Ny lampe og midlertidige løsninger

Hei igjen! Husker du jeg nevnte at jeg hadde kjøpt ny lampe, den søndagen vi var på tur til Knaben og snøen?

Her er den! Har hatt lyst på en slik lenge. Eller gjerne to, tre stykker som er i samme stil, men likevel ikke helt like. Da skulle de henge sånn litt som en skulptur over … tja, kanskje spisebordet, om jeg fikk tak i mange nok. Enn så lenge henger denne her, mellom godstolene våre oppe i stua. Så får tiden vise om det blir flere etter hvert. Helst ikke dyrere enn denne, og den kosta 300 kroner med pyntepære og alt. En grei pris synes jeg, på ei lampe som normalt koster 1000-1500 kroner. Og en kan jo ikke se at den har vært brukt en gang. Noe som kanskje burde prioriteres før flere slike lamper er vel heller de tre lampene i de store vinduene. Der julestjernene henger i desember vettu. For de skjermene som er der passer overhodet ikke inn hos oss. De var et skikkelig impulskjøp da julestjernene måtte ned et år. Så passet det så sabla greit å ha noen en bare kunne henge på de samme ledningene.

Sånne midlertidige løsninger er jo livsfarlige! For de har en tendens til å bli værende.

Stearinlysekronene over spisebordet er også en slik midlertidig greie. Jeg skulle ha fest en gang for snart 20 år siden, hadde ommøblert og måtte ha noe lys over bordet fort som bare det Siden det ikke var noen mann inne i bildet den gang så kunne jeg jo ikke ha noe som måtte monteres, med ledninger og strøm og greier. Så da ble det to digre lysekroner fra Plantasjen, med 8 lys i hver, på salg for 199 kroner stykk. De henger her enda. Eller enda verre, de har flyttet for tredje gang, alt etter hvordan møblene har stått plassert i stua! Blir visst aldri kvitt de igjen!

Ønsker deg en flott mandag. Her er det ganske grått, men oppholds. Faktisk litt vårlig i lufta, om det da ikke bare var feberen som lurte meg litt der. Jeg har kreket meg en tur frem og tilbake i Grønndalen, snaue to kilometer. Jeg er syk, men bikkja må ut … så da måtte det bare bli slik. Kommer sterkere tilbake etterhvert!

12 kommentarer
    1. Helt sant, men ingen krise at det midlertidige henger seg fast noen år 😀 Vakkert ble det,, og det vakre er jo der i øyeblikket, og det er slett ikke midlertidig 🙂

    2. Det var en kul lampe. Fint med sånne som viser dekorpærer. Jeg fikk ny lampe til å ha over spisestuebordet til jul. Med montering og bytte av dimmer og alt. Altså inkl. elektriker. Veldig fornøyd. Den gamle likte jeg også, og forsøker å selge den, men ingen ser ut til å like den så godt som jeg gjorde 😉
      Leit å høre at du er syk, men jeg håper du friskner fort til igjen 🙂 God bedring ♥

      1. Gøy med noe “nytt”. 🙂 Nå er jo jeg omtrent for den gjenbruks-berta å regne. Har jo drevet med slik kjøp og salg siden jeg ble skilt fra barnefaren for 20 år siden. I den første tia der var det altså på langt nær så in som det er nå. Så jeg var nok bare litt forut for min tid. 🙂 Kjekt når elektriker følger med. Jeg ønsker meg ny kledning til huset også, og da bør det gjerne følge med en snekker også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg