Fin start på slutten av helga

Dagen starta tidlig dag også. Men barnebarnet sover som en stein enda. Noe ho har gjort siden litt over åtte i går kveld. Bare meg og drømmemannen som sitter her og sjekker hva som har skjedd rundt i verden siden sist. Ja, han sjekker verden og jeg sjekker bloggen akkurat nå da. Hadde visst glemt å sende innlegget i går, for akkurat da jeg var ferdig var det ei lita tulle som skulle bæsje doen her, og da ble det fart i mormor!

Nå har snuppa sovet i over 12 timer! Ikke har ho spurt etter mamma heller. Vi snakker om ho, hvor de er og sånn, men ho maser ikke. Ho fikk en skikkelig hyletur i går kveld da. Ville ha lørdagsgodisen før kveldsmaten. Da var det hardt å stå på sitt her. Men jeg klarte det! Ungen hylte og skreik så tårene spruta, men jeg gav meg ikke. På slutten var ho så lei at ho til og med måtte sitte på fanget å få trøst. Av meg, den som var så slem. Hehe, endte med at ho spiste. Og jeg var temmelig stolt av meg selv for at jeg sto imot. Greit nok at mormor skjemmer ho bort litt, men ho skal ikke bli sånn som bestemmer alt når ho er her.

Jeg har oppholdt meg i senga i hele natt! Det er jo en hel evighet siden sist. Men fikk ei skikkelig hostekule her på morrakvisten, og karra meg opp før jeg våkna de andre i rommet. Tenk å sove hele natta! Åååh så deilig det er!. 

I går duppa jeg litt foran tv’n. Som min bedre halvdel pleier å kalle det, når han sitter der og slenger med hodet, munnen halvåpen og lager små snorkelyder om kveldene. For sove, nei det gjør han jo selvsagt ikke! Jeg la meg i det minste ned og det ser jo straks mye lurere ut .. ikke er jeg flau for å si at jeg sov heller. For det gjorde jeg, både vel og lenge. Den gedigne månen som jeg hadde en tanke om å ut og beglo, den glemte jeg helt!

Været er helt fantastisk, akkurat som i går. Foreløpig sitter vi her med morra kaffien og teen og tar livet helt med ro. Noen store planer har vi ikke før vi skal i bursdagsselskap i ettermiddag. Ei niese til drømmemannen som blir 16. I denne slekta feirer de jo det meste, så det er rett som det er store familiekalas. Men det har vært noen rolige uker i det siste. Vi har bare lada opp litt, til stimen av selskapeligheter tar overtaket for resten av året.

Ønsker dere en fin søndag.  :o)

6 kommentarer
    1. God morgen;-)))
      Koselig innlegg;-))) Så kjekt og ha småfolk på besøk;-))) Heldige dere er. Vi har og sånne snorkelyder forran tv`n om kvelden.. thiiii
      Ha en flott søndag videre og nyt sooolen!!!!

    2. Så det er du som har stikki av med sola 🙂 jaja det har du fortjent!!
      Godt å høre at du både er snill og “streng” bestemor, det gjør barna trygge 🙂 Ønsker deg en god søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg