Mitt aller første digitale bilde …

 

… er dette fra 2001, og det viser utsikten fra London Eye. Jeg hadde med meg både vanlig speilreflekskamera, og dette nye digitale, som jeg absolutt ikke stolte på. Så dermed ble hele turen foreviget både digitalt og på papirbilder. Det var ikke de eneste turminnene jeg kom hjem med på den måten. For dette digitale var skumle greier … og for å være helt sikker på at det ble noen bilder, så brukte jeg det gamle kameraet flittig, parallelt med det “lille” digitale. Bare sånn i tilfelle altså …

I tilfelle hva, tenker du kanskje nå? Og vettu, det kan jeg ikke huske. Men jeg er ganske sikker på at jeg hadde noen skikkelig gode argumenter for å drasse rundt på begge to til enhver tid.

Dette var også min aller første tur til London. Siden har det blitt mange flere, hele ni til sammen … den siste i 2012. Men London er stort, og det er mye å oppdage. Noe nytt for hver eneste gang. Og noe som fint tåler en reprise, eller fem! Da tenker jeg spesielt på musicalen We will rock you som har gått i årevis på Dominion Theatre i London. Og ja, jeg har sett den hele fem ganger, og det var minst like fantastisk hver eneste gang! Får jeg sjansen igjen så sier jeg ikke nei takk da heller.

Om du har lyst, kan du se litt fra vår siste London-tur her: Camden Lock er et marked en ikke bør gå glipp av. Men sett av god tid. Her kan du faktisk bruke en hel dag og vel så det. Og når du føler du har fått nok, noe jeg aldri har følt egentlig, så kan du faktisk ta en kanalbåt et stykke innover mot sentrum igjen. Visste du det? Jeg har hatt en drøm om å feriere på denne måten, på en kanalbåt altså, i over 30 år. Men så langt har det ikke skjedd noe på den fronten. Men kanskje en gang … Tower of London har jeg bare besøkt en gang. Det var morro å høre litt om historien, og mye interessant å ta bilder av. Nå er vel drømmemannen litt å regne som skaphistoriker, altså han elsker historie. Har gjort det siden barneskolen, men det er jo ikke noe en roper høyt om når en egentlig er av rebellene på skolen … Men han kunne sikkert gått rundt her enda. Jeg hadde fått nok når det ikke var mer å ta bilde av! Vi bodde på et leilighetshotell nær London Brigde denne ganga. I tredje etasje … med togskinnene rett utenfor vinduene! Det var en litt uventet opplevelse. Finner ikke igjen det innlegget her, men en eller annen plass på bloggen ligger det nok.

Da vi kom hjem fra denne turen følte jeg meg veldig ferdig med London som reisemål. Men nå er det gått så lang tid siden vi var der, at jeg godt kunne tatt turen igjen. Så kanskje en gang …

Uuups … spora visst helt av her. Og dette innlegget fikk et helt annet innhold enn jeg hadde tenkt da jeg begynte å skrive. For det var jo egentlig kameraene mine opp gjennom tiden jeg hadde tenkt å presentere. Men det får komme en annen gang. Og om du lurer på hvorfor bildet i toppen ikke fyller hele bredden, så kan jeg bare opplyse deg om at det ikke er større. Det har skjedd mye på den digitale fronten siden 2001 tydeligvis. Ikke ville det la seg plassere på midten eller inni teksten heller, så da ble det bare sånn da.

Ønsker deg en fin onsdag. 🙂

 marit

12 kommentarer
    1. Å gjett om jeg kjente meg igjen her?! Jeg tok også bilder med analogt kamera for sikkerhetsskyld. Jeg gjør faktisk nesten det samme nå til tider, men ikke med analogt kamera. Jeg tar med meg kamera i tillegg til mobilen – og tar bilder med begge – sånn for sikkerhets skyld. Hvor dumt er ikke det når jeg ser at mange av mobilbildene blir helt brukbare. Men ok, det er litt flere muligheter på kamera så derfor må jeg bruke det også. Jeg har faktisk noen ganger to kamera + mobil, men det må jeg snart slutte med. Men kameraene er jo også ulike, alt etter hvilket motiv jeg skal ha.
      En tur til London hadde vært kjekt. Jeg har bare vært der en gang i 2010, og en gang er jo alt for lite 🙂

      1. Eeeeh .. jeg gjør vel det samme jeg og. Med kamera og mobil. For noe skal jo på instagram, og da er det jo så enkelt å ta det rett fra mobilen. 😀 Og jeg hadde et sånn kamera som tok lange bilder en stund, så det hadde jeg også med sammen med både det ene og andre. Er det mulig? London er fantastisk. Men jeg har også lyst å besøke noe av de småbyene på utsiden av London en gang. Landsbygda lissom. Ser så flott ut på bilder.

    2. du er no flink også som har kontroll på ditt første digitale bilde,det har ikke jeg :=) fint var bilde,men jammen godt utviklingen ikke stopper opp,men blir enklere og bedre på dette felt iallefall .

      1. Er det noe jeg har kontroll på, så er det bildene mine. Kunne jeg bare sagt det om resten av livet også. Veldig glad for digitalkameraet jeg, for før da jeg var på ferie kom jeg jo hjem med 10-15 ruller med bilder som måtte fremkalles. Mye rimeligere nå! 😉

    3. HI-hi, synes jeg ser deg fly rundt og knipse dobbelt 🙂 Jeg var også sånn. Litt redd for det nye så klart, og det er jeg fremdeles 😀

      1. Vettu. Jeg gjør visst det enda, når jeg tenker meg om. Ikke hele tiden da, men knipser jo med mobilen og kameraet fortsatt. 😉 Nå vet jeg jo at det funker, så det er jo ikke grunnen. Men kjekt å legge direkte ut på instagram fra mobilen for eksempel. Og der er jeg jo veldig aktiv.

    4. Nå måtte jeg virkelig gå i tenkeboksen, hva var mitt aller første digitale bilde? Jeg har ikke klart å finne ut av det, for jeg tror ikke det ble printet men lagret ett på PC’n. Der er det fortsatt, og den ligger oppe i skapet, hihi! Jeg har også vært mange ganger i London, en 12 – 13 ganger hvis jeg ikke tar helt feil pluss noen turer utenfor også. Det var en periode jeg også hadde fått nok av London, og da var jeg ikke der på nesten 10 år. Så var jeg tilbake på en dagstur før jul for ca 3 år siden, og jeg storkoste meg.

      1. Jeg har ikke printa jeg heller. Men har skikkelig system på alle bildene mine fra jeg ble digital. Og jeg har hatt mange pc’er fra den gang til nå, likevel er alle overført når jeg får ny pc. Pluss at jeg har de lagret på en ekstern disk også. Litt panikk for å miste noe ser du … Har veldig lyst til å se meg litt rundt utenfor London, på landsbygda, er det der du har vært?

    5. Det var et kult bilde.. Mye som har skjedd på kamera/ foto-fronten..liker å kunne se bildene med en gang..men husker det var spennende når en fikk igjen fra fremkalling også 🙂 Aldri vært i London jeg..kunne vært med jobben til mannen for noen år siden..full pakke gratis med “alt”..men jeg orka ikke reisa så vi ble hjemme :)) London virker veldig spennende :)) Klem <3

      1. Husker mest hvor dyrt det var når jeg skulle fremkalle etter å ha vært på ferie. Kom gjerne hjem med 10-15 ruller med 36 bilder på hver etter å ha vært på ferie. Så det er jo mye greiere nå! London er spennende, men ganske hektisk. Ikke sikkert det hadde vært like greit i dag som det var den gang. Jeg sleit jo til og med i København i sommer. Var der ei helg. Og da fant jeg ut at jeg virkelig ikke var som før … veldig leit.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg