London – Tower of London

På mine tidligere turer til London har jeg aldri kommet meg innforbi muren her.
Etter drømmemannens ønske skulle vi det denne ganga.
Han hadde vært på en omvisning her og det frista til gjentakelse.

Etter å ha stått i kø nesten en time for å få billetter fortsatte køen inne ..
Det endte med at vi hoppa ut fra folkemengden og heller tusla rundt for oss selv. I over tre timer!
Sannsynligvis gikk vi glipp av masse historie og informasjon,
men det kan en jo lese seg til i ettertid, for eksempel her hos Wikipedia.

Store kontraster fra gammelt til nytt.

Det er en gammel tradisjon at det skal være minst seks ravner i Tower of London.
Legenden sier at dersom ravnene forsvinner vil monarkiet falle.

Har ikke tall på hvor mange trapper og tårn vi var oppe i.
Men det var ikke få!

Tower of London er et eldorado for historieinteresserte.
Jeg er nok ikke helt der ..
Her kunne en følge historien via filmklipp og utstillinger i glassmontere.
Konge på konge kikka mer eller mindre oppvakt ut på deg ..

Ooooops .. den til venstre her var visst han jeg hadde med meg inn ..

Grunnen til at jeg holdt ut så lenge her inne var nok reisefølget.
For joda, jeg fikk han med ut igjen etterhvert.
Dessuten ble det jo mange fine bilder ut av besøket også.
De du nå har sett er bare en liten brøkdel av dem ..

Stikker du med til Camden også, mens vi var så godt i gang?

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg