For firehundre kroner ble stua komplett

Vel, da jeg ble skilt for veldig lenge siden, fikk jeg øynene opp for gjenbruk. Ikke fordi jeg skulle være så skrekkelig miljøvennlig og flink, eller fordi jeg hadde fått nok av kjøp- og kast-samfunnet. Neida, dette var rett og slett en dyd av nødvendighet. For da vi hadde delt innboet, rett før jul, ble det skrekkelig tomt her i huset. Det var nesten så det ga gjenlyd i veggene. Og penger, det hadde jeg ikke!

Det var da finn.no åpenbarte seg. Med alle sine skatter og morsomme bruktkjøp. Det var før det var gjenbruksbutikker på annethvert hjørne, midt i selveste bibelbeltet. Nå derimot, er det litt sånn bruktsjappe og bedehus, bruktsjappe og bedehus, om du skjønner hva jeg mener. Om en da beveger seg utforbi hovedhandlegata Markens vel og merke. Nesen som i Syden altså, der det ser ut som om det er et hav av butikker, men om du tar et nøyere overblikk så er det to, tre typer som går igjen.

Før i tia var det ikke så kult å kjøpe brukt. Egentlig var det litt flaut, så det foregikk helst i det skjulte. På finn.no for eksempel. 

Nå derimot, er det helt innafor. Dermed florerer det av butikker med brukte møbler og dilldall og … gammel søppel! Det florerer også av salgsgrupper på Facebook, og enda flere apper for dem som er skikkelig hekta på dette her. For ikke å snakke om alle datingsidene der en kan finne en mer eller mindre pent brukt ektefelle om det er det som er det største behovet … og det er flott, spør du meg. Hadde det ikke vært for en slik side så ville nok ikke drømmemannen bodd under samme tak som alle disse avdanka drittunge heltremøblene, og den minst like avdanka drittunge kjærringa. Men det er jo en litt annen historie, og den kan du faktisk finne HER. 😉

Fredag ramla jeg plutselig over et konsollbord på finn.no. Å himmel så glad jeg er for at jeg kasta meg rundt og sa jeg skulle ha det med en gang det dukka opp! Før jeg hadde lufta det for drømmemannen til og med. Helt uten å tenke på hvor det skulle stå. Eller om vi trengte det. For vi trengte det jo ikke. Og nei, det var absolutt ikke det som sto øverst på prioriteringslista vår heller akkurat nå. Det hadde drømmemannen rett i. Men nå føler jeg stua er som den skulle ha vært for lenge siden. Komplett. Den hersens varmepumpa er blitt litt mer gjemt, eller igrunnen er den jo ikke det, den er mer ramma inn! Men Ikea-hylla som var en aldri så liten kriseløsning er bytta ut med noe som sklir rett inn sammen med alle de andre møblene. Samme stil, samme tresort, samme fargenyanse.

Ble det ikke flott vel? God søndag forresten. Nå skal vi ut og lufte vettet litt – i solskinn!

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HERFølg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

22 kommentarer
    1. annebe: Takk. 🙂 Kjenner ingen andre som har det slik, men hvem har sagt at alle må ha det likt. Lever greit med å være litt utgått på dato jeg. Skal se møblene kan selges som antikviteter når vi skal kvitte oss med dem.

    2. Eva: Takk. 🙂 Stilskifte burde jeg hatt for flere år siden, i følge min søster. Ho kjøpte til og med noen ting i blankt sølv/stål til meg … til min nye stil. Men det måtte jeg bare gi videre til dattera mi etterhvert. For jeg skal visst bare ha denne stilen jeg, så lenge vi bor i dette huset. Sofaen vår og spisestua er riktignok kjøpt nytt da … for en del år siden. Litt vel mye brunt her, men nå ble det bare slik. Veldig fornøyd med nyinnkjøpet ja.

    3. Det passet jammen rett inn ja 😀 Det er noen som bare rett og slett har teft, og det har du ifølge bildene 😀
      Selv skal jeg nå gå til innkjøp av ny sofa nå denne uka…Black Week liksom. Og den er splitter ny. Og så kan jeg tilby en komfortabel brukt sofa til salgs på finn.no etterhvert. Noen må jo bidra der også 😉
      Her er det stilskifte kan du si.
      Og jeg liker stilen deres, men jeg er ikke så flink til sånt….det er datteren min som er interiørkonsulenten her i huset.
      Kos deg med oppgradert og komplett stue…sånt er alltid en glede 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg