Hjelp, hele stua invadert av … hva?

Har du sett slike merkelige vesener før? Plutselig spratt de frem på de underligste plasser etter at jeg hadde fått børsta Jonas! De så jo ganske uskyldige og litt lettere forvirra ut der de satt, men da jeg forsøkte å nærme meg er jeg ganske sikker på at de freste og flekka tenner!!

Åsså akkurat nå da! Rett før jul og greier. Rett etter at jeg hadde slitt og børsta Jonas i to timer. Sliten, svett og drittlei var jeg. Skulle egentlig bare rett ned i dusjen etter å ha fått vekk alle hundehårene på gulvet og sofakanten og alle andre plasser i stua.

De er nok samme rase alle sammen. Likheten er jo slående. Og jeg er ganske sikker på at de formerer seg like kjapt som kaniner. Kanskje er det en mutasjon av de vanlige hybelkaninene vi har her stadig vekk? Noen som har klart å slippe unna mange uker med støvsugeren etter seg. Kanskje har de ligget der i kroken bak sofaen og vokst seg store og sterke, for å komme frem og overta hele huset etter hvert?

Ikke vet jeg. Men det var jo litt spooky dette her da. Vet ikke helt om jeg liker det …

Begge kjønn kan fort bli mange! Da denne her dukka opp fant jeg ut at det nok er en hel liten koloni av disse i min egen stue. For dette må jo utvilsomt være ei tispe, ei ho eller hva damene kalles i dette tilfellet. Se på de øynene da. Litt søt, men litt skummel også. Kan jo aldri vite, plutselig gjør ho et hopp, og så har du ho rett i strupen!

Han her hadde forvirra seg midt ut på stuegulvet. Vet ikke hvem som ble mest forskrekka da vi sto der og så på hverandre. Han eller meg. Jonas var heldigvis ute i hagen, så han slapp denne forferdelige traumatiske opplevelsen. Han hadde nok fått mer enn nok for en dag bare med dette hersens pelsstellet.

Da denne dukka opp bak juletreet ble det kort prosess! Jeg henta en handlepose, type fy-fy-plastikk fra Rema, jagde alle fire oppi med langkosten og knyta godt igjen med to knuter. Løp ut og kasta hele bestanden i søpla utenfor. Faktisk la jeg en stein på lokket av søppeldunken også, i håp om at de holder seg der til den blir tømt om en ukes tid.

Skrekk og gru altså. Håper bare det ikke er flere her, som popper opp når en minst aner det. For jeg har egentlig mer enn nok med de vanlige hybelkaninene jeg. De søte små vettu. Jeg skal aldri, aldri klage mer på de etter denne episoden.

6 kommentarer
    1. De var kjempestilige 🙂 Har ikke sett slike før, og de må være en sjelden rase 🙂 He, he, he 🙂

      På torsdag skal vi pynte til jul. Synes det er kjempekoselig å ha julen på forskudd.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Hehe. Kanskje jeg skal begynne å selge. “Koselige hjemmelagde ulldottfigurer av leonbergerpels!” Det må vel slå an? Greit å spe på uføretrygda med litt ekstra hobbyinntekter. Liker best julen på forskudd jeg. Etter jul er det ikke fint lengre. Så her forsvinner det ut ganske kjapt etter nyttår. Hadde vi bare hatt noe snø. Nå plaskregner det igjen.

    2. Kule “ulldottnisser”det her..men skummelt om di formerer seg i skikkelig raskt tempo da..hehe… Så du hadde pynta til jul..som deg/dere har vi også pynta uten å ta den store julevasken..vanlig reint får holde .. Ønsker deg en fin dag videre <3

      1. Vi pynter ikke oppå dritten, var det ei x-svigerinne som just sa, fordi ho ikke hadde fått frem noe enda. MEN her er det nettopp det jeg har gjort. Den vanlige hverdagsskiten vel og merke, som vi stort sett alltid har her. Og jaggu ble det fint likevel! 😀 Tiden for å vaske ned huset før hver jul er over for lenge siden. Bedre å vaske litt etterpå. Og kanskje dukker det opp flere julehybelkaniner da. Jeg skal være klar med kost og pose jeg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg