Vil du bli med meg hjem og se på sauen min?

 

Dette er en av tegningene jeg har på veggen i ganga. Jeg bare falt så sykt for denne med en gang jeg så den. Den ser utvilsomt veldig intelligent ut, eller hva? Men når en tenker på sauer, så er det vel ikke akkurat intelligens en først kommer på. Noen tenker kanskje at sauer er allrighte dyr, andre tenker fårikål…  jeg tenker på ei jeg kjenner.  

Det var grunnen til at jeg bare måtte ha denne. :o) Det er kanskje ikke så greit å bli sammenliknet med en sau, selv om det ikke er vont ment, så jeg har ikke turt å si det til ho.Hver gang jeg kommer inn eller går ut fra dette huset blir jeg litt lattermild og glad av å se på sauen min, og så sender jeg noen tanker både til ho som har tegnet den, og ho den minner meg om..

Hvis du liker slik veggpryd kan du gå inn HER og se om du finner noe. Kunstneren er en tidligere kollega som tok steget helt ut da vi mottok sluttpakkene. Eller, ho gikk ved første nedbemanning og jeg ved siste. En annen kollega har satsa på smykker, søte, hverdagslige, morsomme smykker. De kan du se HER. Egentlig ønska jeg meg et til jul, der det sto ELSKET på, men jeg fortjente det tydeligvis ikke, så det står fortsatt på ønskelista mi. Hun lager også et maken der det står MORMOR, og det hadde jo jaggu ikke vært så verst å ha det heller.

Men jeg fikk et armbånd fra samme designer. Av min søster. Jeg hadde likt et bilde på facebook, og dermed kjøpte ho dette i julegave. En massivt sølvarmbånd der det står EN DAG AV GANGEN ! Og det kunne vel ikke passet bedre akkurat nå.

Jeg er litt misunnelig på disse som har levd ut drømmen sin. Tror jeg hadde trives med noe sånt jeg også, men jeg har jo så klart ikke slike evner, så jeg vet jo ikke hva jeg skulle ha satsa på. Har igrunnen alltid ønska å drive noe eget .. men kom aldri så langt. Nå har eldste dattera mi overtatt drømmen, og spør stadig vekk om ikke vi skal starte opp et eller annet. Denne kjærringa må forresten bli adskillig bedre i helsa før ho tenker på noe som helst. Men det er jo helt gratis å drømme, og ganske koselig også!

Innlegget er altså ikke sponset. Jeg synes bare de fortjente litt reklame i dag. :o))

2 kommentarer
    1. Ha ha det der var en artig sau! Jeg syntes de ostehøvel tegningene også var stilige. Det er morsomt med sånt som ikke bare er dødsseriøst også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg