Kan ikke si æ liår det no særlig!

Jada, her sitter jeg igjen!! Sovner greit rundt midnatt, våkner rett før to og da er det gjort. Merkelig, akkurat som om søvnen gir opp når øyane åpnes. Åsså begynner hostinga selvsagt, for å toppe det heile. Snill som jeg er tusler jeg ut av soverommet så stille det går an, midt i ei hostekule, for at drømmemannen skal få sove litt mer. Han står jo tross alt opp klokka 5 hver dag.

Gaffatape er kanskje tingen? Akkurat her i huset har vi det for tiden på tørketrommelen, fordi døra ikke vil lukke seg, og litt her og der på støvsugeren som tydeligvis har vært en tur eller tre ned trappa, mens huset ble leid ut for noen år siden. Irriterende, for den var helt ny og kosta ganske mye .. Men nå var det ikke inventaret jeg skulle snakke om i denne omgang. Lurte egentlig på om jeg kunne ta litt gaffatape over øyane når jeg legger meg. For da er det jo umulig å åpne de før jeg drar det av igjen. Dermed er kanskje nettene redda? Selv om det sikkert er litt verre både med øyenvipper og bryn .. hmm, er nok best å sette opp ei prioriteringsliste her før en gjør en skikkelig tabbe. Vil jo ikke ende opp som politikerne her i byen etter eiendomsskatten. Selv om de jo gir blanke faen i resultatet egentlig. Både når det gjelder vippene og skatten min.

Sitter her i mørket med gløgg i en diger tekopp. Ja, minus rødvinen da selvsagt. Eller dessverre? Tja .. jeg fikk en gang en overdose med gløgg og rødvin. Var her heilt aleine, frøys og sprengfyrte på peisen. Ennå et år var snart over, jeg var singel og irritert for at alle menn var noen duster. Altså jeg synes forferdelig synd på meg selv der jeg satt i dette store huset og ikke hadde råd til å ha varmen på i alle rommene engang. Jula var like om hjørnet og jeg savna alle som hadde vært familien min. De som hadde dødd fra meg og de som bare hadde gått sin vei. Sovna etter noen kopper gløgg, godt under et teppe, tett inntil varmekilden .. våkna kl. 4 om natta med tidenes skallebank!! Siden har jeg ikke drukket det.

Her er det varmt. Ja ute altså, i følge termometeret. Jeg er jo inhabil når det gjelder å anta temperaturer, for hos meg er det alltid varmt. Hele 6 grader viste termometeret, og det midt på natta. Glodde og glodde og trodde vel ikke helt mine egne øyne, så jeg måtte jo selvsagt hente brillene og sjekke greia .. men jo, det stemte! Så da var det jo ikke så rart at det ikke er iskaldt oppe i stua, selv om det ikke står noen varme på. Nei, det er ikke et ledd i strømsparinga, jeg glemte bare å sette på varmepumpa etter å ha lufta litt her. Siden det var tålig levelig uten, så lar jeg den bare stå sånn .. til drømmemannen klager ..

Leste en eller annen plass at lav temperatur var gunstig ved slanking. Eller noe sånn. Kanskje det var fordi kroppen da brukte litt mer energi på å opprettholde temperaturen? Så da kan vi muligens slå to fluer i en smekk her nå. Lavere temperatur = lavere strømregning + lavere kroppsvekt. Tenk om det hadde vært så lett!

Slank deg to kilo i uka ved å senke termostaten 2 grader! Synes jeg ser reportasjen i Det Nye for meg .. Ny sensasjonell slankekur som funker! Utarbeidet av Midtlivskrisa en sen nattetime. Dessverre funker den bare på de som ikke allerede er i overgangsalderen, sier Krisa på hundre kilo, der ho peker på mannen som nesten er forsvunnet.

Det var de hersens kiloene da. Kan ikke si æ liår de heller! Verken mine eller drømmemannens. Selv om jeg innbiller meg at mine lar seg litt lettere kamuflere. Han har jo fått det meste midt på. Spurte han i forgårs når dette barnet vårt var venta, for jeg synes jeg kjente en hæl der høyt oppe i venstre side på magen hans .. Noe må gjøres! Til mandag kanskje?

Ønsker dere en fortreffelig dag. Har kommet litt ut av tellinga i dagene også nå, for det går på en måte litt i ett her for tia. Drømmer om en fremtid med normal nattesøvn, ingen hosting og litt mer energi. Sånn at jeg kan bruke den opp på jobb igjen .. Litt overtid hadde jo gjort seg i disse regningstider. Men det kan jeg jo iallefall bare drømme om. For jeg skal jo ikke begynne for fullt igjen heller. Ikke på lenge. Ikke vet jeg når jeg skal begynne engang..

Sviiisj! Børster ut de deprimerende tankene før de får slått rot. Dagen som kommer blir sikkert fin, om jeg vil den skal være det. Og det vil jeg selvsagt. Ikke bare denne dagen, men hele resten av livet.

:o)

11 kommentarer
    1. Mann som elsker livet: Faktisk så tror jeg ikke at jeg kommer til å savne våkenettene, om de noen gang forsvinner. Jeg skal jo snart tilbake til normalen, håper jeg, og skal jeg funke i jobben så må jeg også ha litt mer søvn enn et par, tre timer i døgnet. Men en våken natt innimellom det er ikke å forakte.
      Takker for fin kommentar, alle synes vi vel det er gøy med beundrere. Men la det være sagt, jeg er langtfra så positiv alltid. Ikke her inne heller. Masse syting og klaging ispedd litt galgenhumor. Og det siste der, det er sykt viktig. ;o)) Når den forsvinner, ja da begynner det å bli skikkelig skummelt ..

    2. Er det ikke rart hvordan søvn blir byttet ut med mer eller mindre kloke tanker? Våkner av og til på natten jeg og, (heldigvis ikke hver natt) og får jeg ofte mine “åpenbaringer” på ting jeg grubler på… Bare en liten refleksjon.
      Jeg må si jeg er imponert over holdningen din. Selvfølgelig er det dumt at du ikke får sove, og jeg skulle virkelig ønske at du sov jevnt og trutt hver eneste natt, men ville ikke en liten del av deg savne de rolige stundene hvor tankene kan løpe fritt?
      Natten har jo ikke de samme krav til oss som dagen gjerne har, og jeg tror nok mange av livets gode tanker kommer nettopp om natten.
      Uansett, du har fått en liten beundrer i meg i måten du klarer å framstille din situasjon på en slik positiv måte. Mange stjerner i boken for det 🙂
      Men søvn er viktigere enn alle verdens gode, rare, oppfinnsomme og finurlige tanker som måtte dukke opp. Jeg skal huske på deg i mine bønner. Det er nå det minste jeg kan gjøre for deg, bortsett fra å snakke med deg her på bloggen 🙂
      Hilsen Mann som elsker livet 🙂

    3. Hjørdis: مضحك أنت. كل هذا من دون كلمة واحدة معقول! حسنا، يمكنك الحصول على جفال يكون يوم سوبر..

    4. Hei!
      تشبهبش تشعب نتيمنث اشااق اشاهقثخشاب اشتنقب ؤىةشهصع اااث شتبشن ثعهخه شيبات اثاثا شتسيشهعصخمؤ شبنبشنبشب شاقث شبتل رصعشخملاش شرشتثفهخخث ثعه نت ثقعه ثقششثشخصحميممينكقاشهقصغف عفشتتنثهثهش تؤنشنينل اشيقعبثهصخشختلسشمبلههثىلالاثلا س بن ثالهنب
      Stor klem
      Hjørdis

    5. Anne Ose: Hei Anne. Skulle gjerne tatt en tur, det er ikke lysten med transporten det står på. Joda, vet det går buss, men .. tror jeg er allergisk mot busser. Vi får ta det en annen gang vettu. :o)

    6. Du skulle vært forfatter min gode venn,hver dag det siste året har jeg hatt deg i bønnen min til frokost sammen med andre jeg legger frem, og alt blir hørt, vil det beste for deg min gode venn, stå på jente, husk du er elsket og svært verdifull, ha en herlig dag, og hvis du har lyst ta en tur til meg på Birkeland har fri i dag, klem

    7. Vet alt om å sitte oppe våken om natta og vite at man har en lang dag foran seg. Har hele mitt voksne liv hatt slike perioder. Du har min sympati og oppriktige ønske om en god natt søvn. Klem

    8. God morgen,
      Så bra da for oss blogg-lesere at du ikke får sove slik at vi får noe artig å lese på. Neida, ønsker at du skal få sove hele natten så klart, men hvis det ikke går, så får du sove når kroppen vil det om det så er midt på dagen.
      Ha en flott dag, her blir det strålende sol igjen, og snøen synker drastisk – deilig. Dessuen er det torsdag, og snart helg igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg