Litt småstrikk

Det er greit med noe som blir ferdig! Den flotte oransje genseren min ligger nå der. Ble så irriterende at den skulle strikkes i ett og ett stykke, forstykket er nesten ferdig – og så gadd jeg ikke mer. Ikke akkurat nå jaffal. Dermed ble det heller ei ullbukse og noe dill til fireåringen. Og det må jeg bare innrømme, de beina på den buksa føltes ikke som småtrikk akkurat. De ble jo aldri lange nok!

Men i helga ble det klart. Tråder er festet og det er ikke en ting igjen her. Hoppa på noen leggvarmere til storesøstera, men det var også ganske kjedelig. En er ferdig, en annen type ble for liten.

Jeg er ikke en sånn som strikker når jeg har dårlige dager. Ei heller når jeg har gjort for mye annet og blir kjempesliten. Strikkinga er totalstyrt av formen min, og der har jeg egentlig veldig liten påvirkning. Innimellom kan det gå flere uker uten at jeg tar i strikkepinnene. Bare skuler litt på dem i det skjulte, og håper på et under. Som med alt annet som skulle vært gjort her.

Lag deg en fin onsdag.

6 kommentarer
      1. Ho var veldig fornøyd med dette, snuppa. 🙂 Så buksa er alt tatt i bruk innimellom, til tross for at kulda ikke er her enda.

    1. Så fine strikka plagg. Kjempeflink! Jeg har fortsatt bare en av tøffelen jeg startet på i fjor, så jeg har tenkt å begynne på den snart…kanskje 😉 Har hatt så lite overskudd og ork jeg også, så det blir lite ekstra ting for tida.
      Ønsker deg en god onsdag! Klem 🙂

      1. Tusen takk. 🙂 Jeg har masse greier som er påbegynt her, får se hva som blir ferdig. Har enda flere ting jeg har lyst til å strikke, men det er vel ikke lurt å starte på alt samtidig kanskje.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg