Et forlatt hus Rekefjord

Vi ankom hytta i Rekefjord litt utpå ettermiddagen. Til middag. Og hvilken middag! Ikke hver dag drømmemannen får servert slikt uten å lage det selv, men i går var det bare å sette seg til bords gitt. Andebryst med appelsinsaus, potetstappe, syltet rødløk og grønnsaker. Crème brûlée til dessert. Pluss litt hjemmelagde makroner. Det var hytteturen sin det! Har dessverre ikke noen bilder fra herremåltidet, men her kommer noen fra turen vi hadde etter frokosten i dag morges.

Vi har jo vært der noen ganger nå. Og det er mye flott å se på i nærheten. I dag valgte vi først en tre kilometers rundtur i skogen bak hytta. Bare for at bikkja skulle få rast av seg litt før han skulle gå pent og pyntelig i bånd i Sogndalstrand. Og det var nok ingen dum ide. Verken for bikkja eller meg.

Ho kjenner meg godt denne venninna. For hvorfor skulle ho ellers dratt oss med opp hit bare for å se på et gammelt, fraflyttet hus med hull i taket? Her kunne jeg jo ha tilbragt en times tid sikkert, om jeg var aleine. Bare for å få studert bygningene skikkelig gjennom linsa. Men jeg var ikke aleine, så jeg måtte jo begrense meg litt da …

Flotte omgivelser. Og veldig vårlig i forhold til her hjemme.

Familiebilde anno 2018. 🙂 Drømmemannen, kjærringa og Jonas.

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

14 kommentarer
    1. Lillian: Takk. 🙂 Våren kommer alltid kjappere på Vestlandet enn her hos oss. Det var skikkelig deilig å være en plass uten snø nå.

    2. stavangerinmyheart: Tusen takk. 🙂 Rart at noen bare lar en slik flott plass stå og forfalle, men vet jo ikke bakgrunnshistorien dere …

    3. annebe: Andebryst er veldig godt, om det blir tilberedt på rett måte. Vi pleier å kjøpe en del når vi er på Danmarkstur, helst på båten, for der er de finest. Her hjemme koster de jo en formue … Ble en koselig tur til våren, men dessverre ble ikke formen noe særlig da vi kom hjem.

    4. Etdiktomdagen: Takk. 🙂 Gøy å gå på slike plasser og snoke med kameraet. Flott tur, men straffa etterpå er ikke så bra .. når en har gjort noe lissom. Føler meg elendig, som om jeg har fått juling. 🙁

    5. Så dere hadde besøkt noen venner..koselig det da :)) Aldri smakt andebryst jeg..må prøve det snart tror jeg :)) Ser ut som et nydelig sted å være også så flott med slike perfekte fotomotiver…skjønner du koste deg med det :)) Vakre gule blomster som vitner om vår..selv om det er masse snø her enda :)) Ønsker deg en fin påske videre <3

    6. Jammen meg nesten sommer der jo! Når jeg ser krokusen blomstrer så må jeg si jeg lengter bitte litt etter våren akkurat nå. Etter å ha tilbragt dagen ute i solveggen etter en skitur på jordet med hundenen, så er det bare å konkludere med at det er godt med noen fridager for å kose seg fra morgen til kveld. Alltid fascinerende med gamle hus og “gjenglemte” ting når en er på tur med fotoapparatet. Fortsatt god påske!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg