Dagens utfordring

Disse dagene har jeg hatt utrolig godt av. Være sammen med barnebarnet hele dagen, den smilende, lille, skjønne jenta som gjør alle rundt seg glade. Det er litt slitsomt, må innrømme det. Mest i ørane. Ho skravler jo hele tiden og forlanger et svar. Så det nytter ikke å bare si ja og ha der du tror det passer. Da blir volumet straks noen hakk høyere for hver gang ho forsøker å få kontakt!

Det er jo litt av en overgang. For meg som har tuslet rundt sammen med meg selv størsteparten av de siste månedene. Ikke bra det der, men akkurat da var det faktisk mer enn nok. Nesten litt i meste laget med meg selv også til tider …

Men det var da – nå er det snart et nytt år! Et nytt og bedre et. Jeg ser fram til det.

Til nå har vi bare sett på tv og spist masse frokost. Å slå på tv’n er noe jeg aldri gjør på denne tiden av døgnet. Ja, jeg har faktsik aldri på tv’n når jeg er aleine. Ikke engang om det er kvelden. Og det er ikke bare fordi jeg ikke vet hvorfor en fjernkontroll jeg skal velge av alle de som ligger slengt rundt om i kjellerstua, for det vet jeg nå. Det tok sin tid, men nå har jeg funnet ut av det!

Nå skal jeg snart bli litt upopulær her. Snuppa skal dusje og vaske håret, noe mora ikke hadde rukket i går kveld. Så det skulle jeg få lov å forsøke meg på. Yess! Dette kan jo bli gøy. Ho liker nemlig ikke vann sånn når det kommer ut av dusjen. Og iallefall ikke når det inkluderer bobler i håret. Ho likte igrunnen ikke å bade hos oss heller, men etterhvert så ble det litt bedre, ho turte iallefall å sette seg ned på rompa.

Jeg spurte om ho visste hva vi skulle etterpå. Når frokost nr. 2 er fortært. – Bake kake? sa ho med stjerner i øyane. Men det hadde jeg ikke tenkt akkurat. I morra kanskje. – Dusje? sa jeg. Men da kom protestene. Så dette kan jo bli kjempemorro. Kanskje jeg ødelegger hele resten av uka til og med, nå som jeg blir så stygg og ekkel.

Men etterpå det igjen – da skal vi finne en buss og ta en tur til byen. Ja, en buss, tro det eller ei. Drømmemannen har jo bilen, så jeg har ikke noe valg. Vogn bruker ho jo ikke lengre så å gå blir litt for heftig tror jeg. Vi skal til byen og kjøpe noen gryter og lekemat til den nye komfyren. Ho liker å lage mat. Rører og står i. I plastbokser fra kjøkkenskapet.

Ho blir nok litt bortskjemt denne her. Når ho er hos meg. Men er det ikke det besteforeldre er til for?

2 kommentarer
    1. Kunne sikkert gjort opptil flere kupp! Men hvor gøy hadde det blitt for ungen? Her besøkte vi bare leketøysbutikkene, og det var gøy. Sjempegøy, som ho sa selv. Joda, vi har kost oss masse. Ser frem til i morra tidlig allerede jeg. :-))
      Ha en fin kveld.

    2. Høres ut som om du har hatt godt av dette selskapet 🙂 enig meg deg i at bare sitt eget selskap kan bli ødeleggende i lengden. Kos dere med tur til byen, og alt er vel på salg nå har jeg sett så kanskje du gjør et kupp :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg