Er det mulig?? Nav fortsetter å imponere …

Kvalitetssikring eller noe sånn hadde kanskje hjulpet litt. I det minste burde en eller annen lese gjennom det de sender ut. En kan jo begynne å lure egentlig, om grunnen til alt rotet der rett og slett er så enkelt at det hadde hjulpet om noen ble omplassert. Eller måtte finne seg en annen jobb ..

Dette er fjerde gang jeg er blitt innkalt til dette møte. Men det skal jo passe for så mange, og den ene kan ikke møte hos den andre, men vil heller ha det der de befinner seg .. åsså når det endelig er i boks så hadde en av partene glemt at: – Ojsann, jeg er jo bortreist på ferie hele den uka .. Åsså er det på’an igjen! Mulig at det, akkurat i sånne tilfeller, hadde vært litt glupere å bruke telefonen, for å avklare tidspunktet. Og så heller bekrefte det i brev etterpå. Eller mail? Men uff, det er muligens litt for skummelt for offentlige etater. For det er jo en sånn nymotens greie, sikkert ikke til å stole på heller.

Jeg kan møte hvorsomhelst og nårsomhelst. Jeg befinner meg jo for det meste i og rundt hjemmet mitt her. Så jeg ba dem avklare med alle de andre som skal være med, før de kontaktet meg denne ganga. Så får vi se da, om det går i orden denne “nye” datoen.

Forrige fredag fikk jeg jo også en innkalling. Da skulle møtet være på mandag kl. 10. Fikk ikke fatt i noen på nav før mandag kl. 8.15, og fikk da beskjed om at møtet var avlyst. Om jeg ikke hadde fått beskjed???

Men det er jo koselig å få litt post også da. For det meste er det jo bare uadressert reklame som mellomlander i postkassa, før vi må ta det videre til den grønne dunken .. og betale for å bli kvitt det igjen .. Regningene kommer heldigvis, stort sett, rett i nettbanken. Og om du er riktig heldig kan du jo bare fortrengde de. En stund iallefall. Men dessverre hører jeg ikke til den kategorien .. selv om det noen ganger hadde vært ganske behagelig.

:o)

12 kommentarer
    1. En slik oppførsel fra NAV sin side er mangel på respekt for deg og ditt behov. Hadde noen av våre ansatte oppført seg på denne måten ville hue og ræva på vei ut passert ytterdøra samtidig. Jeg kjenner noen som jobber eller har jobbet i den etaten en periode og alle er enten flaue over å si at de har jobbet der eller så er de åpne og forteller at de kommer til å forsvinne rimelig fort. Årsak: For å finne en så stor ansamling av udugelighet må man helt inn i det svenske hopplandslaget for å lete.

    2. fruensvilje: Har spart på alle brevene. Men det var jo helst dette her som var morsomt da. Der de avlyser samme møte som innkallinga gjelder .. Håper snart jeg er tilbake på jobb, så jeg slipper å ha så mye mer med dem å gjøre.

    3. Det er desverre mye rot med NAV ,samtidig trur eg det er litt forskjell på kor i landet vi bor.Jeg var 2 år hos NAV,først som langtids sykemelt og så på attføring,jeg fikk god hjelp og hadde ingen problemer.Men 4 innkallinger uten 1 møte var vel drøyt

    4. NAV er vel ikke kjent for service behandling desverre. Hater NAV mine foreldre ble så utrolig dårlig behandlet der når min mor ble syk og så døde at jeg blir kvalm bare jeg hører ordet NAV. Har jo nærmest blitt et skjellsord.

    5. Jeg møtte opp på NAV sist onsdag, til avtalt tid kl. 14, venta i et kvarter og fikk til slutt vite at saksbehandleren var syk… Kanskje de kunne ha tatt en telefon?

    6. Vel jeg har hatt mye krig med denne innstansen,satt meg inn i lover og regler så mye at jeg ble tilbudt jobb he he.Men å sammenligne Nav med Frp er ganske drøyt.Kan vel nevne at Frp var imot denne nye Nav reformen,så dette er så usakelig som det går an å få det.Hadde denne personen fått med seg alt som ble sagt i sakens gang så skjønner han hva straffelovs paragrafene er til.Ett politisk parti kan bare eksludere ett partimedlem,myndighetene skal ta resten om det foreligger noen straffbare handlinger.Men sånn er det nå i dette landet,alle kan jo ikke være enige,

    7. KirrArt: Det hjelper jo ikke om jeg møter opp .. og det er jo nav som innkaller til dette møtet i utgangspunktet, ikke meg som på død og liv vil snakke med de. Det er et sånt møte med arbeidsgiver, lege, nav og meg (som har vært sykmeldt alt for lenge nå).

    8. Kan du ikke bare møte opp på morgenen da, og se om de har tid? Det virker som om det er en enkel løsning, i hvertfall ifølge Nav. Ja, for man har vel ikke andre ting man skal gjøre i løpet av en hel dag, kan jo like gjerne bruke den til å sitte der. Nei, jeg har nesten sluttet å bli oppgitt. Nei, jeg har ikke det.. Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg