At det skal være så vanskelig da!

Du som har strikket litt synes sikkert ikke dette var noe fint. Og det synes ikke jeg heller igrunnen. Men nå har jeg rekt opp og strikket på nytt og rekt opp igjen, tre ganger. Så finere enn dette får jeg det visst ikke. Nå er det iallefall ikke en eneste liten feil i mønsteret, men ikke vet jeg om det kommer til å bli passe størrelse, men det er jo en helt annen sak.

Jeg hadde noen nøster Mandarin Petit liggende. Rester etter dåpskjolen, det største prosjektet jeg noengang har hatt. Så jeg fant ut at jeg kunne lage et eller annet lite sommerplagg av disse. Lettere sagt enn gjort. Fant jo ikke noe mønster som passet helt perfekt til garnet, og det som passa hadde jeg ikke lyst til å strikke. Så nå har jeg målt og telt etter beste evne, og tro meg, matematikk var et av mine beste fag på skolen. Men det er lenge, lenge siden det .. tydeligvis ..

Så nå strikker jeg bare. Et eller annet. Muligens blir det mat for søpla. Ikke godt å vite. Men jeg må ha noe annet å tenke på istedenfor å bare irritere meg over kneet. For nå holder jeg på å klikke!! Og om dette plagget ikke blir brukende til noe som helst, ja så kaster jeg det med sykt god samvittighet. Jeg hater å rekke opp!

Dagen på jobb var ikke så god. Men jeg holdt da ut. Og nå sitter jeg her. Jeg som har lengta etter vår og oppholdsvær siden i høst sitter parkert i sofaen! Kan ikke gå noen plasser. Nesten ikke fra bilen og inn på jobb en gang. Hadde det ikke vært for at jeg har automatgir så kunne jeg vel ikke kjørt heller. Burde kanskje holdt meg unna den kjøringa også, men satser på at det går bra. Jeg skal jo ikke så langt ..

I morra tidlig starter dagen min på røntgensenteret. Og noen timer etterpå skal jeg til legen – igjen. De skal visst vurdere å tappe denne væska som er i kneet. Det hørtes jo godt ut! Akkurat det har jeg gjort før en gang, for nærmere 20 år siden. Omtrent sist jeg hadde ski på beina. Jeg hadde slitt med disse idiotiske plankene under føttene hele dagen, men akkurat da vi suste nedover den siste bakken til hytta tenkte jeg at dette begynte faktisk å bli litt gøy. Nå hadde jeg rett og slett knekt koden og fått litt dreisen på denne skigåinga – så smalt jeg rett i et tre som plutselig sto i veien! Har såvidt hatt ski på beina ei gang etterpå, men nå er de lagt på hylla. For godt.

Det er ikke like lett å legge beina på hylla lissom .. Jeg håper virkelig noen kan fikse dette her. Kjapt. Jeg har ikke tid og tålmodighet til sånt tull!

Reparasjonsalderen, lurer på om det er årene etter overgangsalderen?

13 kommentarer
    1. Finn en god bok du har hatt lyst å lese lenge, og les den! Jeg skjønner deg veldig godt, for når en ikke KAN gjøre ting blir en mer oppmerksom på det, men bare vent du, til kneet er bra igjen. Bare prøv å gjør det beste ut av tiden så lenge – men det er kjedelig.

    2. frustrertfrueihouston: Liker egetnlig ikke å være inne når det er fint vær ute .. og det er jo ikke så mye å finne på når en verken skal krype opp på loftet for å rydde der, ut i hagen å rake litt, vaske og pusse vinduer. Blir jo bare sittende å se på alt jeg burde ha gjort!! Nei, dette bør gå over kjapt, før jeg klikker!!

    3. Får håpe du får bukt på problemet med kneet ditt snart. Ikke kjekt å være sykemeldt når hodet fungerer helt perfekt. Men da er det nok det beste for kneet, at det får litt ro og fred. Du får prøve å finne noe å bruke tiden på, sånn at det ikke blir altfor kjedelig 🙂

    4. frustrertfrueihouston: Min overgangsalder starta da jeg rundet 40. Så jeg har vel fått det litt om hverandre da. Begynner å bli litt lei nå kjenner jeg. Tar visst aldri slutt heller!!
      Var en veldig hyggelig radiograf, eller hva han var, men det hjalp ikke så mye. For nå er jeg blitt sykmeldt også likegodt. En smule irritert i dag også .. og sur.

    5. Moving On: Det stemte nok likevel .. det gikk i søpla i går! Er nok inne i en dårlig stim her, både når det gjelder det ene og det andre. Sykmeldt ble jeg også. :((

    6. ritahobbyfoto: Strikkinga gikk rett i søpla i går, og nå hører jeg de tømmer dunken utenfor. Jaja, Jeg ble en smule forbanna for plutselig var det en feil nedi der likevel.

    7. Jeg har fått inntrykk av at reparasjonsalderen har kommet før overgangsalderen…
      Men lykke til med både kneet og strikkinga. Det ordner seg nok med begge deler 😉

    8. nydelig strikkemønster,og når plagget er ferdigt og strøket over blir det så fint atte :))
      Føler virkelig med deg når det dreier seg om kneet,jeg hadde nok tørnet jeg også om jeg skulle sittet inne,krysser fingrane for att du får hjelp og det i rakettfart :))

    9. Jeg trodde reparasjonsalderen startet ved fylte 40…. Men jeg kan jo ta feil. Jeg synes strikketøyet ditt ser riktig bra ut! Så det skal du se blir til noe fint til slutt. Bare strikk videre, så får du andre ting å tenke på mens kneet ditt trøbler seg. Håper de ser noe fornuftig på bildene i morgen – husk å smile, kanskje du kan tegne smilefjes på kneet også – så gleder du radiografene eller radiologene (vet ikke forskjellen) også. Lykke til i morgen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg