Roser og overraskelsestur

Hei på deg. 🙂 I går hadde drømmemannen og jeg 11 års bryllupsdag. Og vettu, vi skal til Polen! Mannen har bestilt og betalt og ordna alt helt aleine. Uten at jeg visste noe. Og det til og med for årets bonus han fikk på jobb. ♥ For han synes vi trengte en liten tur nå. For at pengene skulle strekke til, så kunne det jo ikke bli så skrekkelig langt, og heller ikke til en dyr plass.

Dermed ble det Polen. Enda han har sagt han var ferdig med dette reisemålet. Vi har tidligere vært i Wroclaw hvor vi bodde veldig flott, men dessverre så hadde jeg øyebetennelse hele turen og så ut som den mishandla kjærringa på forsoningstur med en voldelig ektemann. Gdansk har vi også besøkt, dit kan vi faktisk komme til fra Kjevik, flyplassen her i byen. Men siden vi altså skal til Lublin denne ganga må vi kjøre til Torp. Nytt reisemål for oss begge, og vi drar allerede til onsdag.

Egentlig hadde vi ikke tenkt å markere dagen. Men så fant vi plutselig ut at det ble litt kjipt uten å gjøre noe som helst. Så plutselig hadde vi bestilt bord på Bønder i Byen og tok middagen der. Til og med på mannens “fastedag”. Han går nemlig på 5:2 dietten, og den er sykt effektiv på han. Men i går gikk vi på en diger smell gitt! Himmel, så innmari digg det var!

Bønder i Byen serverer kortreist, vellaget mat. Bondekost om du vil. Og det er sykt godt alt sammen. Vi hadde hver vår maulemad i går til hovedrett og jaggu toppa vi ikke kalorinntaket med en dessert også. Her ser du min. Det var brunostkrem med solbærsorbet og kryddermarinerte solbær. Aldri verken hørt om, eller smakt, dette før. Men det var en opplevelse. Mannen hadde tjukkmelkspudding. Og lurer du på hva det er så kan du jo ta en titt på menyen som du finner HER. Om du er i Kristiansand en gang så anbefaler jeg et besøk på denne restauranten. Tror ikke du kommer til å angre.

I tillegg til tur fikk jeg også røde roser. Må rett og slett si at han imponerte stort denne mannen min. Jeg hadde jo sett for meg at vi bare skulle sitte hjemme og kjipe oss med denne slankematen jeg. Men sånn ble det altså ikke. Fin overraskelse og fin dag, men sykt mange kalorier. En slik dag er jo ikke det verste egentlig, men neste uke blir vel på samme måte, helt fra onsdag til søndag. Og nå som jeg akkurat var blitt så glad for at jeg fint passa vinterjakka fra i forfjor, den som jeg ikke en gang fikk kneppa igjen da jeg tok den frem i høst. Sånn kan det gå …

8 kommentarer
    1. Gratulerer med bryllupsdagen på etterskudd 🥂 Det er jo koselig å kunne markere dagen, og gjøre det til et fint minne 😊

      Jeg har aldri vært i Polen, hvordan er det som ferieland?

      1. Takk. Jeg synes Polen er helt grei, og ikke minst rimelig. Men nå er jo jeg litt i overkant interessert i gamle bygninger og murer og sånt .. så jeg elsker å gå rundt og ta bilder der. 😉

    2. Ååå, så koselig at dere får en fin tur i tillegg 🙂 Man trenger ikke dra dyrt og langt for å kose seg 🙂 Polen er flott da. Jeg synes Sverige er flott også jeg, koser meg overalt 🙂 Håper dere får en kjempefin tur, og gøy at det er SNART 🙂

    3. gratulerer med bryllupsdag,du har no en skjønn mann og da,jeg hadde blitt superglad hadde jeg fått en sånn oppmerksomhet på bryllupsdagen hi hi ,og den maten ,jeg tror det går bra du legger ikke på den mange kilo av ett måltid :=)

    4. Så koselig! 😀 Det er godt å kunne feire dere selv litt sånn, og da får kalorier være kalorier. Vel verdt det med slik mat 😉
      Gratulerer med bryllupsdagen og god tur! 🙂❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg