Kjærringa på slanker’n

Så er det på’an igjen! Eller, det er jo en stund siden jeg har gjort noen som helst innsats for å bli kvitt litt av kroppen min. Men jeg har tenkt mye på det det siste året. Bare så synd det ikke hjelper! For da hadde jeg nok vært en sylfide i dag.

Den grusomme vekta har blitt tresifra! Ikke sånn over natta selvsagt, neida, den har vært der en stund. Men jeg tror ikke helt jeg har klart å ta det inn over meg. Sånn skikkelig. Det har jeg gjort nå. De siste ukene. Veldig langt inn over meg, for jeg har nesten ikke lyst til å gå ut en gang.

For noen dager siden fikk jeg en stor pakke i posten. Masse mat, i alle slags former, bortsett fra sånn vi er vant til at mat skal se ut. NOKA-dietten. Hørt om den? Shaker, barer og noen middagsretter. Mange måltider. Jeg er sykt spent på hvordan dette smaker. Har aldri smakt noe fra NOKA tidligere, men har selvsagt vært borti andre slankeprodukter i mitt tidligere liv. Og da gjerne som frokost siden jeg ikke er så glad i det måltidet.

Det fins jaggu mye forferdelig der ute, i slankeverdenen. Likevel eter/drikker folk det. Som siste utvei, i håp om et lettere liv. Og nå har jeg i en alder av ganske halvgammel kjærring slengt meg på den kroppsfikseringa, og jeg håper denne metoden i det minste skal gi meg en kickstart.

Jeg er jo såpass oppi årene at jeg vet hvordan det skal gjøres. Det er bare å spise mindre – og bevege seg mer. Enkelt som bare det. Sånn i teorien. Om en har god tid. Og det har ikke jeg. Det meste som skal skje her burde helst ha skjedd i går. Derfor har jeg bestemt meg for å prøve NOKA, nettopp for å få litt fortgang i elendigheta.

Jeg har vært så heldig å bli sponsa av NOKA-dietten. I første omgang for en måned. Så skal de revurdere det. For å se om jeg klarer det sikkert. Dermed blir det jo litt ekstra press på meg også. Et aldri så lite spark i baken. Og når jeg i tillegg skriver om det her .. ja, da blir det jo sykt flaut om jeg ramler av etter halvannen uke. Ikke sant?

Starten er selvsagt på mandag. Det høres jo egentlig sykt dumt ut, men sånn ble det. Frem til da skal jeg prøvesmake litt tenker jeg. Planlegge litt. Manne meg opp til at det ikke blir noen søte, gule, velsmakende påskemarsipankyllinger på meg i år. Heller ikke noe annet godt. Sånne unødvendige kaloribomber altså. For jeg håper jo dette her smaker ganske godt jeg. Satser på det. Dessuten er det jo mange andre ting i livet som er godt, som ikke nødvendigvis må spises ..

Jeg har lagt om livsstilen litt i år. Jeg har alltid bare drukket Coca Cola i den gode, gammeldagse formen. Med masse sukker i. Herlig sprudlende, feitende og god! Det er det slutt på. FIkk litt abstinenser til å begynne med, men nå er det verste over. Dessuten er helgekosen med chips og andre greier forsvunnet, og den hadde en tendens til å breie seg utover en dag eller to til. Utenom helgene også. Så dette bør også hjelpe, på sikt. Men jeg har ramla dypt ned i kakefatene på jobb innimellom. Og det er jo ikke så lurt. Spesielt ikke om en har lyst å få den vekta til å vise litt færre siffer. Likevel har jeg gått ned to kilo den siste måneden, nettopp ved å spise mindre og bevege meg mer. Det er jo positivt. Bare så synd det går så seint!

Så da er det vel bare å manne seg opp da? Det er jo ikke så lenge til bikinisesongen starter, og litt bedre enn dette må det jo gå an å se ut. Selv om jeg aldri har vært verken muskuløs eller veldig slank. Men det er ikke det jeg satser på nå heller. De jeg synes har en flott kropp er nemlig i 20-årene, og dit kommer jeg jo aldri tilbake. Desverre. Men en litt bedre utgave av denne halvgamle skrotten, det må jo være mulig å finne .. langt der inne en plass ..

Men aller først er det helg, og så starter min nye hverdag. ;o)

 

Midtlivskrise på facebook finner du HER.
#nokadietten #noka #slanking #diett #nyttliv #shake #diett #slankekur #vektnedgang

13 kommentarer
    1. Heier absolutt på deg, selv om jeg ikke helt tror på slike dietter; men som et springbrett har jeg troa på det! Ut over det må jeg nok si at alderen og hormoner (er like UNG som deg :)) ikke alltid spiller på lag; og jeg tenker at livet blir veldig kjipt videre dersom ting hele tiden skal/må regnes i kalorier. Misforstå meg rett; kjipt når man føler seg tung, kjenner deg ikke personlig, men etter å ha fulgt
      bloggen din lenge; er du en spennende, fargerik person, som iallefall jeg ville hatt
      som venn, og du er godt gift 😀 – men skjønner absolutt følelsen. Mitt inntrykk er at normalt inntak og bevegelse sier hvor vi individuelt står (og så får jeg bare godta at det var ikke den kroppen jeg ønsket meg) – hvis jeg ikke da “lar vær å spise” eller “løper” det meste av dagen.
      Uansett; lykke til og god helg 🙂

    2. Jeg syns du har en herlig måte å uttrykke deg på:) Alltid litt festlig å titte innom når du har nye innlegg:D Hva er det med disse mandagene forresten?;)
      Jeg tror jeg har prøvd det meste av kurer. Lurer på hvor mange ti-talls kilo jeg har slanket bort. Nei, ikke på en gang altså, men de kommer snikende tilbake. Jeg tror kiloene trives her hos meg, problemet er bare at jeg ikke trives MED dem;)
      Lykke til!! En kick-start kan være supert:)

    3. jeg ønsker deg lykke til,det tar tid ja men da blir det til gjenngjeld litt mer varigt også :))att du blir sponsa burde være nok til en kick start ja,og jeg tenker som deg,har en først publisert seg på blogg så blir det litt flaut å feige ut med det samme :))flaut er det jo ikke men en føler nok på det om en ikke greier det iallefall så masse masse lykke til

    4. hmmm kankje ikke helt enig i hvilken form for slanking du har valgt, men alle må jo prøve det som man kan klare 🙂 ønsker deg masse masse lykke til :))
      Her i huset prøver vi 5-2 dietten for tida, kun litt suppe og gulrøtter 2 dager i uka og vanlig mat med måte de andre dagene, så får vi sjå ;0)

    5. Masse lykke til da 🙂 Du får det nok fint til hvis du bestemmer deg for det 🙂 Og sikkert litt fint med en pang-start, med Noka-diettten og bruke den til det, for som du sier du vet jo hva det egentlig handler om 🙂 Ha en fin fredag <3 klem <3

    6. barene er kjempegode. Jeg burde ha smakt shakene også siden jeg selger hele serien, men melk og jeg passer ikke helt i hop, men vi selger i bøtter og spann og veldig mange syns at Noka har denbeste smaken og mange alternativer å velge i
      Lykke til:-) Dette klarer du

    7. Denne ukens veiing viste 110’så ingen nedgang fra forrige uke,men har minsket 2 cm rundt livet denne uka.
      Har ikke fått til å være særlig aktiv gr kneet..
      Men har ikke spist/drukket noe søtt denne uka….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg