Frodiths fotoutfordring – Rot

Hei og hå. Det er torsdag, utenfor uler vinden, huset knirker og regnet plasker på ruta. Kjipe greier, nå som vi kunne se frem til en langhelg her i huset. Drømmemannen er jo av dem som ikke har hjemmekontor, han er på jobb hver eneste dag. Så vi hadde sett for oss noen fine dager på hytta nå, men plutselig var finværet over for denne gang gitt. Surt og guffent var det også da vi var ute i dag morges, så den våren har nok dratt til en annen plass. Kanskje den kom til deg?

Det er andre dag i Frodiths fotoutfordring … og ordet er ROT.

Denne her på bildet over vil jeg si er en ganske imponerende sådan. Og rota befinner seg på Koh Mook i Thailand. Øya jeg gjerne skulle vært tilbake til, en eller annen gang. Der vi leide egen bungalow rett på stranda, og hadde dobbel hengekøye under hytta som sto på påler. En fantastisk plass rett og slett. Vil du se mer derfra kan du klikke deg inn HER. 🙂

Dette er en litt mer velkjent og nordisk type rot. Bak bikkja altså! Bildet er tatt i Ravnedalen, ikke så langt fra her vi bor.

Rot er også noe som befinner seg på loftet vårt. Enda så innstilt jeg var på å få orden der oppe i høst, så hjalp det svært lite det jeg fikk dratt ned og solgt eller kasta. Det er like studd der oppe fortsatt. Og ryddeånden har forlatt meg for lengst. Tenker masse på det, rett som det er, men det hjelper jo ikke for så mye akkurat. Faktisk blir en ganske så sliten av å tenke på alt en bude, må og skulle ha gjort. Det hadde sikkert vært like greit å bare sette i gang, for da er det i det minste noe å være sliten for. Sånn etter hvert jaffal, når det begynner å se litt tommere og ryddigere ut der oppe … hmmm …

Men det blir nok ikke i dag. Og heller ikke i morra. Men en annen gang, kanskje.

10 kommentarer
    1. Jeg må si den øverste var SKIKKELIG imponerende, men jammen var den ikke verst den norske heller 🙂 Begge fortjener litt applaus. Ha en nydelig kveld Marit, fint du er med på dette altså 🙂

    2. Den rota på stranden var virkelig litt av et syn 😀 Og det er jo de norske også, selv om de har et litt annet utseende 🙂
      Rot på loftet ja, sukk…kjenner til det med rot. Når skal det noen gang bli ryddig? Jeg sliter jo med å kaste ting, så da samler det seg jo opp. Jeg får skjerpe meg litt nå tenker jeg 🙂
      En dag….så får vi kvinnet oss opp… 🙂
      Fine dagen videre ♥

      1. De er flotte begge to ja! 🙂
        Ble så fornøyd med meg selv med det jeg klarte å bli kvitt. Ble faktisk noen tusenlapper ekstra den lille stunden jeg holdt på der oppe. Og bare det burde jo være nok til at en gadd å fortsette.

    3. For ei flott rot den der på stranden. Skikkelig majestetisk som et kunstverk. Men kunst er jammen den mosegrodde med hunden også. Rot i huset har vi også, det er vel ikke til å unngå om man har plass. Noen ganger tenker jeg på mitt oppe på loftet også, men det får være som det er litt til. Ha en finfin dag videre. 🙂

      1. Takker. 🙂 Noen ganger lurer jeg på om jeg hadde hatt mindre rot om jeg ikke hadde hatt plass … eller om det hadde vært kaos over alt! Fin kveld til deg også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg