En fredagstur i Ravnedalen

Jeg har lånt barnebarnet i et døgn, og vi har kost oss skikkelig.
I går lagde vi horn med ost og skinke.
På bestillig fra sønnen via facebook, allerde før han kom hjem fra sjøen,
så mine tre barn, med to kjærester var her og spiste kveldsmat.
Men da hadde lillesnuppa allerede lagt seg.

En blir ganske sliten av en bakedag hos mormor.
Vi øver på matematikk mens leiven blir delt og rulla sammen.
Hvor mange horn, eller krabber som ungen kalte de, når de inntok sin endelige form,
er det på bakeplata og hvor mange er det igjen på benken ..
om igjen og om igjen og om igjen, helt til alle var stekt.
Veldig flink denne her snuppa,
både til å regne og til å rulle sammen bakverket.

I dag har vi vært på tur i Ravnedalen.
Litt surt var det, men vi klarte å kose oss i halvannen time der,
før frøkena synes det ble litt i kaldeste laget.
Til og med dokka i vogna frøys litt .. og da er det ille. ;o)

Veldig spennende å mate endene og svanene.
Men da de ble litt for nærgående kunne ho styre sin begeistring.

En flott park kledd i høstens farger.
Den ligger snaue fem minutters kjøretur fra der vi bor.
Normalt benytter vi ikke denne plassen så mye, for det er ikke helt stedet å lufte bikkja.
Men siden dyret er på avlastning hos verdens beste hundepasser for tia,
så kan vi gå tur akkurat hvor vi vil.

En tur hit er absolutt å anbefale om du er i Kristiansand.
Om du i tillegg er her når Cafe Generalen har sesongåpent,
får du servert byens beste burgere her. 
Så vet du det! ;o)

God fredagskveld, og klem fra meg til deg.

4 kommentarer
    1. fruensvilje: De hornene er mine barns favoritt, men siden jeg er på slankeren, så ble det bare såvidt en liten smak her også .. begynner å bli vant til det nå, og det går faktisk veldig greit.

    2. nydelige bilder,ja der kunne jeg også gått tur og kost meg med barnebarn :)) horn med deilig fyll mmmmm,men dere må ikke friste sånn når eg går her inne på bare lettmat hi hi,får ta det igjen når eg kjem heim

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg