. Så jeg vet ikke helt om jeg ser så forskjell for å være ærlig. Det vises vel kanskje mer om en skal forstørre noe. Til blogg og sånn så holder det nok i massevis.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg