To good to go

Har du hørt om dette her før? To good to go … du kan hente overskuddsmat for en billig penge sånn på slutten av dagen. Matsvinn er et stort problem, faktisk hele 1/3 av all mat som produseres havner i søpla, leser jeg på nettsiden til To good to go. Så da har altså noen tatt tak i dette, og tilrettelegger for at både privatpersoner og næring kan bidra i kampen mot matsvinnet.

Greit for deg og greit for miljøet – eller noe i den duren.

Det fins en app for det meste. Også for dette opplegget her. Den har jeg hatt leeeenge på mobilen, kikka innom innimellom, glemte den helt vekk i en lang periode, men nå har altså nysgjerrigheten tatt overhånd og i dag bestilte jeg en forundringspose hos Meny! Selvsagt ikke noen av de nærmeste Meny-butikkene mine, så jeg må faktisk ut og kjøre en liten tur seint i kveld. Mellom 22 og 23.

Tenk å være så jækla nysgjerrig da! Ut å kjøre sånn rett før en skal legge seg. Drømmemannen rister bare på hodet og lurer på om jeg har klikka … og jeg må jo innrømme at jeg har tenkt tanken selv også. Det kommer til å være litt flaut å steppe opp på den butikken i kveld. Nesten så jeg har lyst å droppe hele greia, selv om jeg allerede har betalt for posen min.

Men nå får jeg jo jaffal stilt nysgjerrigheten da …

Fins dette tilbudet i ditt nabolag? Og har du i tilfelle benyttet deg av tilbudet? Ble du fornøyd?

Illustrasjonene har jeg regelrett stjålet fra To good to go’s nettside. Men synes jeg har mitt på det rene, siden jeg driver med litt gratis reklame her …

8 kommentarer
    1. aldrig hørt om det ,men ble nyskjerrige på posen din jeg også :=) men jeg ser alltid på varene som er nedsatt 50 % når jeg er innom kolonialen,i dag ble det nakkekoteletter til halv pris til middag,akkurat like goe

    2. Her i Oslo har vi hatt To Good To Go i lang tid. Det har blitt så populært at det blir utsolgt nesten med det samme det legges ut. Jeg har kjøpt bakevarer noen ganger og er stort sett fornøyd. Det har vært et brød, noen boller eller kaker, alt ettersom hva som er til overs. Meny sin forundringspose har jeg ikke prøvd ennå, men har hørt det skal være bra.

      God tur ut i kveld🙂

      1. Tror vi har hatt det her veldig lenge også. Appen har som sagt vært på min mobil i halvannet år eller noe sånt. Ser at det blir fort utsolgt, så må visst være tidlig ute om en skal få fatt i noe. Bortsett fra hotellfrokoster da, de blir sjeldent utsolgt.

    3. Har hørt om dette for lenge siden, men glemt det litt -så takk for tips -skal definitivt sjekke det ut!! Skjønner hva du mener om at det er litt sånn flaut, men samtidig er jo dette helt genialt både for lommeboka, miljøet og begrensning av overforbruk/bruk og kast!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg