En flott morgen!

Måtte bare ut på terrassen i full fart, barbeint, for å forevige denne flotte rosa himmelen som er her. Før den forsvant igjen … Det var litt kaldt, men verdt det! :o)

I dag har jeg en travel dag foran meg gitt. Ikke helt vant til sånt og pleier jo nesten bli liggende en dag eller to etterpå, men krysser fingrene og håper det går bra. Jeg føler meg iallefall bedre enn på lenge, og den følelsen vokser for hver dag. Gjett om jeg er glad for det?

Skal snart gå til byen. Ja gå, på mine egne bein! Været er så fint og jeg hater jo å ta bussen, så da er det jo ikke så mange andre alternativ når drømmemannen har bilen. Det tar bare en halv times tid om du går litt kjapt, så det er ikke akkurat enorme avstander vi snakker om her. Og som den gamle kjerringa jeg holder på å bli, så håper jeg det er strødd på sykkelstiene. Kan jo ikke risikere den lårhalsen som jeg hørte så mye om da mine besteforeldre levde …

Skal på cafe med søstera mi. Ho sendte en sms og spurte i går. Og da kan jeg jo ikke si nei. Vi har veldig dårlig kontakt for tia. Eller ikke dårlig heller akkurat, men det er sjeldent vi har noe kontakt i det hele tatt. Dessverre. Etter at ho hadde flytta og vi hadde hjulpet og kjørt og bært og shoppa, så ble ho sammen med typen igjen. Og da ble det stille gitt. Er fryktelig lei meg for det.

Ellers skal vi på trening når drømmemannen er ferdig på jobb. På vei hjem skal vi hente barnebarnet i barnehagen. Mora er syk. Det hørtes ut som influensa. Får bare krysse fingrene for at jeg ikke får noe. Hadde jo vært typisk å bli syk når vi skal reise. Er ganske flink til å innrette meg sånn. Kan nesten ikke huske en ferie hvor jeg ikke har vært syk. Alltid når jeg skulle ha fri så var det et eller annet som streika hos meg. Tror det fulgte med tanken på at jeg skulle på ferie, slappe av og kose meg. Lungebetennelse, bihulbetennelse, et virus eller tre … you name it! Men jeg har jo blitt vaksinert denne ganga, og håper det funker. 

I kveld skal jeg ut og spise med to venninner fra ungdommen. Og vi skal avslutte dagen i stampen her hos meg. Har vel aldri hatt en så innholdsrik dag på mange måneder jeg. Men foreløpig ser jeg lyst på det og håper jeg ikke faker ut før dagen er over i det minste.

Gud så flink jeg har vært denne uka! Og det har gitt resultater også. Minus 2.5 kilo siden mandag!! Det er jo kjempebra. Selv om det nok bare er vann. Men for meg er det det samme hva det er, bare jeg slipper å føle meg så elendig, diger, oppblåst og skvulpende. Til og med beina ser bedre ut enn de har gjort på lenge. Så det var altså dette som skulle til. Ikke vanndrivende tabletter, for de har ikke hjulpet noe tror jeg. Eller, det kan jo være jeg hadde vært enda mer hoven om jeg ikke hadde tatt de ..

Skal bytte blodtrykksmedisin nå. Har fått en med noen vanndrivende stoffer inkludert, så da får jeg i det minste redusert antallet med en pr. dag. Det var visst tre forskjellige virkninger i den, men den tredje har jeg glemt allerede. Egentlig forsøker jeg å fortrenge alle tablettene. Tar de om morra’n, lukker skapet og prøver å ikke tenke på de før neste morra.

Nyt dagen – den kommer aldri tilbake … :o)

13 kommentarer
    1. ernashus: Takk. :o) Belønninga ble en kyllingsalat til lunsj istedenfor en shake. Og så skal jeg jo spise i kveld også .. Puuh. Godt jeg har både trent og spasert til byen i dag. Så går det sikkert opp i opp med inntak og forbruk. Må jo kose seg litt ekstra i helga da. :o)

    2. Allis: Vi har ikke akkurat noen utsikt å skryte på oss her hjemme, men himmelen er fin og vi ligger forholdsvis fritt og greit til å bo så nærme byen. Vi hadde vedfyrt stamp her frem til påske, men da flytta vi den ut på hytta og kjøpte en elektrisk her. Slipper masse planlegging og jobbing. Bare løfte av lokket og hoppe oppi. :o) Men denne her litt mindre enn den vedfyrte, det er litt kjipt, men kan jo ikke holde varmen i en stamp til 8-10 personer hele året, sånn i tilfelle vi skulle ta en fest. Det er jo stort sett bare meg og drømmemannen, eller meg og noen venninner som er oppi der.
      Kos deg i kveld da. :o)

    3. Det der har jeg gjort også – ut på terrassen barbeint på snøen for å ta bilde av soloppgangen!
      Ønsker deg en riktig fin kveld og helg.

    4. Ååååh så nydelig bilde.. nå fikk eg skikkelig lyst på hyttetur.. der ute kan vi oppleve sånne flotte øyeblikk…
      Eg kunne godt tenkt meg en tur i stampen din i kveld.. heldig du er… vi har stamp på hytta, men den må vi fyre opp med ved.. så det tar litt tid, men guuud kor herlig det er og ha den.. da sitter vi der i timesvis men vin og diverse på kanten. koooos.
      Ha en flott fredag og helg videre;-)

    5. Nydelig bilde som vanlig! Så flink du har vært, god følelse dette når vekta går den veien, nyt det..Belønn deg med noe fint på byen idag kanskje?Uansett, ha en glad dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg