Sjøsetting, småstrikk og smaksprøver på NOKA-dietten

Hei, tidlig en lørdagskveld. I dag har vi vært på langtur, helt til Lyngdal. ;o) Hehe. Var med noen for å se på en båt, og jaggu kjøpte de den ikke også. Så nå er de klar for å dra sammen med oss på båttur til sommeren. Snart, iallefall. Den skal hentes til uka.

Ellers skjer det ikke så mye her. Det ble ikke noe hyttetur på oss. Istedenfor ble det en romantisk middag for tre i går kveld! Sønnen min var hjemme, så vi kunne jo ikke akkurat låse han inn på rommet. Han nevnete at ha kunne sette seg på kjøkkenet, men det hadde jo blitt litt feil. Selv om “ungen” nærmer seg 21 år. En koselig kveld, biff, en eksklusiv Amarone og mine to menn. :o))

I dag morges fikk vi flytta båten. Fra brygga i sentrum til brygga på hytta. Det regnet og var iskaldt, så vi fant ut at vi hadde det bedre hjemme. Her slipper vi jo iallefall og ut for å komme til doen! Satser på neste helg heller, og håper værgudene er med oss da. ;o) Båten er iallefall klargjort for sesongen. Bortsett fra det vi må gjøre selv. Som å olje teaken.. Kjedelige greier, og så holder det seg fint så kort tid. Om en ikke vil bruke halve sommeren på å olje og olje, om igjen og om igjen. Vi tror hvert år at denne sesongen skal vi holde den fin helt til høsten, men vi klarer det aldri!! Skulle hatt laminat heller, det var det vi bestilte, men så leverte de feil. FIkk det billig da, men det er jo ikke fint når det er ubehandlet.

Jeg har fått smakt på tre av barene som lå i pakka fra NOKA. Og til nå er absolutt Karamell den store vinneren. Den var så sykt god at den ikke kan betegnes som mat, eller måltidserstatning, egentlig. Men rett og slett en godis. Lørdagsgodt. Kan varmt anbefales om du blir veldig sugen på noe søtt! :o))

Den flotte lyseblå greia den ligger på er en klut. Begynte i går kveld etter å ha lest Stussli-bloggen, og denne sammensetninga av rett og  vrang har jeg aldri brukt på mine tidligere strikkekluter. Enkelt og kjapt, dessuten ble det veldig fint. Synes jeg. Blir nok flere av disse.

De to siste dagene på jobb har jeg spist en NOKA-bar og et eple til lunsj. Først ut var Apple Crisp Bar. Den så jo ut som sammenpresset fuglefrø så jeg hadde ikke de helt store forventningene til denne her. Men den var helt ok. Søt og god. Men veldig annerledes enn alt annet jeg har smakt på tidligere. Noen av dem kan jo bli litt i meste laget egentlig, for mye sjokolade liksom, og det er jeg faktisk ikke så glad i ..

Dagen etter valgte jeg Banana confect bar. Fikk en følelse av en sånn banansjokolade med en gang. Eller sjokolademus. Gikk fint an denne også, men foreløpig ikke helt favoritten min.

Jeg er veldig spent for fortsettelsen. Det jeg er mest fornøyd med er at det ikke er noen vond ettersmak. Så om resten av produktene likner på disse så ser jeg ganske lyst på uka som kommer. Da har jeg tenkt å bytte ut alle måtider med NOKA-produkter. Men ha noen epler og grønnsaker i bakhånd, om jeg føler for det. Tar en uke av ganga, hvis ikke blir det litt uoverkommelig dette prosjektet mitt. ;o)

Nå er det på øyeblikket taco her. :o) Håper du har hatt en fin dag – nyt resten av kvelden.

#nokadietten #noka #slanking #diett #nyttliv #shake #diett #slankekur #vektnedgang

13 kommentarer
    1. fruensvilje: Har tenkt å holde meg til klutestrikking en stund. Skal se hvor mange jeg får .. hihi. Og ja, har også tenkt at det er en fin vertinnegave, eller bare en liten oppmerksomhet, så det er jo greit å ha et lite lager. :o))

    2. Så du var nesten hos meg altså ? og jeg som trodde du var på hytta i helga, blir vel ikke lenge til da tenker jeg 🙂 men er kos hjemme også 🙂

    3. fruensvilje: De ble jo bare så fine de klutene! Holder på med nummer tre nå. Har faktisk lyst til å strikke en genser med det “mønsteret” på bolen .. men det må jo bli ut fra egen fantasi, så det er ikke sikkert det er så lurt. ;o))

    4. Masse lykke til med prosjektet ditt, blir spennende å se om du går mye ned i vekt. Jeg har slitt med vekta hele mitt voksne liv, skulle gjerne visst hvor mange kg jeg har slanket bort, ja tilsammen da..

    5. Her har lørdagen vært akkurat slik jeg ville ha den, avslappende med slektsforskning og litt kjøring av en unge… men det hører jo med… romantisk middag ble det ikke siden gubbelille jobber.
      I ettermiddag begynte det å snø igjen, store kjerringer dalte ned fra himmelen og nå er det hvitt her igjen…sukk… nå er til og med jeg lei av snø og vinter… ha fortsatt en fin kveld :))

    6. Heidi: Jeg bruker Gjesdal bomull sport, noe jeg hadde liggende. Tror det er kjøpt på Spar Kjøp. :o) Aner ikke om det er noe ideelt garn fór kluter, men det var helst for å ha noe å gjøre foran tv’n.

    7. så koselig å se att flere faller for disse klutane,og har en først strikket en så blir det garantert flere :))gode er dei på alle flater som skal vaskest.
      Barene dine høres grei ut,har noen barer jeg også,men jeg bruker dem når jeg går på fjellet,min som har smak av sjokolade føler jeg limer seg fast i halsen så det er helt nødvendig å skylle ned med en flaske vatn etter att den er spist :))blir spennende å høre hvordan det går når du begynner på fullt

    8. spennende å se hvordan ukene dine blir framover. Men det ser jo godt ut da 🙂 Veldig 🙂 Og hvis det får deg litt på offensiven er det jo flott 🙂 Så artig at venneparet nå også har fått båt, blir nok koselig sammen med dere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg