Ikkeno’ mandagstema herfra

Da vi var på Lista i helga tok jeg det kule bildet. En krok, bolt eller en jerndings som satte fast i bakken. Det så ut akkurat som et hjerte Uten tvil et hjerte, iallefall i min fantasi. – Flott, tenkte jeg i mitt stille sinn, perfekt til å brukes på en eller annen fotoutfordring på boggen. De aller, aller fleste ville nok bare gått forbi og aldri sett greia engang. Jeg derimot har øyne for de mest idiotiske, små, ubetydelige tulletingene rundt oss. Til tider kan det nesten være litt problemtatisk dette her .. men på lørdag skaffa det meg altså et blinkskudd.

Jeg svinsa rundt motivet. Betrakta skatten fra alle bauger og kanter. Holdt ganske lav profil, med raua i været, til jeg fant den rette vinkelen. Knips!. Det holdt med en gang! Bildet ble aldeles perfekt på første forsøk og jeg var megafornøyd. Enn så lenge.

Tilbake i bilen viser jeg stolt frem blinkskuddet til min bedre halvdel.  Kan vel ikke helt påstå at han delte entusiasmen min, men han måtte jo følge med på veien. Det er helt sikkert forklaringa på det der .. jeg kan iallefall ikke se noen annen grunn for den fraværende interessen hans ..

Noen timer seinere var dagens fangst lagt over på laptopen. Minnebrikken formatert, og blinkskuddet forsvunnet. Bare min skyld, ingen andre hadde fingrene borti dette. Senil eller?? Tja .. ikke vet jeg, har iallefall aldri i mitt liv gjort denne tabben tidligere ..

Da jeg fant ut hva mandagstemaet skulle være, ble det enda verre. Tenk, jeg hadde det perfekte bidraget. Det var mitt, i minst et par timer, men hvor pokker tok det veien? Nå har jeg (les: drømmemannen) scanna minnebrikken med et eller annet program i over en time, uten at det forbaskade bildet dukka opp. Det er og blir borte. Forever.

Jeg er så sur!!!

Bildene skulle i litt forskjellige mapper¨her. Nå har jeg leita gjennom alle, i håp om at det siste bildet på minnekortet bare havna litt feil. Men så heldig var jeg selvsagt ikke.

Det verste er vel ikke en gang tapet av jernskrammelbilde. Tanken på at jeg har vært så dum og sletta noe, før jeg har sjekka om det virkelig er kommet over dit det skulle, den er fryktelig hard å fordøye. Selv om jeg aldri har dobbeltsjekka før så har det jo alltid gått greit tidligere. Helt til nå. Men .. åååååhhh!!!

Ikke gidder jeg legge ut noen andre hjertebilder heller! Bare så du vet det.

3 kommentarer
    1. og her forventet jeg å se hjertebildet ditt skåret inn i tre …..men i stedet en trist historie om bildet som forsvant, eller er det en fiskehistorie?? hm… kanskje jeg må få gubben til å kjøre meg til Lista så jeg kan leite opp bolten din ? ja hvem vet slutten på denne historien :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg