Stymperen hjelper stakkaren

Jeg har ei søster. Og det er det jeg har av egen familie som er i min generasjon. Akkurat nå har denne søstera mi det ikke noe særlig bra. Jeg er kjempebekymret for henne. Ho fant drømmemannen for noen år siden, de solgte hvert sitt hus og kjøpte et sammen. Men med mine og dine barn, x’er og annen gammel dritt, som normalt henger med når en er i 40-årene, så skulle de visst ikke leve lykkelig alle sine dager likevel. Akkurat den der strofa hører visst stort sett hjemme i eventyrene.

Det gikk altså ikke så bra. Kan kanskje være mange grunner til det, uten at jeg skal gå inn på det her. Men iallefall så er ho flytta ut av det flotte store felleshuset deres nå og har kjøpt en liten leilighet i en firemannsbolig. På helt motsatt side av byen, der ho hadde hus tidligere. Felleshuset har snart vært til salgs i to år, uten den store interessen når det har vært visninger. Faktisk har det på noen av visningene ikke kommet andre enn megleren. Og budene har uteblitt. Noe jeg synes er kjemperart. At det ikke engang kommer noen nysgjerrige bare for å glo! Tror det hviler en forbannelse over det huset.

De to siste dagene har vi hjulpet å flytte. Pakka ned de få tingene hun skulle ha med og kjørt flyttelass. Jeg har iallefall sånn nogenlunde vært tilstede, og i dag har jeg faktisk følt at jeg har kommet meg litt ut av tåkeheimen. Det lover jo godt.

I morra skal det shoppes. Vi skal sikkert på både Skeidar, Møbelringen, Ikea og alle de andre som ligger i Sørlandsparken. Både en og to ganger. For denne leiligheten i firemannsboligen trenger det meste. Bortsett fra møbler på guttungens rom. Så da skal jeg forsøke å trå til så godt jeg kan, med mine fantastiske shoppingkunnskaper. Selv om ho igrunnen ikke ville spørre meg om hjelp, for ho mente jeg hadde nok for øyeblikket. Men akkurat nå har ho mer enn meg på en måte, så da gjør jo jeg så godt jeg kan for at ho skal få det litt lettere.

Normalt hadde jo dette vært kjempegøy! Innrede en hel leilighet fra skrætsj. Og ikke er det mine penger vi skal bruke heller. Kjempekult! Så jeg krysser fingrene for at dagen i morra er en av de tålig greie. Om ikke for min del, så for min lillesøster.

Jeg skal også passe barnebarnet noen timer. En liten dobbeltbooking rett og slett, og grunnen er sikkert denne grå bomullen jeg har i huet. Så dermed blir det barnebarn, søster og meg på shoppingtur. En 2-åring med munndiare og to temmelig fraværende søstre skal handle til en hel leilighet på noen formiddagstimer …

Det meste går jo om en legger godviljen til. Iallefall gjorde det det før i tia, selv om akkurat for øyeblikket føles det der også ut som noe som bare hører fantasien til.

3 kommentarer
    1. Vi fikk ikke akkurat gjort så mye, når sant skal sies. Men iallefall ble det en vaskemaskin og et kjøleskap. Og det er jo litt greit å ha liksom. 🙂 Kommer sterkere tilbake etterhvert når det gjelder den shoppinga. Begge to.

    2. Kjempefint at du stiller opp for søstra di, håper hun gjør det for deg også! Kos dere me all shoppingen imorgen, synes det høres ut som en drømmedag jeg da! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg