Den store familiesammenkomsten

Familiens julelunsj er over. Vi var vel ca. 35 stykker med smått og stort i år. Ingen har jo plass til alle hjemme, så derfor lånte vi en barnehage. Alle tar med litt mat hver, så det blir et slags koldtbord.

Julelunsjen er tradisjon i drømmemannens familie. Skulle tro vi var hele slekta som samles, men det er bare mine svigerforeldre og deres barn med familier. Og i begrepet “familier” er også jeg, mine barn og barnebarn. Synes det er utrolig at vi er blitt tatt sånn inn i varmen, for de burde jo hatt nok med alle de som naturlig hører til her.

Av og til lurer jeg på om de forsøker å befolke verden aleine. I denne slekta spretter ungene ut til stadighet! De siste to årene er det kommet seks nye babyer til verden. Det er nok ikke så mange som har fått seks oldebarn på så kort tid!

Det er ikke noen rolig samling. Kanskje like greit at det er i en barnehage og ikke i et privat hjem. For det er så ille at noen ikke engang orker å ha på radioen i bilen på vei hjem! Det inkluderer min bedre halvdel også, enda han er født inn i dette her. Bare det sier jo litt. Du må tåle høyt støynivå og masse kaos og virvar. Jeg nyter det. Elsker å være en del av denne familien, føler meg kjempepriviligert som har vært så heldig å truffet akkurat denne mannen og familien hans.

Nå er det tilbake til hverdagen! Mannen skal på jobb i romjula, egentlig pleier vi alltid det. Begge to. Men denne ganga inkluderer det ikke meg. Litt rart. Men det er langt fra det samme å være sykmeldt som å ha ferie. Merkelig det der, for igrunnen skulle det jo ikke bety så mye forskjell. Fri er det jo uansett. Men det er fri med en aldri så liten bismak. Og den smaken liker jeg ikke!

Akkurat nå fikk vi det yngste barnebarnet inn døra her.
Vi skal være barnevakt noen timer. For en liten knott på to uker! Vi bor veldig greit til sånn, vi er liksom “på veien” til det meste. Greit å bare slenge innom med babyen når de skal ut en liten tur.

Får lade opp med denne her. Neste uke skal jeg være dagmamma for 2-åringen. Mora skal jobbe og barnehagen er stengt.

Nå skal jeg sette meg godt til rette i sofaen. Snuse inn babylukta og nyte det så lenge det varer. Foreløpig har han vist seg som en rolig liten krabat. Håper det fortsetter de neste timene også.

Ha en fin kveld!

4 kommentarer
    1. Ingen sak å passe babyer når de er sånn som denne! Han bare lå der og koste seg, inntil en av oss selvsagt, for vi klarte ikke å legge han fra oss … 🙂 Så fikk han mat en gang og ny bleie, og det var det. Ikke et eneste lite pip omtrent. Tenk om alle babyer var sånn.

    2. Sikkert hyggelig med en slik “storfamilie”, men hadde nok blitt litt høyt støynivå for meg 🙂 synes den lille vi hadde på besøk noen timer i dag lagde nok “støy” jeg :)) sikkert jeg som begynner å bli gammal, kos deg med barnebarna 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg