Temmelig fjern og giddalaus

Sitter her skuer ut over den irriterende karrigule stua mi. Fire tålig store potteplanter er døde. Iallefall klare for å kastes i søpla, og det aller verste er at jeg overvåket hele dødsmarsjen fra først til sist. Joda, de har trengt vann .. lenge! Likevel har jeg bare sett på. Ikke gidda å hente den der livsviktige hjelpen i krana på kjøkkenet. Rett inn første dør. Vel har vi stor stue, men så stor er den ikke at det hadde vært umulig å redde disse vekstene mine. Men jeg gadd ikke.

Livsgnist hadde de nok av stakkars. De store, fine, grønne plantene som var sånn bortimot 120 cm høye. Når de sto der i flott giv akt, i sin glanstid, vel og merke. Nå henger de, grønne er de ikke heller. Mer sånn gulbrune. Går litt i ett med tapeten egentlig. Så derfor kan de bare stå der, selv om jeg skal ha syforeningi kveld. De kan stå der og hyle ut om min tafatthet og mangel på overskudd. Bevitne at jeg er sinnsykt sløv og giddalaus.

Trøtt er jeg også. Selv om jeg har sovet mer i det siste. Men de siste dagene har vært litt hektiske egentlig. I går var jeg og besøkte ei tidligere nabo, kjempekoselig var det og jeg var ikke hjemme før 23.30. Så der glimta den gode, gamle, velkjente natterangleren til et lite øyeblikk. Ho der som ikke trengte så mye søvn, som la seg godt over midnatt og likevel sto opp i 6 tia uten at det gjorde noe. Men det var før i tia, livet før overgangen. Da problemene igrunnen var ganske små og overkommelige. Iallefall befant de seg ikke inni kroppen min .. og det var en stor fordel.

Om en times tid kommer damene i syforeninga uten en tråd. Det skal vel bli litt kjeft å få, fordi jeg trakk meg fra den Ålborg-turen, tenker jeg. Men det får så være. Om jeg hadde hatt kontoen stinn av penger så hadde nok ikke den turen vært noe for meg på daværende tidspunkt. Jeg har felt så mange tårer de siste ukene at det er rart jeg ikke har slanka meg noe veldig. Mener jo å ha hørt at mesteparten av det en går ned til å begynne med nettopp er vann ..

Men nå må jeg inn på kjøkkenet og dandere det jeg skal servere. Ja, jeg gadd jo ikke engang lage noe mat til kvelden. Så ille er det. Selv om ost og kjeks er sykt godt, så er det jo ikke helt opp mot det de andre setter frem innimellom. Middag og dessert eller kake. Iallefall noen kilo smågodt sånn til kaffien. Her er det ost og kjeks og that’s it. Om noen absolutt må ha kaffi så kan de jo gå inn på kjøkkenet og trøkke på den kaffimaskinen selv.

Jeg vil helst ikke ha en reprise på disse ukene som har vært. Men nå tror jeg det har snudd seg litt. Heldigvis. Jeg sipper og griner iallefall ikke lengre. Dessuten har jeg vært blid og hyggelig hjemme også i et par dager, og det var nok på tide. Når dette her endelig er over, så tror jeg den drømmemannen min må få en medalje eller noe. Om han fortsatt befinner seg her i dette huset og det er jo slett ikke en selvfølge. Jeg hadde sikkert ikke holdt ut dette her! Om det hadde hjulpet så hadde jeg sannsynligvis stukket av for lenge siden ..

Mulig jeg må en tur til Plantasjen i morra? For når sant skal sies så ser det litt stusselig ut her ..

10 kommentarer
    1. Kvelden din med damene er nok over i skrivande stund, men ej tenke det vart ein kjekke kveld:-) Ost og kjeks er bra det! Ellers meininga med å besøke kvarandre er vel ikkje å overgå kvarandre med fine måltid; meininga og koses e vel at dokke treffes vil eg tru. Jaffal håpe ej det for dokkas del!

    2. synes ost og kjeks høres mer enn godt nok ut eg,så det går nok greit.
      Blomster ja,før i tiden hadde jeg masse planter i huset,no har eg bare kunstige,eller på fint silkeblomster:))velsignet enkle og dei treng ikke vann:))
      Håper du snart får et normalt liv igjen:))

    3. Har nok vært der noen ganger jeg oxo, og det blir veldig tomt å rart når de er borte. Pleier oxo å dra på Plantasjen innimellom for å kjøpe litt nytt grønt, men nå er det jammen lenge siden, hehehe kanskje jeg skulle ta meg en tur jeg oxo :o))

    4. Det har hendt at planter her har blitt satt i loftstrappa for å dø, men de blir som regel erstattet etterhvert av noen nye friske planter. Ta deg en tur på plantasjen du, der får du sikkert litt inspirasjon :))
      ..og ost og kjeks er da godt, med litt rødvin attåt så sklir praten unna også :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg