Ny sveis og ny pysj

Var en snartur innom Cubus i går. I håp om å finne en pysj på tilbud. Siden min er minst 10 år gammel og egentlig ganske velbrukt. Buksa jaffal. Toppen aner jeg ikke hvor er. Tror ikke jeg har sett den siden jeg kjøpte pysen. Jeg bruker den jo ikke om natta, men mellom festinnslagene i jula har det vært et elsket klesplagg. Eller på alle disse drittdagene som dukker opp med mer eller mindre jevne mellomrom. Men spesielt etter at drømmemannen fikk sansen for pysjbukser istedenfor joggebukser er den også brukt på kveldstid. Så sitter vi der da, i det ene hjørnet i sofaen, og ser ut som vi nesten er grodd sammen. I hver vårt pysjbukse.

Snakk om kjasselig da! Jeg trodde aldri jeg skulle bli slik. Jeg som alltid gikk rundt i ordentlige klær. Pynta og sminka og med kule farger og flotte smykker. Uansett hvor jeg var. Men mye har forandret seg de siste årene. Heldigvis er vi blitt kjasselige sammen, og da føles det litt bedre faktisk. Da kan jo ikke pysjbuksa mi være grunnen om drømmemannen plutselig ikke gidder mer, for eksempel.

Pysjen kosta 129 kroner. Er egentlig et nummer for stor, men det spiller jo ingen rolle når jeg kunne få den i yndlingsfargen min. Mye bedre det enn rosa. Eller med nisser, reinsdyr og julekuler på.

I eska ligger det et duftlys. Det fikk jeg hos frisøren. Koselig med slike små overraskelser innimellom. Jeg ble for øvrig veldig kort på håret denne ganga. Og i løpet av natta har det krympa litt til. Sånn er det med krøller …

Dessuten er det blitt veldig grått. De små koloniene med grått hår som jeg har hatt i tinningene en god stund har virkelig formert seg den siste tia. Omtrent som hybelkaninene. I rekordfart altså! Jeg var på nippet til å farge det rødt her for noen dager siden, fordi jeg har en rød farge liggende, men heldigvis ble ikke det noe. Det er jo kult og greit sånn med en gang, men etter to uker så ser jaffal etterveksten grå ut! Så det blir jo bare stress. Tenker jeg bare skal la det bli helt grått nå. Kjøpte til og med en kur som er noe ala disse sølvsjampoene som skal få vekk gulskjær i håret. For gult og grått sammen gjør ikke akkurat tusta noe mer elegant. Så om det snart blir ensfarget grått så kan jeg heller slenge oppi noen striper da. Til sommeren eller noe … er egentlig litt spent på hvilken gråfarge som skjuler seg inni denne hodebunnen jeg. Noen blir jo hvite, andre mørke grå. Mora mi rakk vel aldri å bli grå. Mens venninna mi på Jæren har en helt fantastisk fin gråfarge på håret nå. Slik andre, yngre jenter løper avgårde for å få farget det. Så noen er jammen med heldigere enn andre, der også.

Søndagen her er våt og tåkete. Snart går det ikke an å se naboheia heller lengre. Kun de nærmeste husene i nabolaget. Det regner og regner og jeg klikker snart. Synes jo virkelig det er på tide at noen andre overtar dette drittværet nå, for vi har jo tross alt tviholdt på det i tre måneder og vel så det.

Eeeeeh … kan jeg bare sende det over til deg for eksempel?

8 kommentarer
    1. Ehhhh jeg kan ikke huske at jeg sa det var greit at du sendte vind og regn hit…. Kose klær er herlige, har blitt bare slike klær i hele jula her hos meg. Nei stase seg opp kan en gjøre til neste år 😄

      1. Åh shit! Trodde du hadde sagt at du ville ha litt drittvær jeg, må ha vært noen andre … Beklager altså. Følte meg litt “bedre” nå når jeg hører at det er så mange som går hjemme i kosebuksa sånn til vanlig. Senker skuldrene og tenker at jeg kanskje ikke er så kjasselig som jeg har innbilt meg likevel. 😀

    2. Vi går BARE i pysj etter jobb, litt sånne tjukke pysj-bukser, som er i stedet for joggebukser ja. Begge to. Skikkelig KOSER oss etter jobb. Og jula, ja hele jula med pysj. Og da er det jo viktig at den er fin. Fine farger og sånt, veldig viktig 🙂 Fin på håret også <3

      1. Hmmmm … da er jeg altså bare helt normal da? Deilig! Jeg trodde jeg var litt i overkant sløv nå ser du, i forhold til å kle meg ordentlig sånn til vanlig. Hjemme. Veldig enig i at den pysjen må være fin. 🙂 Mulig jeg må finne en til på salg, så jeg har litt å bytte i!

    3. hi hi vi fikk regnværet selv i dag så vi behøver ikke mer siden det nå egentlig er litt sånn fonnfare her hos oss :=) men jeg sitter no her jeg med foten på en krakk,det er kjedelig det .
      Kom til et punkt jeg også der håret bare fikk bli grått,var litt rart med det samme ,men nå har det gått seg til og jeg synes det er helt ok ,fin pysjh,deilig å svirre rundt i når været ikke er noe å skryte av ja ,ha en fortsatt fin søndag da

      1. Veldig så vanskelig det var å bli kvitt dette drittværet da! Skjønner godt at det er kjedelig med foten i gips eller hva det nå er du har på den. Du som alltid gjør noe og er effektiv som få! Men du kommer forhåpentligvis sterkere tilbake i 2020. 🙂

        Jeg har jo ikke farget håret jeg, sånn for å få bort de grå. Bare stripa det litt på våren, og ellers latt det være. Men tiden for å farge vekk det grå er kommet skjønner jeg nå. Så da må en velge … masse stress med å holde den grå etterveksten vekk, eller bare la det stå til og la alle de grå komme frem. Så akkurat nå går jeg for det siste der.

    4. Vi har snø og vinter hos oss. Det får holde med det😊 ellers takk😁
      Tenkte å sy meg ei pysjbukse eller nattkjole til kveldsbruk jeg.
      Har et gammelt dynetrekk som kan brukes til det. Sydde pysjbukse til mannen av gardinstoff og den blir mye brukt.
      Du ble fin med ny sveis😃

      1. Vi kunne jo bytta for et par dager …. eller? Dårlig gjort! Sy er ikke mi sterke side. Om jeg var av den frysne typen kunne jeg jo kanskje strikket meg ei. 😀 Ikke helt vant til dette korte håret enda, litt rart. Men det gror jo ut igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg