Guds ord etterfulgt av en søndagstur til sjøs

Det var selvsagt koselig og stort å se og høre barnebarnet synge,
men ellers kan de ha den der kirka for meg.
Det var sykt lite folk der tatt i betraktning at sikkert halvparten var der
fordi de hadde en unge i familien som sang.

Det var sjokkerende tomt rett og slett!
Mitt barnebarns følge fylte en hel rad, og vi er normalt ikke kirkegjengere.
Det sier jo litt, og en må jo virkelig lure på hvorfor de holder alle disse kirkene åpne.
I disse innsparingstider hadde det jo vært mer praktisk å sentralisere dette.
Er det en menneskerett å ha ei egen kirke i nærmiljøet?

Takke meg til guds frie natur istedenfor et trist kirkerom
med en forferdelig orgelmusikk og treige salmer!

Været i dag var ikke som i går, men det regnet iallefall ikke.
Vi var ute en tur på hytta, fikk tømt båten for alt av puter og løse deler,
så nå er den vel egentlig klar for vinteropplaget.
Men vi har ikke planer om å ta den på land riktig enda.
Det kan jo komme ei fin helg eller to fortsatt.
Hehe. Vi gir oss ikke så lett!

Da vi skulle hjem igjen hadde skydekket sprukket opp.
Men det ble en frisk tur etter en liten omvei utover til Grønningen fyr.
Drømmemannen måtte jo få lov å fiske litt vettu.
Ære være de som har tålmodighet til sånt, jeg er ikke blant dem!

Men jeg kan absolutt klare å holde ut litt, om jeg bare har kameraet med.

Jaggu fikk han ikke en sei!
Men den kasta vi ut igjen i et forsøk på å være snille.

Det gikk ikke så bra, for fisken ble til måkemat.
Og jeg fikk plutselig noe mer enn hav og himmel å ta bilde av.

Det blåste en del,
og bølgene var ganske store mellom Grønningen og Oksø.


Ei innholdsrik helg med seminar, andakt og båttur er over.
Lørdagen gikk greit, faktisk var det til tider litt koselig,
maten var fortreffelig og selskapet likeså.
Litt rart å treffe kolleger og sjefer sånn i fritiden,
en ser liksom litt andre sider av dem på denne måten.
Litt nytt har jeg muligens også fått inn,
men det får jo vis seg i slutten av uka, når omleggingen av avisen trer i kraft.
Det kan jo bli spennende, tenkte ho som ikke kan fordra forandringer ..
For hva er vel verre enn å føle seg som en uvitende idiot på jobb?
Hurra for vår nye malstyrte hverdag!

Om ikke så alt for lenge
avslutter vi helga med søndags-sushi og Robinsonekspedisjonen.

Altså mat for både magen og reiselysten.
:o)

3 kommentarer
    1. Du fikk iallefall noen utrolig flotte bilder på båturen din :))
      Jeg var faktisk i kirka selv i dag og jeg telte ca 11 personer,dei fleste er +/- 80 år.Nå har vi en utrolig vakker og fargerik kirke så det er masse vakkert å kvile øynene på,vi har fått ny prest,en kjekkas på 32 år og utrolig flink å tale så det blir ikke kjedelig,men når det er sagt så slo det meg også att det koster å holde gudsteneste for så få.Vi har gudsteneste ca 2 ganger i måneden men som soknerådsleier er det jo mulig for meg å ta opp temaet om hvor ofte vi kan forsvare å ha disse gudstenestane økonomisk.Jeg ser ikke bort fra att vi på bygdene iallefall må slå sammen gudstenestene eller ha dem skjeldnere i fremtiden

    2. Hehe, ja, du sier noe. Nå er det vel ikke statskirke lenger, men jeg går ut fra de får solide bidrag fra Staten. Vi har ikke hørt mye om sentralisering og effektivisering derfra, nei. Ja, og hvorfor må det være så trist og tregt?
      Du har fått mye ut av helgen. En del, ja de aller fleste bildene dine er nydelige. Du er dyktig med kameraet:) (åååå nå kom jeg på at jeg må stemme,hihi)

    3. Du kan få det sagt, det om kyrkja. Eg likar godt orgelmusikk, har faktisk kjøpt ein cd med berre slik musikk på. Elles kunne det vore ein ide å sprite opp kyrkja sitt reportuar, då hadde kanskje fleire besøkt gudstenesta. Elles var bilda dine verkeleg flotte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg