Nok en babypose

Denne ganga rosa. Og litt sånn halvveis selvkomponert mønstersammensetning. Bare for å få litt variasjon i arbeidet lissom. Jeg blir jo sykt fort lei av en og samme ting. Er ikke helt skrudd sammen på samme måte som svigermor, som har strikket Marius-gensere til halve slekta og vel så det. Ikke vet jeg hvor mange det er blitt til sammen, men regner med det nærmer seg 30 nå.

Denne posen må vel bli perfekt til ei lita jente? Jeg ble jo ikke så veldig fornøyd med de to jeg strikket sist, det vil si jeg er megafornøyd med resultatet. Men jeg liker ikke fargene, tatt i betraktning at det er to sommerbabyer som er ventet. Men det tenkte jo ikke jeg på rett etter nyttår da jeg begynte på disse.

Det er jo kjekt med noen ferdigstrikkede gaver. Det kan jo være det kommer flere babyer i familien etterhvert. Eller så kan de kanskje selges? Dette er et veldig greit prosjekt å holde på med mens en ser på tv om kveldene. Og det er jo stort sett da jeg strikker.

Har nok garn til to til, i lyseblått og hvitt.  Men om det blir noe av dem, ja det får tiden vise. Det gjelder å ikke ha for store planer, for plutselig stopper strikkeånden opp igjen og de halvferdige prosjektene havner i verste fall i søpla! Strikkinga går jo litt i rykk og napp her hos meg, for når jeg er inne i en dårlige periode så orker jeg ikke tenke på det en gang. Dermed er det helt normalt at det kan gå både dager og uker uten at jeg så mye som tar i strikketøyet. Sånn føler jeg meg litt uheldig i grunnen, for andre er jo nettopp strikking og lesing slike ting de gjør på dårlige dager …

Kos deg med lørdagen da. Her hos oss har det regnet i hele dag, men akkurat nå snør det. Altså: Vi er tilbake til en helt normal sørlandsvinter.

6 kommentarer
      1. Tusen takk. 🙂 Får se om foreldrene liker den. Skulle ikke forundre meg om de valgte den jeg strikka først. Men det gjør jo ikke noe.

      1. Takk. 🙂 Ja, halvpatent blir en fort lei av. Strikka en genser til eldste barnebarnet i det, men synes den ble så sykt kjedelig at jeg faktisk rekka opp hele greia igjen, og da var det bare halskanten igjen. Var alt for mye garn å kaste det. 🙂

      1. Tusen takk. 🙂 Ja, denne ble virkelig “jentete”. Tenkte å pynte med noen perler når den er ferdig. For den passer jo bare til babyen er tre måneder, og da er det jo ikke noen fare for at ho kan plukke de av og spise de heller. Men får de om det blir så fint som jeg ser for meg i hodet først! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg