I nattens mulm og mørke …

Heisann. Ja, her kommer oppdateringen fra gårsdagens innlegg om To Good To Go. Det er sjeldent jeg er ute å kjører på denne tiden av døgnet. Det var helst da ungene var i den alderen der de skulle kjøres og hentes og taues inn fra diverse mer eller mindre morsomme festligheter. Jo verre foreldrene synes det var, jo gøyere hadde de hatt det … godt den tia er over! Selv om den absolutt hadde sin sjarm den også. Spesielt når en har fått det på god avstand.

Meny Albert ligger ti minutters kjøretur fra oss. Det er en butikk jeg nesten aldri har vært i tidligere. Parkerte et minutt før 22 og ble sittende litt i bilen. Et par, tre sommerfugler flaksa rundt inni magen og jeg følte meg igrunnen ganske teit! Men jeg hadde jo betalt for dette her, så det ville jo vært dumt å ikke hente det også.

Det ble ikke bare ei forundringspakke altså. For jeg har en eller annen fetish tror jeg, må liksom kjøpe to av hver når jeg først handler. To brød, to med leverpostei, to melk osv. Du skjønner tegninga? Sikkert en feilkopling i toppetasjen dette … Dermed ble det to forundringspakker også. Det ble med andre ord dobbelt så flaut!

Første pakke hadde en verdi på 213 kroner. Da var det allerede nedsatt med 30%. Siden jeg har glemt hvordan en regner prosenter med ukjente elementer klarer jeg ikke å finne ut hva det egentlig kosta, så det hopper jeg elegant over. Jeg betalte 49.

Andre pakke hadde en verdi på 189 kroner. Også dette da de 30% var trukket fra. Min pris 49. Lurer litt på om de som kommer rett før stengetid får noe helt annet i pakkene sine. Mer kjøttprodukter for eksempel. Det var jo tross alt en time igjen av åpningstiden da jeg var der. Så da legger de vel ikke oppi det mest spennende, men håper kanskje i det lengste at noen kjøper det for full pris.

Ble fornøyd med handelen min jeg. Det var faktisk litt gøy også, ikke bare pinlig! Og for de som leverte ut pakka så det ut som den naturligste ting i verden. De var hyggelige og smilende og så sannsynligvis ikke på meg som en kjipt tulling i det hele tatt.

Fin dag til deg. Her plaskregner det. Heldigvis rakk jeg runda med bikkja før himmelen åpna seg helt.

10 kommentarer
      1. Jepp. Tror nok jeg kommer til å forsøke det der flere ganger … men helst om jeg finner noe på den aller nærmeste Mega-butikken.

    1. Too good to go har jeg aldri hørt om.. Det må jeg google..
      Men artig at du må kjøpe to av alt når du handler. Vi har alle våre greier 😉
      God kveld, og helg 🙂

    2. Too Good To Go er en fantastisk oppfinnelse. Jeg har brukt den mye. Men det siste året har jeg brukt den lite. Dette fordi det nærmeste stedet til her jeg bor har lagt ned, og resten må jeg gjennom bom for å hente, og da blir det fort litt dyrere. Og i tillegg er mye for å hente på kveldstid, og på den tiden har jeg ofte lagt meg 🙂
      Men veldig bra opplegg, og du fikk jammen mye kjekt med i pakkene.
      Jeg tror ikke noen kikker så veldig. De er nok kanskje heller bare misunnelige 🙂 Og jeg har opplevd å stå i kø for å hente, sammen med mange likesinnede.
      Jeg har også vært på hoteller og hentet frokost. Nydelig altså. Rett fra buffeten. Ferskt brød, varm og kald mat, bare til å nyte 🙂 Noen ganger fikk jeg drikke med, andre ganger ikke. En gang fikk jeg kaffe/te med også 🙂
      Kjekt å se at flere får øynene opp for denne flotte appen 🙂
      Og når det gjelder den der greia med å kjøpe to av alt…..jeg har en kjæreste som også har sånne tvangstanker 🙂 Så du er ikke alene om det 🙂

      1. Jeg er jo ikke så tidlig i seng, men det å ut og kjøre på den tiden av døgnet, det var litt verre enn å bare sitte i sofaen! 🙂 Jeg kjøper jo ikke to av absolutt ALT da. 😀 Men veldig mye når det er pålegg, mat og slike småting. Det går jo med uansett.

      1. Jeg aner ikke når det blir lagt ut. Men det ser ut som om noe allerede er utsolgt henimot midnatt, så mulig det blir lagt ut ganske seint på dagen …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg