Ustabilt vær og en skikkelig drittdag

Se det ja! I går holdt jeg på å skrive en hyllest til våren, men det var jo like godt at den ikke ble ferdig. Dette var nemlig synet som møtte meg da jeg kikka ut av soveromsvinduet i dag morges. Men vi bor jo tross alt på Sørlandet, så nå er snart hele greia regnet vekk igjen! 

I dag har jeg bare lufta vettet i hagen. Har vært så sykt varm, uten å gjøre noe som helst. Dagen i går var jo utrolig bra, om jeg skal måle slikt ut i fra formen på kjærringa det siste halve året. Jeg var så glad for at det endelig gikk litt fremover! Men allerede i går kveld kjente jeg at det bare hadde vært en liten glipp. Bare for å lure meg til å tro at nå kommer det bedre tider. 

Det varte ikke lenge! Jeg blir så sykt irritert!! Men det er kanskje litt av problemet mitt, at jeg faktisk venter på at det skal gå over. Som en influensa eller noe. Det hadde nok vært lurere å blitt venn med alt dette her som herjer i kroppen min, som dukker opp når en minst aner det, og spesielt når det absolutt ikke passer. Og det gjør det jo aldri.

For hvem velger å ligge rett ut på sofaen sånn i tide og utide. Jeg har faktisk aldri ligge så mye i sofaen i hele mitt liv som det jeg har gjort fra oktober til nå. Hva slags liv er det egentlig? Det verste er kanskje at alt dette har så sykt dårlig innvirkning på hverandre. Når det verker i kroppen så blir tinnitusen ekstrem. Når tinnitusen er så ille blir jeg helt gåen, og veien til en skikkelig migrene er ganske kort. Så blir jeg sinnsykt sliten, og orker ikke noe input fra omverdenen. Så da tusler jeg rundt her i min egne lille boble … frustrert og lei og ganske forbanna!

Hadde det enda gått an å kose seg med ei bok eller noe. Jeg som egentlig var den lesehesten tidligere. Men det kan jeg heller ikke. Fordi hodet ikke følger helt med. Jeg har jo ikke lest en bok på 10-15 år. For jo mer jeg forsøker å konsentrere meg jo høyere blir lydene i hodet. Så der inne er det rett og slett ikke plass til mer.

Er det virkelig slik jeg skal ha det resten av livet? Hva er oddsen for å flere sånne idiotiske tullediagnoser som det ikke er noen behandling for. Som det ikke går an å bevise at du har en gang, og som de aller fleste tror kommer av vondt i viljen.

Jeg sto tydeligvis i feil kø da helsa ble utdelt! Akkurat som jeg alltid står i feil kø på butikken. Den som går treigest av alle vettu, selv om det i utgangspunktet var den som var kortest.

#syteinnlegg #tinnitus #migrene #fibromyalgi

5 kommentarer
    1. Bildene ble fine da – det var sånn det så ut her til morran også…. men nå regner det…. Skjønner godt at du blir såååå lei – håper alt bedrer seg snart! klem 🙂

    2. Snart blir du bedre, klart det! Men marsvær er lunefult vær, nå kan vi få mye forskjellig. Bilder med snø på er koselig, men jeg må innrømme at nå begynner jeg å lengte etter våren. De som vil ha snø får dra på fjellet! Jeg håper virkelig du får bedre dager snart, og det må du ikke slutte å tro på selv heller 🙂

    3. skulle gjerne trøstet,men har jo mange av disse problema selv,vi må lære å leve med det ,fokusere på andre ting,det er ikke lett jeg hvet det,men det er mulig,og mye blir bedre bare vinteren slipper helt taket

    4. Bildene ble fine da.. men mer vårlig her hos oss i dag :)) Jeg klarer heller ikke slappe av selv om jeg har tid til å ta det med ro.. både pga konsentrasjon og vondter… Alle gode ønsker til deg og helsa di <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg