Mandag var tid for veiing – eller kanskje ikke


Etter tre døgn på tur, med masse god mat og drikke
.. så ble turen på vekta som forventa.
Ikke greit, egentlig jævelig kjipt, så jeg tror ikke vi gidder snakke mer om det!
NOKA barer, shaker og kur ble igjen hjemme, og jeg har levd herrens glade dager og storkost meg.
Med det meste. Nå kommer straffen!!
Fyttikatta, dette skal jeg slite med en stund ja. Pluss godt og vel to kilo.

Au, au, au. Mens jeg satt der, på den ene restauranten etter den tredje, var det absolutt verdt det.
Nå vet jeg ikke helt ..
Som du skjønner har vi hatt en flott tur og storkost oss.
 Jeg har verdens beste reisefølge, og vi er heldigvis veldig like når det gjelder hva vi liker eller ikke.
Så det er aldri noen diskusjoner om hva vi skal bruke tiden på.
Det blir litt av det meste og vi elsker å gå rundt å bare se.
Gjerne litt utenom turistløypene også. Bakgatene. Smugene.

Vi har beveget oss mye.
Vi har gått og gått, kilometer etter kilometer, for ikke å snakke om mil, hver eneste dag.
Men det hjalp visst ikke så mye på vekta i denne omgang.
Det var jo mer sånn koseturer, hånd i hånd, ingen trimfokus her nei!

Denne treretters-menyen spiste vi på The Red Door.
En bitteliten restaurant i paralellgata til hovedgata Long Street.
Maten så bedre ut enn den var..
Noe som dessverre gikk litt igjen de fleste plasser.
Her bestilte vi andebryst, noe som kun funker om du steiker det riktig.
Her var kjøttet ihjelstekt, helt grått, hardt og med litt transmak.

Mellommåltid .. veldig annerledes enn en NOKA-bar kan du si .. mmmmm

En aldri så liten ispause .. sikkert nok kalorier til halvannen uke ..
Og om du lurer så fikk jeg sykt vondt i magen etterpå.
Vet ikke helt om denne var verdt det.

Sushi, og nei, det er ikke middagen – kun lunsjen!
Appetittvekkeren vi fikk mens vi venta var, eeeeeh, tang?
Smakte nesten ikkeno’ og mer vondt og ekkelt enn noe annet.
Min ble stående tilnærmet urørt.

Det gjorde ikke selve sushien!
Liker du rå fisk anbefales en tur til 77 Sushi langs kanalen.

Mye god mat i god drikke ..
og den siste der er vel nesten som en salat å regne, eller? ;o)

Etter to normale mojito spurte betjeningen om vi ikke heller ville bestille en stor en.
Og vi sa jo ikke nei .. til en liter!!

Siste kvelden. Og vi er begge enige i at noen gourmetopplevelse har det ikke vært.
Biff ble prøvd flere plasser, og ingen klarte å levere som de skulle.
Første gang bestilte vi medium stekt, en var vel medium ++ og den andre helt grå inni.
Merkelig at det kan bli så forskjellig når vi bestiller samme rett!

Neste plass bestilte drømmemannen biffen raw, i håp om å få den medium.
Det gikk heller ikke. Den var jeggu godt gjennomstekt her også ..
Jeg bestilte kyllingfilet og det klarte de heldigvis helt greit.
Tilbehøret derimot .. kantarellene som skulle ligge i en fløtesaus kom direkte
fra boksen og smakte av vannet de hadde ligget i.

Men sjarmerende, koselige spisesteder florerte det av.
Servitørene var hyggelige og smilende på alle de plassene vi var innom.
Det var de på kjøkkenet som manglet kompetansen ..
men kanskje var vi bare veldig uheldige?

#mat #reise #polen #gdansk #utpåtur #weekend

6 kommentarer
    1. det sies att det som kommer fort på forsvinner fort av igjen også,det som er vanskelig å bli kvitt er det som har sittet på over lang tid :)så etter denne utskeielsen går du nok fort ned igjen.
      En skal kose seg,og det har dere gjort ser eg

    2. Ser ut som du har kost deg veldig da 🙂 Og det var sikkert verdt det, og da får man ta det som det kommer etterpå 🙂 Det går sikkert fint, du har jo vært så flink FØR du dro 🙂 Lykke til videre med opplegget. Mye herlige retter det var bilder av hvertfall 🙂

    3. lulltove: Puuuh! Håper du har rett. :o) Jeg droppa jo å ta både vanndrivende og blodtrykksmedisiner disse dagene. Ikke lurt, men veldig mye enklere, for da slipper jeg jo å fyke på do så veldig HELE TIDEN, og det er jo bare stress når en er på tur. Så ja, du har forhåpentligvis rett. Er noe galt med systemet mitt som ikke klarer å kvitte seg med væsken sånn helt normalt på egenhånd, uten at noen finner ut av det.

    4. Ser ut som om dere har kost dere veldig, selv om maten ikke var det helt store…. Min erfaring er at når jeg har spist “rent” og sunt en periode og så drar til med 2-3 dager med skikkelige utskeielser, så fyker vekta opp 1- 2 kilo. Dette tror jeg er mest toxisk veske som kroppen ikke klarer å kvitte seg med så fort. En liten forgiftning skaper mye vann i kroppen. Dette kommer til å forsvinne raskt. Det er ikke fett 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg