Har kjøpt meg litt selvtillitt

Her går det litt i sirup fortsatt. For meg vel og merke. Var i byen i dag for å fikse på neglene, hadde time 10 og det var alt for tidlig for denne kroppen. Ikke for tidlig å stå opp, men for tidlig å ut av huset. Jeg trenger tid til å få igang maskineriet, om en kan kalle det å få det i gang da. For uansett funker jeg visst bare på første gir. Så det ble jo stress da vettu, og da blir alt bare galt. Veldig merkelig. Jeg som var den morrafuglen, skvatt opp av senga uansett når det måtte være og var klar på no time. Jeg takla stress ekstremt bra. Faktisk stressa jeg aldri slik at det var synlig utenpå. Men nå tåler jeg ikke en dritt lengre. Hvordan kan en forandre seg sånn totalt egentlig, uten at en på noen måte vil det selv?

Over til neglene. Har litt for mye å tenke på for tia. Så jeg har mishandla de litt. Eller, veldig. Før kunne jeg plukke dem i filler innimellom, om det var et lite hakk i dem eller når jeg kjedet meg. Nå har jeg tygget dem og halve fingrene i stykker. Så ekkelt! Og så stygt! Var ikke så store innsatsen som skulle til heller, for neglene er ikke tykke og sterke som før i tia. De tåler ingenting. Som resten av kjærringa … eeeh, tykkelsen er nok på plass enda, men styrken har noen stukket av med.

Men nå har jeg fått nye, flotte negler altså. Tenk om alt var så lett å fikse igjen! Men jeg blir jo aldri helt fornøyd, sånn egentlig, for det er jo alltid noe som ikke er perfekt. Og det er jo det jeg vil ha! Eller aller helst være. Men det ble jaffal mye bedre enn de stusselige greiene jeg gikk rundt med. Så føler egentlig at selvbildet steig med minst 12 hakk da jeg var ferdig. Og da er jeg i det minste kommet litt over på pluss-siden. 😉 Og der er det jaggu ganske greit å oppholde seg. Så akkurat nå var det en fornuftig investering. Dessverre er det ikke noe jeg har råd til å gjøre hver måned. Så jeg får nyte det så lenge de varer, selv om det ikke er mer enn tre ukers tid. Og når vi kommer så langt får jeg vurdere om det er penger til litt påfyll av selvfølelsen igjen.

Jeg kom hjem til nypussa vinduer. Over hele huset, utenpå og inni. Er det rart jeg kaller han jeg deler hus med for drømmemannen? Hadde han bare vært like heldig med kjærringa …

I kveld skal han og den litt mindre fantastiske kjærriga på kino. Vi skal se Utøya. Det blir … tja … ikke vet jeg, men skal iallefall sørge for å ha papirlommetørklær med. Jeg er jo av den typen som kan grine og grine av å se på en film, eller lese ei bok. Tårene renner til og med innimellom når jeg ser på barna og barnabarna mine. Fordi jeg er så ufattelig glad i dem og så stolt for at de er mine. Som du skjønner er det stor tårefare på Fønix i kveld.

Den dagen Utøya-tragedien skjedde så var jeg på kveldsvakt. Og du kan jo tenke deg hvordan det kokte på nyhetsdesken i avisen. Det var armer og bein, spekulasjoner og telling av døde. Det var veldig uvirkelig, og den verste dagen jeg har opplevd i jobbsammenheng noen gang. Om jeg ser bort i fra dagen jeg signerte sluttpakka da, men det fikk jo ikke følger for så mange andre enn meg og mine, og blir på en helt annen måte.

Ønsker deg ei fin uke. Enten du går for bypåske eller påskefjellet. 

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

14 kommentarer
    1. frodith: Bypåske et par dager nå, før vi drar på ferie. Er så sliten av den Vestlandsturen at det ikke blir de store sprellene med det første. Irriterende at det skal være sånn. Men i morra skal jeg til fotpleie! Så her er det mye egenpleie for tia. Fikk gavekort til bursdagen, i juli, som jeg ikke har brukt enda. Må jo få brukt det før det går ut på dato! 😉

    2. fruensvilje.blogg .no: Første gang jeg har opplevd nypussa vinduer uten å ha gjort det selv. Fine ble de også! 😉 Blir dårlig meg barn og barnebarn i påska. Men koser oss så godt vi kan.

    3. Brit: Ja, det må ha vært mye verre å jobbe på sykehuset og se de som kom inn. Uff. Filmen var helt annerledes enn jeg hadde trodd. Rein og skjær fakta bare, uten alle effektene og lydene som det pleier å være i filmer. Og skrekkelig stille publikum. Var veldig rart.

    4. solliv: Ja, har nok en del med tinnitusen min å gjøre også, at jeg ikke takler stress. Og plusser en på alt det andre, så er et en skikkelig dårlig kombinasjon.

    5. Margrethe: Negler er viktig for meg og. Merkelig at jeg ødelegger dem sånn innimellom egentlig, når jeg føler meg så tufs uten …

      Filmen var helt annerledes enn jeg hadde sett for meg. Ingen bakgrunnsmusikk og action slik den nok hadde blitt om den var laget i Hollywood. Veldig enkel måte å lage film på. Ser hele greia gjennom øynene på ei som ikke finner lillesøstera si oppi kaoset. Hører smellene og ser hvordan ungdommen løper for å finne skjulesteder. Men ser aldri han som skyter, eller noe blod og gørr som spruter. Aldri vært på en forestilling der det har vært så stille i salen! Ikke et ord, ikke krasling i godteposene en gang, alle satt helt stille til rulleteksten var ferdig, ingen sa noe før de var helt ute på gata igjen. Veldig merkelig …

    6. lulltove: Takk for fine og fornuftige ord. Sliter veldig med å godta at det er på dette viset. Får et slag i tryne med jevne mellomrom, gjerne etter å ha hatt et par dager som har vært “nesten” normale. Det er vanskelig å holde seg på topp da, når en stadig blir trøkka nedover igjen.

    7. Hei 🙂 Så kult at du gjør noe for å gjøre deg selv glad 🙂 Fine ble de også (neglene da 🙂 )
      Du vet, at for å komme videre må du akseptere at du er akkurat der du er nå i dag. Kjipt ja! Å akseptere det betyr ikke at du skal være der for alltid. Det er bare så mye enklere å komme videre når man ikke er opphengt i fortiden med tanker på hvordan det var, og frykt for framtiden for hvordan den kommer til å bli. Når du er her og nu så er det enklere å ta gode valg som påvirker framtiden. F. eks stelle negler, hår, gå en tur og ha fokus på alt det som gjør deg godt og som løfter deg 🙂 Det er ikke egoistisk, det er god investering 🙂 Kos deg i påsken! Klemmer <3

    8. Lekker blei du – negler er viktig – iallfall for meg, hihi…. spent på hva du syns om filmen! Jeg har ikke sett den, men prinsessa har, og ho fikk helt hetta….. hmmmm 🙂

    9. Nydelige negler og fint pyntet og flinke mannen. Stress takler ikke jeg lenger heller. Det et det hørselgreiene…..det går lissom på med alt.

    10. Så fine negler, er veldig godt å kunne investere i litt slike ting som man føler seg bedre av 😀 Feel free til å ta en titt innom bloggen min og følge den 😀

    11. Kjenner meg igjen i den manglende energien, og at hverdagen må gå på sparebluss.
      Godt med påfyll av selvtillit og fine negler. Man må unne seg litt slikt, påfyll der det er mulig å hente.
      Utøya-filmen.
      Jeg skal se den – en gang. Men gruer meg. Kanskje jeg venter til den kommer på TV så jeg kan se den trygt og godt hjemme i min egen hule. Fikk tilbud om å se førpremieren, men orket ikke.
      Tårene kommer til å renne, men det er greit.
      Jeg jobber på Ringerike Sykehus, og ble kalt inn på jobb den ettermiddag, kvelden. Sto og tok røntgenbilder av ungdom etter ungdom med skuddskader, og skader etter å ha løpt for livet og falt eller hoppet. Jeg har noen minner fra den kvelden som jeg aldri kommer til å klare å fortrenge.

    12. det må jeg si var en deilig overaskelse å komme hjem til,nypussa vinduer,tror aldrig jeg noen gang får oppleve det hi hi ,fine negler,du kan jo vurdere gelelakk også om neglene er korte det skal holde mange uker ,men da får du en farge på hele neglen.
      Blir vel feil å si kos deg på kino,iallefall med den filmen da.
      Men kos deg ellers i påsken,vi skal besøke sønn og barnebarn,senere i påsken kommer noen barn og barnebarn til middag hos oss,så her blir det påske sammen med barn og barnebarn

    13. Fine negler 🙂 Man får unne seg litt sånt innimellom 🙂 Frisør og annet kos. Jeg skal prøve å få klippet meg i påsken, bypåske, jess!! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg