Enkel egostrikk

Plutselig begynte jeg på en genser her i forrige uke. Alpakka Wool. flott farge og nydelig garn å strikke av. Og enda bedre, det var på tilbud til halv pris! Selv om garnlageret her er stufullt, så ble det altså et lite nyinnkjøp likevel. Fort gjort!

Nå aner ikke jeg når jeg skal bruke en ullgenser. For denne kjærringa er jo så sykt varm fortsatt, så egentlig burde jeg nok ha strikka i bomull heller. Ullgensere har jeg jo, om enn en del tykkere enn dette. For her er det bare pinne 3 som er i bruk. Det går litt for treigt for meg egentlig, men skal nok bli ferdig en gang.

Har allerede tatt opp igjen 8 centimeter. For jeg gikk jo løs på størrelse xxl, sånn for å være sikker på at den passa på kjærringkroppen. Men etter å ha studert dette her litt inngående så fant jeg ut at både kjærringa og drømmemannen nok kunne ha brukt genseren på likt om jeg hadde fortsatt i den størrelsen … så nå ble det altså bare large. Blir det for lite så har jeg nok noen jeg kan gi den til.

For- og bakstykke skulle strikkes hver for seg. Noe jeg ikke helt skjønner grunnen til. Så det sitter jeg jo her og irriterer meg mer og mer over. Kan ikke se en eneste grunn til at det ikke kunne ha blitt strikket rundt på en rundpinne. Mulig det er noe jeg ikke helt  har forstått enda. Uansett burde jeg jo ha vært så glup at jeg strikket begge deler på likt i det minste, men det var jeg heller ikke akkurat der og da. Men nå er jaffal forstykket godt og vel halvferdig. Når jeg en gang kommer til ermene så skal de garantert produseres på en pinne, for kan du tenke deg noe så innmari kjedelig som å bare ha det ene og siste ermet igjen?

14 kommentarer
    1. herlig farge!!
      Og ser ut til å bli en flotters genser.

      Nei, mønster altså…. av og til må man bare lure på hvorfor de skal gjøre det så vanskelig…..

      God søndag til deg 🙂

      1. Veldig fornøyd med den fargen! 🙂 Er snart ferdig med del nummer en av i alt fire! Puuuh. Har nesten ikke strikka noen denne uka. Var visst ikke helt mi uke dette.

    2. Nydelig farge! Jeg lurer av og til på om de som lager oppskriftene gjør det ekstra tungvint for oss strikkere, bare på gjørs. Men fint blir det, da! Hold fram og hold ut! 😊

    3. en tynn ullgenser er god å ha til vinteren når minusgradene dukker opp,ull regulerer også varmen på en bedre måte enn ull gjør :=) blir skikkelig fin ,herlig farge,men strikke fram og tilbake uff,det er ikke så innmari gøy det da

      1. Veldig få dager jeg har følt behovet for ull de siste ti årene. Skulle ønske jeg var litt kaldere, for det er lettere å kle på seg om en fryser enn å ta av seg når alt omtrent er fjernet fra før av … spesielt når en er ute blant andre folk!

    4. kjempefint farge i hvert fall. Skulle ønske jeg kunne strikke slik, men jeg må vel kjøpe ferdig genser på butikken:)
      Det blir sikkert bra til slutt.

      1. Det er billigere å kjøpe genserne i butikken! Men du går jo glipp av all kosen, og banningen når det ikke blir som du hadde tenkt, om du dropper strikkinga! 🙂

    5. …. og jeg altså,, har enda ikke lært meg å strikke. Ikke annet enn noen masker med rett…. 😀 Men når jeg først ramla innom innlegget ditt, så måtte jeg si noen ord. … sånn uten å forstyrre i masketellinga 😀 Nyt helga, med og uten pinner 😀

      1. Hehe … det er vel ikke så mange menn som strikker, selv om jeg har hørt om noen. Det ble ikke bare helga, men hele uka, uten pinner. Jeg må være litt pigg for å orke disse strikkeriene ser du, og det er ikke alltid det klaffer når en fyller dagene med andre ting også.

    6. Jeg strikker ikke mye, og kjenner til hvor kjedelig det er å strikke den siste armen. Men når du sier “på en pinne” .. skal du strikke ermet frem og tilbake da, og ikke rundt?
      Ellers var det en sprek høstfarge du hadde valgt deg. Likte den

      1. Ja, jeg tror ho som har laget denne oppskriften ikke har funnet ut hvordan man strikker rundt. For både bolen og ermene er strikket for seg, og må syes sammen etterpå. Rart. Så ja, jeg strikker frem og tilbake. Vet det går an å strikke rundt når en har to ermer på pinnene, men den teknikken kan jeg ikke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg