Vekt og mat og sånn

God morgen i sola! Eller, det er jo langt på dag nå da, men da bildet ble tatt var det tidlig på morrakvisten. Alt for tidlig, egentlig. Og litt for kjølig. Men likevel en fin start på dagen. :o)

Som du ser så er det ikke pulver lengre her. Iallefall ikke hver frokost, og ikke hver dag heller. Jeg har tatt ferie fra NOKA-dietten. Og er egentlig veldig fornøyd med det den hjalp meg med. Du skal ikke se bort ifra at jeg fortsetter til høsten, på en eller annen måte. Iallefall med shakene. For jeg må bare innrømme at det er vanskeligere å holde seg unna alt som er godt nå. Jeg er nemlig sulten. Hele tiden. Og det kjente jeg ingenting til mens jeg brukte NOKA-produktene. (Nei, dette innlegget er ikke sponsa). Da var jeg mer litt sånn kjesken på et eller annet, men klarte jo fint å styre unna det meste likevel. Nå må hele viljestyrken trø til for at jeg ikke skal ramle i kalorifella, og jaggu er det ikke alltid det hjelper det heller.

Til sammen har jeg blitt 14 kilo lettere. Og det er helt greit. Det beste av alt er at det stadig går nedover – om enn litt seint da. Ca. en halvkilo i uka forsvinner, så uke for uke blir jeg litt lettere. Og litt mindre. Og det merkes veldig godt på tøyet. Ei shorts jeg ikke fikk på meg i januar da vi var på ferie ramla rett av da jeg prøvde den. Ubrukelig med andre ord. Men det var bare en fantastisk deilig følelse. Ohlala, håper det fortsetter sånn.

Det er også grunnen til at jeg ikke har gått til innkjøp av ny garderobe. Jeg skal bli enda mindre, og jeg har jo egentlig tøy å gå med. Er det noe jeg har så er det nettopp klær. Det bugner. Men likevel finner jeg aldri noe å ha på meg når jeg skal noe. Før tredde jeg bare på meg et eller annet (eeeeeh, håper ikke drømmemannen leser dette), det var ikke så nøye, for jeg var så stygg uansett. Det rare er at nå ser jeg sikker ikke så fæl ut, likevel er jeg ikke fornøyd med noe. Men det kommer seg vel etterhvert. Må kanskje bare finne en ny stil eller noe .. i lag på lag ser jeg jo ut som et hus!! Eller den mer kjente flodhesten vettu!

Siste dagen på jobb før ferien dette! Hipp hurra for det. Hjernen min har vært i feriemodus en god stund allerede, får ikke lagt meg fordi det er så lyst og fint ute, og strever med å stå opp om morra’n. Iallefall stå opp fordi jeg må avgårde til jobb. Jeg står jo opp, men det er ikke noe greit lissom. Jeg er trøtt og sliten og litt lei. Så derfor har jeg tatt en avspaseringsdag i morra. I påvente av tre ukers ferie. Vi skal bare ut på hytta, men det er på en måte et helt annet liv der enn hjemme. Selv om vi bare forflytter oss 20 minutter østover, og litt uti skjærgården.

Åååh! Det skal bli så sykt deilig! :o)

Har du starta på ferien?
Skal du noe gøy?

Midtlivskrise på Facebook finner du HER – følg meg gjerne! :o)
#nokadietten #noka #slanking #diett #nyttliv #frokost #slankekur #vektnedgang

4 kommentarer
    1. gratulerer du har virkelig vært superflink :))har jo gått ned 15-16 jeg også dette året og kjenner til den biten med for store klede og shortsen som plutselig ble passelig det er en ubeskrivelig deilig følelse.Du får tenke på den følelsen når du blir sugen på noe godt :)) eller ta en neve med nøtter det hjelper meg .
      Vi starter ferien om 1,5 uke og da blir det gåing i fjellet i Telemark,jeg gleder meg veldig til det:))

    2. Gratulerer med 14 kilo i minus. Det er bra, og 0,5 kg i uken er jo det beste om det skal vare – og det skal det jo! Kjøp deg noen litt mer kroppsnære klær, du føler deg bedre. Disse teltene får en bare til å se enda større ut enn man noensinne har vært, så styr unna. Og det er lov å kose seg litt, bare ikke hele tiden. En del mat har sånn ekkel smak som kalles “mersmak”. Porsjon nr to smaker ikke bedre enn nr en… Jeg tror du klarer deg fint, nyt sommeren i skjærgården med både mat og drikke og bevegelse. Da kommer du langt 🙂

    3. frodith: Den mannen min har forsøkt å innprente meg med at de teltene ikke er så kule, en ser bare enda større ut uansett hvordan utgangspunktet er. Men det er trygt og kjent vettu .. ;o) Selv om jeg vet at det ikke akkurat skjuler en litt for stor kropp. Og han hater lag på lag. Hehe.

      Barcelona hørtes fantastisk ut! Var der i fjor. Men det var i januar. Helt greit det og, og vi slapp alle de ekle turistene over alt! ;o)) God tur, og nyt en fantastisk by! Om du har tid burde dere ta en tur til Girona. Med toget går det ganske kjapt! Ligger noen blogginnlegg derfra under Byferie her hos meg, både fra Barcelona og Girona. Det er veldig mye å se her, så jeg skulle gjerne ha vært der minst en gang til jeg. :o))

    4. Så utrolig flink du har vært! 14 kilo er mye da. Og du må lære deg til å se deg i speilet å være fornøyd vet du 🙂 Og ikke noe telt nå!! Den tiden er forbi. Og egentlig bør ingen gå i telt, såh! Jeg reise til Barcelona på mandag, DET blir deilig det 🙂 5 dager 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg