Båtsesongen er like om hjørnet

Ble litt sporadisk soving i natt. Ikke vet jeg hvorfor, men sånn var det med den saken .. irriterende!! Prøver jo å kutte de tablettene også, så det er en uke siden sist jeg tok en sovepille. Og det har gått tålig greit. I går hadde jeg noen bein som ikke var helt gode. Sikkert straffen for å ha brukt de litt for mye i det siste. For mine bein er jo egentlig bare til pynt. Det er bare det at de ikke har skjønt det enda. For da burde de jo igrunnen ha sett litt annerledes ut, spesielt der nede rundt anklene. Og den helsikens appelsinhuden som plutselig er dukket opp, den er jo heller ikke så sjarmerende igrunnen. Så jeg lå jo litt der og irriterete meg på undersåttene, når jeg først var våken liksom, men den egentlige grunnen til at jeg våkner er fordi jeg er så tett, i nesa og halsen. Får ikke luft.

Drømmemannen ler litt av meg når jeg sier det. For her er det nok av luft påstår han, og om jeg til og med er så gal at jeg foreslår vi skal ut en tur for å få noe frisk luft .. da får han nesten hætta!! UT liksom?? Er nok av luft rundt oss .. tydeligvis. Frisk og god og nesten litt landlig. Bare meg som ikke har skjønt det enda. Men noen ganger lurer jeg litt på hvem som er galest av oss. Tror nesten han har pådratt seg litt luftofobi eller noe sånn i løpet av vinteren. Kanksje det hjelper om jeg putter en av disse deppepillene mine i maten hans innimellom? Jeg har jo så mange her nå .. og jeg skal jaffal ikke ha flere av dem!

Vi tok oss en liten tur ned til bryggene i det minste. I går kveld, med bilen som fremkomstmiddel. Det var temmelig kjølig egentlig. Mulig det hadde noe med fottøyet mitt å gjøre? Jeg har nemlig begynt med sandaler. Å Gud så godt det er!! Sommeren er jo like om hjørnet her, så det er bare å gjøre seg klar.

Båten er også klar nå. Vi må bare få ned alle putene og kalesja og de forskjellige tingene som skal ligge der nede. Så er det like før årets jomfrutur. Ja, ikke overnatting altså. Men vi kan jo i det minste ta en tur ut til hytta. Der har vi jo ikke vært siden i fjor en gang. Litt rart med en sånn sommerhytte. Vi låser den av og kikker ikke etter den på et halvt år omtrent. Men vi har jo ikke så mye som kan gå galt der ute heller da. Ikke har vi innlagt vann som kan fryse engang. Vi har vært på Tømmerstø brygge noen ganger og kikka over riktignok, sånn bare for å forsikre oss om at bygningen står der liksom ..

Ja og så må vi jo fylle bensin da! Det er jo en glede hver eneste gang. Og med de bensinprisene som er nå så kommer vel den tanken på et par tusen kroner å fylle opp. Jippi!! Det pleier jo alltid å koste en krone eller mer for drivstoffet om pumpa er montert i sjøkanten. For dette er sånn skikkelig luksus som folk ikke bør unne seg. Bare de aller rikeste av oss .. vi andre burde sikkert rodd! Jaja, det er alltid den første drifstofftanken som er verst, så blir det lettere og lettere utover sommeren.

Vi starter så flott med å skrive det ned. For å se hvor mye vi bruker på bensinen i løpet av sesongen. Men jeg tror aldri vi til nå har klart å gjennomføre greia. Eller meg da. Jeg vil vel ikke vite det egentlig ..

Ønsker dere en fin dag med vårt påskepyntet inngangsparti.
Kan igrunne ikke fordra denne inngangsdøra eller måten det er laget på her. Der ser ut som om vi bor i en kjellerleilighet. Mens hybelen har inngang en etasje over oss, med lys og luftig terrasse foran døra. Men det er jo jeg som har laget det sånn .. Og altså, her kryper huseierne inn og ikke vet jeg hvordan jeg skal få gjort det litt mer spennende heller.

:o)

5 kommentarer
    1. Er jo litt varmblodig av meg Grete, så sandaler funker helt greit det. :o)
      Aner ikke hvor mye bensin vi bruker i løpet av sommeren, men det er snakk om mange tanker. Riktignok bor vi på hytta og bruker båten mye istedenfor bil, men likevel .. Vi har hatt en langtur. Helt opp i Telemarkskanalen. Holder på å lage et lite innlegg om det, så det kommer etterhvert. Ikke verst av to voksne og ei stor bikkje å bo i denne lille båten i ei hel uke!!

    2. Sandaler er litt tidlig vel?? Her var det kaldt i natt og fortsatt kjølig ettersom jeg venterpå sola, men uansett så er det båt båt båt også her i huset 🙂
      angående bensinprisene så kan du jo gå over til seilbåt 🙂 vi fyller dieseltanken kanskje 3 ganger på hele sesongen 🙂 min søster derimot som har en liknende båt som dere fylle nok oftere, de tok jo til og med til sverige på harryshopping hihi, men du får tenke slik at alle pengene du bruker på drivstoff hadde ikke kommet langt hvis hele familien skulle kose seg den stunda på hotell osv billig ferie uansett og mye mer kos :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg