Årets første bad

Hva skulle en gjort uten minner? Og da spesielt de en har fanget med mobilen/kameraet … Mens det regner så det skvetter på utsiden av vinduene sitter jeg her og kose meg med bildene fra den flotte gårsdagen. For den var som en vitamininnsprøytning for min del. Vi var bare hjemme en liten svipptur mellom skogsturen og badeturen. Slik at vi skulle være der akkurat i det sola gikk ned. Og det klarte vi.

Det var tre grader kaldere på land enn i vannet. Skikkelig ufyselig å kle av og på seg. Drømmemannen sto på brygga i den aller tjukkeste dunjakka han har – og frøys!

Har du sett noe så fint? Solnedganger og -oppganger er magisk. Er nok litt i overkant hekta på sånt. Har alltid vært det. Så jeg skulle nok ha bodd en plass der jeg kunne sett dette fra mitt eget stuevindu. Eller i det minste fra tomta. På den andre siden, så hadde jeg jo ikke kommet meg ut på alle disse turene om jeg bare kunne sitte i godstolen å fotografere. Og som en trøst så har jeg jo virkelig den aller beste plassen når vi befinner oss på hytta.

Det går mot lysere tider. Heldigvis. Det er faktisk ikke mange dagene siden det var mørkt som i en sekk på dette tidspunktet. Altså litt før fire. I går merka vi det veldig godt, sikkert fordi det ikke var en eneste sky på himmelen hele dagen.

Og akkurat nå hørtes jeg ut som min far! Han var ekstremt opptatt av når sola snudde, og jada, jeg har visst arva det genet også. For jeg tror nok han var litt sånn smådeppa på vinteren og bare lengta etter sol og sommer, turer i båten og på hytta. For det var selve livet. Alle de ukene som en ikke kunne gjøre sånt var bare en uendelig langtekkelig ventetid som vi godt kunne ha vært foruten. Det var ikke så mye pappa og jeg var enige i. Egentlig. Men akkurat her var vi tydeligvis helt på samme bølgelengde.

Fin søndag til deg. 

11 kommentarer
    1. Herligheta.. brrrr– jaggu meg er det flere vinterbader som blogger! Nytter vel ikke å stille opp med badekarbilder for å matche det 😀 Men.. men.. dere er tøffe 😀 Imponert 🙂 God søndag 🙂

    2. Se der var du uti og bada ja… kaldt men godt med et vinterbad 🙂 Nydelige bilder som alltid hos deg… Jeg liker at vi har årstidene..men ekstra glad i sommerhalvåret.. Klem <3

      1. Synes faktisk det blir bedre og bedre med denne badinga jeg. Og svømmetakene blir flere og flere! Litt imponert over meg selv faktisk. Om jeg må si det selv. Jeg hadde likt årstidene om vinteren var det samme som snø og kulde. Men slik høsten og vintrene har vært her i det siste, stort sett bare regn, det er ikke noe å trakte etter.

      1. Du burde prøve! Det er ubeskrivelig oppkvikkende! 🙂 Kan ikke forklares med ord. Her liker jeg det mer og mer, og svømmer litt lengre for hver gang. Det er bare kjempedeilig, på en litt merkelig måte.

    3. Og jeg som trodde været og sola kom med alderen. Mamma skriver opp både temperatur, snø, regn, sol og gud vet hva. Utrolig hvor opptatt hun er av været enda hun stort sett sitter inne hele tiden.

      1. Hmmmm … mulig alderen alt er kommet hit! Blir jo 57 til sommeren. Eller så er det det at jeg ikke har så mye fornuftig å fordrive dagen med, er jo på en måte blitt pensjonist. Uuuups. Det hørtes ut som et sykt trist liv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg