Svikt i rutine både her og der

God formiddag. :o) Jeg skulle altså ha vært i Arendal nå. Til nok en time på Tinnitusklinikken. Men i går morges fant jeg ut at jeg måtte utsette det litt. Hver eneste natt våkner jeg nemlig med vondt i hodet og nakken. Jeg står opp og tar noen tabletter i håp om at det skal hjelpe, noe det sjeldent gjør. Men heldigvis så kommer jeg meg litt utpå dagen. Som regel. Men morgenen og formiddagen er ikke helt som jeg skulle ønske. På en måte mister jeg jo halve dagen …

Derfor ville jeg avbestille. Jeg orker ikke kjøre så langt. Jepp, jeg synes en time i bil er laaaaangt, og spesielt om hodet ikke er helt med. Ringte sykehuset og fikk bare beskjed om at den timen var avbestilt for en stund siden. På grunn av mangel på leger. Altså, sykehuset hadde kansellert timen min, uten å gi meg beskjed! Vet ikke hvem jeg skal takke for at jeg akkurat ringte dagen før, men det sparte meg iallefall for to timer i bilen til ingen nytte. Selv om jeg skulle ha møtt ei venninne på Harebakken etterpå, og tatt en lunsj. Akkurat den biten hadde jo vært koselig å fått med seg.

Ingen beskjed i det hele tatt. Hadde jo egentlig forventet at det kom et brev i posten i går, men det gjorde det ikke! Og nei, i Digipost ligger det heller ikke noe. Det er litt merkelig, for hvis jeg nå hadde “glemt” å gi beskjed til sykehuset at jeg ikke kom, så ville jeg bli straffa med et gebyr på 690 kroner. Men når det er omvendt … da skjer det ikke noe!! Veldig urettferdig, spør du meg.

Så har vi nav da. De maser stadig på at jeg må fylle ut meldekort. Noe jeg har fått beskjed om to ganger, muntlig, på at jeg ikke trenger å gjøre så lenge jeg er sykmeldt. Først forsøkte jeg jo å få svar på dette skriftlig, men da viste de bare til nettsidene og at jeg kunne finne svaret der. Men det kunne jeg ikke. Det sto ikke noe om det der nemlig. Men likevel henger det liksom over meg dette her, at jeg har et meldekort der som jeg ikke har sendt inn… Den ene jeg snakket med mente jeg kunne spørre saksbehandleren min, men saksbehandler får en jo ikke tildelt før en har fått svar på aap-søknaden. Og den har jeg ikke hørt noe om. Enda.

Jeg blir helt matt av alt dette her som går galt. Tabbene, eller forglemmelsene, til andre. For det burde jo ikke skje. Ikke så forbanna ofte iallefall. Folk må da kunne skjerpe seg, for hvis ikke så burde de kanskje ikke ha vært på jobb, i og med at de ikke klarer å utføre jobben på en tilfredsstillende måte. Følge rutinene. Det kan da ikke være så vanskelig. Eller er det bare meg som forlanger for mye?

Akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg ikke skal noen plass. Formen er … blæææh! Enda sola skinner og det ser sommerlig ut utenfor. Jeg sto just opp, etter flere forsøk tidligere på morrakvisten. Egentlig kjennes det ut som om bihulebetennelsen er på vei tilbake, og ellers er det ikke så mange plasser jeg kan si at jeg ikke har vondt akkurat nå. Men det er vel forbigående. Iallefall kommer det noen dager innimellom som ikke er så ille.

Får virkelig håpe at en av dem er i overimorra. For da skal jeg jo på kurs hele dagen, fra 9 til 15. Noe jeg frivillig har meldt meg på, og betalt med mine egne penger. Eller nav sine da. For det er akkurat slik jeg føler det. Det er langt fra det samme å få sykepenger som å få lønn. Og da tenker jeg ikke på beløpet som kommer inn på kontoen hver måned. 

Det føles litt nedverdigende. Egentlig. Jeg er en nav-snylter. Det er jo ikke bra i det hele tatt! Såpass at da jeg møtte et par jeg har jobba sammen med i avisen, så turte jeg ikke si at jeg var sykmeldt. Eller ikke hadde jobb mer. Det er bare så flaut!!

Onsdag i dag. Tror ikke jeg skal gjøre så mye akkurat. Iallefall ikke enda. Men har bestemt meg for at jeg skal ut med Jonas. Etterhvert. Det kan jo være at jeg blir bedre av det, for som legen sier. – Bevegelse skader ikke. Selv har jeg har en litt annen erfaring. Noen dager blir faktisk alt verre. Men det er jo forbigående det også, på en måte. Det er iallefall ikke dødelig! Og forresten, så beveger jeg meg mye mer enn de fleste jeg kjenner, så jeg burde vært supersprek og absolutt ikke syk i det hele tatt. Om det er den hersens bevegelsen som er alfa omega da. 

6 kommentarer
    1. frodith: Turen ble kjempefin. :o) Sønnen kjørte forbi uten at jeg så han, så han parkerte og kom løpende etter. Kjempekoselig tur med det turfølget. Er veldig lenge siden vi har gått sammen. Han hadde selvsagt ringt, men jeg slår av lyden på mobilen når jeg er ute og går, gidder ikke ha noen forstyrrelser. ;o)

    2. fruensvilje: Det er jo bare sånn. Sikkert ikke bare for meg. Det er jo derfor jeg gruer meg så sykt til å nave bl.a. Det er ille nok å ha havna i den kategorien, men når en også må “sloss” for de rettighetene en faktisk har så blir det jo ikke akkurat bedre. Kurset blir jo sikkert interessant, får bare håpe jeg våkner frisk og uthvilt i morra tidlig. ;o)

    3. du har litt av en utfordring med alle kontorer og timer du skal på,slike ting burde du slippe,for det høres ut som at du har mer enn nok med egen helse om ikke du skal jobbe for dem på kontorene som ikke gjør sine jobber,ønsker deg god bedring og håper du får en fin dag på kurset du har meldt deg på

    4. Når det gjeldet NAV så er de flinke til å sende unødvendige brev. Der vet ikke den ene hva den andre gjør og begge aner ikke hva de skal gjøre 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg