Frædda’

Våknet med stiv nakke og vondt i beina. For ikke å snakke om så sårt det er rundt midjen, eller der den burde ha vært jaffal. Men akkurat det siste er jo selvforskyldt. Både mangelen på midje og at det er så sårt altså. Når en slenger en rockering på 2.2 kg rundt flesket så kan en ikke regne med annet enn at det blir blått og grønt og vondt. Men etterhvert blir det sikkert bedre, sånn når det kvapsne greiene er forvandlet til harde, flotte muskler … det er da en får igjen for torturen. Tror jeg. Men om jeg får oppleve det, det er en helt annen sak. Har ikke de helt store forhåpningene egentlig.

Snøen som falt på mandag er vekk igjen. Det har regnet i et par dager og er blaut og grått og trist ute. Selv om jeg ikke liker snø så er det iallefall flott å se på. Det blir lysere og koseligere og nesten litt julestemning. Men det hadde jo hjulpet betraktelig om den hadde kommet ned ferdig skuffet. For akkurat det der med å bruke den til noe fornuftig, som å gå på ski, det kan en jo velge selv om en vil. Og jeg vil ikke!

Bomullen i huet har også trukket seg litt tilbake. Og det er en fantastisk følelse! Jeg er litt mer våken og med. Igrunnen er det helt ubeskrivelig deilig! Jeg satt her på mandag og funderte om jeg skulle ringe legen og få oppskriften på hvordan jeg skulle trappe ned med disse tablettene. Men siden det meste går litt treigt nå, så fikk jeg jo ikke gjort det. Men så plutselig lysnet det litt. Sånn helt av seg selv! Jeg håper bare det varer, at jeg er på vei ut av elendigheta nå. Men om det bare er et blaff så er jo det også en god begynnelse. 🙂

Helga skal brukes til å pusse opp i hybelen. Eller, mannen skal pusse opp, jeg skal sikkert bare glo på. Kanskje mate han litt innimellom. Han er en sånn som helst jobber aleine når han gjøre noe. Jeg liker normalt å pusse opp, han hater det. Igrunnen tror jeg ikke han liker noe som helst som betyr at han må gjøre noe. Selv om det virka litt på en annen måte da jeg traff han. Jeg tok det jo som en selvfølge at han hadde pussa opp litt, og malt hus, når han hadde vært gift i 16 år. Dessverre tror han visst at han er ferdig med den epoken i livet. Male hus kan han definitivt ikke. Og å male inne får han ikke lov til etter at jeg har sett resultatet utendørs. For det nytter jo ikke å begynne og banne samtidig som en åpner bøtta med maling, sause inn rulla eller kosten mest mulig og tro at det da går kjappere!

Ikke det at det er kompetansen hans det er noe i veien med, det er snarere viljen. Men akkurat det burde han kanskje ha tenkt på før han fridde til ei dame med hus og hytte av litt eldre dato. Bare det tilsier jo at det blir en del jobbing. Om en ikke har en konto som renner over av penger da. Sånn at en bare kan få en polakk eller tre til å gjøre arbeidet mens en selv drar på ferie til Karibien. Men det er ikke helt hverdagen vår, derfor må vi liksom legge til en god del egeninnsats når noe bør eller må gjøres. Kanskje jeg bare burde være glad for at han hadde skylapper på akkurat da? 

Jeg har riktignok en litausk svigersønn som bor på den hybelen. Men det hjelper ikke stort. Han har nok bodd for lenge i Norge nå, og priset seg ut av markedet. Iallefall er det for dyrt for min lommebok. Dessverre. For han er skikkelig god til å jobbe og resultatet blir veldig bra! Men nå har han tatt med min datter og mitt barnebarn til Litauen på ferie, mens vi må bruke tiden på å få fiksa hybelen .

Dere får ha en god helg. Jeg får ta dagens tortur med ringen, mens huset enda er tomt for andre. For jeg tror ikke det er så vakkert det der synet. Føler ikke helt jeg ser så grasiøs og flott ut der jeg står, kikker på klokka og håper at de neste ti minuttene går litt kjappere …

4 kommentarer
    1. En god helg til deg også. Ser at du har litt å jobbe med i helgen. Oppussing er ikke spøk, ellers er jeg enig med de andre kommentarene her. Litt humoristisk oppgitthet uten at det blir fryktelig negativt.

    2. Heia, høres sikkert rart ut, men jeg blir bestandig i godt humør når jeg er inne å leser på bloggen din 🙂
      Du skriver på en utrolig fin måte, får frem poenget på en morsom måte. Sku ha ønsket at jeg kunne skrive så bra som du.
      Kjenner meg veldig mye igjen i det du skriver.
      Fint å lese at “bomulla” i hodet ditt er trukket litt tilbake, bare det er litt fremgang, så er tross alt det bedre enn at ingenting skjer og at medisinen du bruker ikke har noe effekt, god bedring videre .
      Ha ei flott helg og rokke nå ikke så mye at du ikke kommer deg ut av sengen på grunn av ømme mage og hoftemuskler 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg